نخستین مرحله ثبت نام خودروهای جدیدی وارداتی، در اسفندماه 1401 انجام گردید و سپس در فروردین‌ماه 1402 نیز تمدید شد. اما تعیین تکلیف برندگان و همچنین فرآیند تحویل دادن خودروها، بسیار طولانی‌تر از حد انتظار شد و تا چندین ماه بعد از آن نیز همچنان ادامه داشت. در ادامه این متن، آخرین خبرها درباره اولین عرضه خودروهای وارداتی را مطالعه می‌کنید:

بلاتکلیفی 32 هزار متقاضی خودرو وارداتی

مهر 1402: هفت  ماه از آغاز طرح فروش خودروهای وارداتی گذشته و هنوز متقاضیان خودروها بلاتکلیفند و حتی نمی‌دانند چه خودرویی ثبت نام کرده‌ و قرار است چه زمان و چه خودرویی تحویل بگیرند.

مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو، اعلام کرده که در اسفند ماه سال گذشته 33 هزار نفر از 120 هزار متقاضی با واریز 500 میلیون تومان در طرح فروش خودروهای وارداتی ثبت‌نام کرده بودند که به‌عنوان اولویت اول جهت دریافت خودرو انتخاب شده‌اند. البته لازم به ذکر است که از همان ابتدا نگهداری پول در بانک‌ها نبود و صرفاً یک اعتبار محسوب می‌شد که مشخص کند متقاضی خودروهای وارداتی، از تمکن مالی جهت خرید این خودروها برخوردار هستند یا خیر. تمامی پول‌های بلوکه شده در سامانه یکپارچه، آزاد شده و همه متقاضیان خودرو قادر هستند که پول‌های خود را از حساب وکالتی برداشت کنند.

اکنون بعد از گذشت 5 ماه قرار بود به یک هزار و 108 نفر چانگان تحویل داده شود. خودروهایی که توسط سایپا وارد شده، اما هنوز  در اختیار متقاضیان قرار نگرفته است و فقط در هفته دولت نمادین یک نفر صاحب خودروی چانگان شد. در آن زمان ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، اظهار کرد حدود 10 هزار خودرو در مرحله تولید و در مرحله بارگیری برای آمدن به ایران است. در حال حاضر بیش از 70 هزار خودرو ثبت سفارش شده و واردات این خودروها از محل صادرات غیرنفتی و همچنین محل ارزهای خارج از کشور از سوی بانک مرکزی به خوبی در حال تخصیص به متقاضیان است و امیدواریم با منابعی که فراهم می‌شود در زمستان امسال بتوانیم در هر ماه تا 20 هزار خودرو وارد کشور کنیم.

به نظر می‌رسد این موضوعات فقط در حد وعده است و عملاً هنوز خودرویی به دست مردم نرسیده است. در حال حاضر 31 هزار و ٨٩٢ نفر از کسانی که برای واردات خودرو ثبت نام کرده اند هنوز نمی دانند، چه خودرویی ثبت نام کرده و موعد تحویل چه زمان است.

زمان تحویل خودروهای وارداتی

شهریور 1402: عباس علی‌آبادی، وزیر صمت، در نمایشگاه روایت خدمت، وعده و وفا حضور یافت و اولین خودروهای وارداتی را تحویل متقاضیان داد.

وی با تاکید بر این که وزارت صمت پیگیر تحویل خودروها است، توضیح داد مطالبه ما این است که روند تحویل سرعت و شتاب بگیرد و ظرف سه تا چهار ماه آینده همه خودروهای وارداتی تحویل داده شوند. هیچ رانتی ‌وجود ندارد، بنابراین از این جهت خودروسازها در اولویت قرار گرفته‌اند که بتوانند تکنولوژی‌ها را برای داخلی سازی‌ها استفاده کنند.

مهدی ضیغمی، معاون وزیر صمت، در مراسم تحویل خودروهای وارداتی اعلام کرد که با همراهی بانک مرکزی این تعهد را می‌دهیم که تا اواخر آذر ماه همه تعهدات ثبت‌نامی در خصوص خودروهای وارداتی را پاسخگو باشیم. تاکنون حدود ۵ هزار دستگاه خودرو به کشور وارد شده و بسیاری از شرکت‌هایی که در انتظار طی کردن مراحل تأییدیه استاندارد، گمرک و محیط زیست بودند این تأییدیه را دریافت کرده‌اند. بنابراین با توجه به تسریع صدور این تأییدیه‌ها حجم اصلی واردات از آخر ماه جاری و ماه آینده آغاز می‌شود. بر این اساس حدود ۱۰ هزار خودرو در مرحله تولید و در مرحله بارگیری برای آمدن به ایران است.

وی افزود در حال حاضر بیش از ۷۰ هزار خودرو ثبت سفارش شده و واردات این خودروها از محل صادرات غیرنفتی و همچنین محل ارزهای خارج از کشور از سوی بانک مرکزی به خوبی در حال تخصیص به متقاضیان است که امیدواریم با منابعی که فراهم می‌شود در زمستان امسال بتوانیم در هر ماه تا ۲۰ هزار خودرو وارد کشور کنیم. ۳۵ شرکت برای واردات خودرو تأیید شده‌اند که از این تعداد ۱۸ شرکت ثبت سفارش واردات انجام داده‌اند و ۱۴ شرکت تاکنون اقدام به واردات خودرو کرده‌اند و یا در حال واردات هستند. تقریباً از همه کشورها ثبت سفارش خودرو انجام شده است و منعی برای واردات به جز ممنوعیت‌های ابلاغی وجود ندارد و تا روزهای آینده نیز خودروهای تویوتا و نیسان نیز ترخیص خواهند شد و وارد نمایشگاه (نمایشگاه بین‌المللی تهران) می‌شود.

طبق گفته‌های آقای ضیغمی، ۳۳ هزار نفر برای خودروهای وارداتی ثبت‌نام کرده بودند. با انصراف ۲ هزار نفر اکنون باید تعهدات‌مان را نسبت به ۳۱ هزار نفر پاسخگو باشیم و با مدلی که پیش می‌رود امیدواریم این خودروها همان‌طوری که گفته شد تا آخر آذر تحویل داده شود. همچنین امید داریم تعداد قابل توجهی خودروی هیبرید و هیبرید پلاگین نیز وارد شود. در خصوص ثبت سفارش، تأیید و تخصیص منابع مشکلی وجود ندارد. احتمالا واردات ۲۰۰ هزار خودرو تا پایان سال محقق شود ولی با توجه به احتمال واردات خودروهای کارکرده پیش‌بینی می‌شود تا آخر سال رکورد واردات خودرو شکسته شود. این پیش‌بینی وجود دارد که سال آینده واردات ۲۰۰ هزار خودرویی که قبلاً اعلام شده بود محقق شود.

حفظ اولویت ثبت‌نام تنها با واریز مبلغ خودرو 

خرداد 1402: متقاضیان خودروهای وارداتی که خودرو چانگان را ثبت‌نام کرده‌اند، اگر تا پایان ساعت ۲۴ روز چهارشنبه مبلغ خودرو را واریز نکنند، اولویت آن‌ها در سامانه ثبت‌نام خودروهای وارداتی از بین خواهد رفت.

برخی از صاحبان اولویت‌های خودروهای وارداتی تصور می‌کنند اگر وجه خودرو انتخاب شده خود در سامانه خودروهای وارداتی را واریز نکنند، شانش انتخاب برندهای دیگر را خواهند داشت؛ در حالیکه واریز نکردن وجه خودروهای چانگان برای کسانی که پیامک ارسال شده به منزله حذف اولویت خودروهای وارداتی است.

رفع مسدودی حساب‌های وکالتی

اردیبهشت 1402: طی روزهای اخیر، برخی از متقاضیان خودرو گفته بودند چون در قراردادشان ذکر شده که برداشتن پول از حساب وکالتی به منزله انصراف از نوبت خرید خودرو است، نگران برداشتن پول خود هستند و پاسخ‌های ضد و نقیض نیز از سامانه 124 دریافت کرده‌اند.

امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت، در این باره گفت 500 میلیون تومانی که برای ثبت نام خودروهای وارداتی در حساب‌های وکالتی بلوکه شده بود، برای همه آزاد است و متقاضیان می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی تاکید کرد که برداشتن این پول به منزله انصراف از خرید خودرو نیست و نوبت متقاضیان حفظ می‌شود. شرایط مشابهی برای حساب‌های وکالتی که با مبلغ 100 میلیون تومان برای خرید خودروهای داخلی باز شده بود، وجود دارد و حساب‌ها با حفظ نوبت رفع مسدودی شده است.

زمان تحویل خودروهای وارداتی در مرحله اول

فروردین 1402: آقای امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت، خبر داده که اولین سری خودروهای وارداتی، به احتمال زیاد از اواخر فروردین‌ماه تحویل داده می‌شوند. 

زمان تحویل خودروهای وارداتی
زمان تحویل خودروهای وارداتی

تاکنون 1108 خودرو وارد و عرضه شده که از این تعداد بیش از 400 دستگاه، چانگان بوده و احتمالا هفته چهارم فروردین‌ماه نیز دعوتنامه‌های آن‌ها برای مشتریان ارسال خواهد شد. سپس متقاضیان وارد مرحله تکمیل وجه می‌شوند و می‌توانند خودرو را تحویل بگیرند. 

همچنین از هفته آینده، در ادامه‌ی عرضه‌ خودروهای وارداتی، حدود 300 دستگاه هیوندای النترا عرضه خواهد شد. البته عرضه‌های سنگین‌تر (تعداد بالاتر) در مدل‌های متنوع‌تر، تقریبا از خردادماه 1402 آغاز می‌شود.  

ارسال لیست خریداران چانگان به شرکت سایپا

فروردین 1402: آقای مهدی ضیغمی، مدیر طرح واردات خودرو وزارت صمت، ضمن اشاره به اینکه متقاضیان خرید خودروهای وارداتی تا پایان روز نهم فروردین‌ماه، فرصت انتخاب و پیش ثبت نام خرید خودرو وارداتی را داشتند، می‌گوید در مرحله اول عرضه خودروهای وارداتی، 1108 خودرو چانگان عرضه شد و اطلاع رسانی به متقاضیانی که اسامی آنها برای خرید 1108 خودرو وارداتی چانگان در صدر قرار گرفته است، بزودی و از طریق ارسال پیامک، انجام می‌شود.

لیست اسامی 1108 نفر، به شرکت خودروسازی سایپا اعلام می‌شود تا این شرکت زمان و محل ثبت عقد قرارداد را به خریداران اعلام کند. براساس تعهدی که به مشتریان داده‌ شده، تحویل خودروها حداکثر سه ماه پس از عقد قرارداد است و هیچ چالش و مشکلی برای تحویل این خودروها وجود ندارد.

تخصیص چانگان به متقاضیان مرحله اول خرید خودرو وارداتی

قیمت نهایی خودروها مطابق رویه های جاری پس از ارسال دعوتنامه و با احتساب همه هزینه های قطعی واردات، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه شماره گذاری، اسقاط خودرو، بیمه شخص ثالث ،کرایه حمل و سایر عوارض قانونی مشخص خواهد شد.

ضیغمی اظهار داشت: در این دوره 240 دستگاه چانگان تیپ 2 عرضه می‌شود که قیمت علی‌الحساب  خروج از گمرک این نوع خودرو 850 میلیون تومان و همچنین 868 دستگاه چانگان تیپ 3  عرضه می شود که قیمت علی الحساب درب خروج گمرک این خودرو 900 میلیون تومان است که قیمت نهایی و قطعی آنها پس از محاسبه هزینه های فوق تعیین می شود.

عرضه 1108 دستگاه در اولین مرحله

اسفند 1401: به گفته مهدی ضغیمی، مدیر طرح واردات خودرو، سامانه عرضه خودروهای وارداتی باز شده است و 34 هزار متقاضی که واجد شرایط شدند، 10 روز فرصت دارند تا برای ثبت اقدام کنند.

در این مرحله 1108 دستگاه چانگان CS35 پلاس در دو تیپ عرضه خواهد شد:

  • 240 دستگاه چانگان CS35 پلاس تیپ 2 با قیمت علی الحساب درب خروج گمرک 850 میلیون تومان و زمان تحویل حداکثر 3 ماه
  • 868 دستگاه چانگان CS35 پلاس تیپ 3 با قیمت علی‌الحساب درب خروج گمرک 900 میلیون تومان و زمان تحویل حداکثر 3 ماه

قیمت نهایی خودروها پس از ارسال دعوتنامه و با احتساب همه هزینه‌های قطعی واردات، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه شماره‌گذاری، اسقاط خودرو، بیمه شخص ثالث، کرایه حمل و سایر عوارض قانونی مشخص خواهد شد.

متقاضیان می‌توانند دو اولویت را انتخاب کنند، این در حالی است که زمان ثبت درخواست تاثیری در اولویت تخصیص خودرو ندارد. در صورتی که متقاضی با اولویت بالاتر خودروی عرضه شده را انتخاب نکند، اولویت وی حفظ خواهد شد.

لازم به ذکر است که متقاضیان می‌توانند در زمان تخصیص خودرو و در سامانه جهت انصراف خودرو (بدون جریمه) اقدام کنند، اما در صورتی که پس از عقد قرارداد انصراف دهند، مشمول جریمه می‌شوند و اولویت تخصیص خودروی آن‌ها از بین خواهد رفت.

اولویت تخصیص خودرو وارداتی به 34 هزار نفر

اسفند 1401: مهدی ضیغمی، مدیر طرح واردات خودرو وزارت صمت، بیان کرد با وجود ثبت‌نام بیش از 120 هزار نفر در طرح واردات خودرو، در عمل با توجه به اشتباهات افراد و همچنین اشتباهات بانک‌ها در وکالتی کردن حساب‌ها، در مجموع برای حدود 34 هزار نفر اولویت‌ها مشخص و به آنان اعلام شده است. حدود 15 درصد متقاضیان در بحث وکالتی کردن شماره حساب‌هایشان دچار اشتباه شدند، اما برای افرادی که اعتراض دارند امکان مکاتبه و نامه‌نگاری و تحویل آن به  دبیرخانه وزارت صمت یا تماس با سامانه 124 با درج کد ملی، شماره تلفن همراه و مشکل پیش‌آمده وجود دارد.

وی افزود در موضوع انصرافی‌ها، با بانک‌ها در تماس بوده و فهرست انصرافی‌ها نیز به بانک‌ها اعلام شد. با این حال برخی بانک‌ها همکاری لازم را در زمینه رفع مسدودی حساب افراد نداشتند، اما تعهد دادند که کار را به انجام برسانند. یک ‌هزار و  108 دستگاه خودرو از برند چانگان (شامل 240 دستگاه چانگان تیپ 2 و 868 دستگاه چانگان تیپ 3 ) که در کشور موجود بوده یا به سمت بنادر کشورمان بارگیری شده‌اند، عرضه خواهد شد و در تلاشیم که از امشب (۲۷ اسفند) عرضه آن‌ها آغاز شود.

براساس گفته‌های وی، 300 دستگاه خودرو النترا مجوز سازمان ملی استاندارد و مجوز گمرک را دریافت کرده‌اند؛ اما به دلیل فاصله اندک باقی مانده تا عید، پس از تعطیلات نوروز و از پنجمین روز سال جدید عرضه آن‌ها انجام خواهد شد. تا امروز از 11 شرکت از جمله شرکت‌های چانگان، دانگ فنگ، کیا، هیوندایی، سانگ یانگ، نیسان، جتا، فیات، سئات، تویوتا، میتسوبیشی، اپل و داچیا اقدام به ثبت سفارش خودرو شده است و باید گفت به جز خودروهای آمریکایی و فرانسوی، در سایر خودروسازان جهانی امکان صادرات خودرو به کشور وجود دارد و ثبت سفارشات آن‌ها انجام شده یا در مرحله ثبت سفارش هستند و یا نمونه‌های خودرو آن‌ها وارد کشور شده است. بخشی از این خودروها اکنون در کشورمان موجود است، اما انبوه واردات را در اردیبهشت و خرداد 1402 شاهد خواهیم بود.

آقای ضیغمی گفت هر نفر در آن واحد می‌تواند دو اولویت خودرو انتخاب کند. به طور مثال قیمت علی‌الحسابی که برای چانگان تیپ دو 850 میلیون تومان و برای چانگان تیپ 3 حدود 900 میلیون تومان اعلام شده، قیمت درب خروج گمرک است و قیمت قطعی در زمان ارسال دعوتنامه برای افراد مشخص خواهد شد. قیمت علی‌الحساب، عمده هزینه‌های ارزش خودرو شامل علی الحساب هزینه‌های ترخیص، حمل و بیمه را شامل خواهد شد.

وی افزود وزارت صنعت لیست مربوطه را به شرکت‌های وارد کننده می‌فرستد، پس از آن افراد باید با آن شرکت‌ها قرارداد بسته، رنگ خودرو را مشخص کرده و مابه‌التفاوت قیمت را پرداخت کنند که پس از آن تحویل خودرو حداکثر سه ماه انجام خواهد شد. افراد نگرانی بابت تحویل خود نداشته باشند، زیرا قراردادهای مربوطه منعقد شده است. وزارت صمت متعهد بود که تا نیمه نخست سال 1402 حدود یکصد هزار دستگاه خودرو وارد کشور کند و این روند ادامه‌دار خواهد بود. پس از انجام تحویل خودروهای وارداتی به متقاضیان، امکان ثبت‌نام مجدد برای خودروهای وارداتی جدید وجود خواهد داشت.

عرضه خودروهای وارداتی تا قبل از نوروز 1402

اسفند 1401: آقای امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت، از احتمال اولین عرضه خودروهای وارداتی از روز شنبه 27 اسفندماه خبر داده است. ظاهرا تصمیم وزارت صمت، این است که اولین عرضه خودروهای وارداتی، تا قبل از شروع سال 1402 انجام شود.

خودروهای قطعی عبارت است از دو مدل چانگان CS35 و CS55 پلاس اما احتمالا هیوندای النترا نیز عرضه خواهد شد. کسانی که خودرو را خریداری می‌کنند به خاطر شروع تعطیلات نوروز 1402، باید بقیه فرایند خرید خودرو وارداتی را در سال 1402 انجام دهند.

قرعه کشی خودروهای وارداتی انجام شد

اسفند 1401: قرعه‌کشی تعیین لیست نوبت افراد متقاضی خودرو‌های وارداتی ساعت 14 روز ۲۱ اسفند، در محل وزارت صمت انجام شد. طبق گفته سخنگوی وزارت صمت، پس از اعلام لیست، متقاضیان می‌توانند با مراجعه به صفحه شخصی خود در سامانه saleauto.ir نسبت به رتبه و زمان تخصیص خودرو خود مطلع شوند.

سخنگوی وزارت صمت تاکید کرده که قرعه‌کشی از ثبت‌نام‌کنندگان خودرو‌های وارداتی پس از استعلام شرایط عمومی (نداشتن پلاک انتظامی فعال، حداقل سن ۱۸ سال و گواهینامه معتبر، عدم خرید خودرو در ۴۸ ماه گذشته و…) و شرط ویژه این طرح یعنی ذخیره ۵۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی به ‌نام شخص متقاضی، صرفا جهت تعیین نوبت تخصیص خودرو انجام می‌شود.

براساس گفته‌های وی، پس از انتشار لیست نوبت خودرو‌های وارداتی، مرحله دوم انتشار آگهی عرضه خودرو‌های وارداتی و اقدام به خرید توسط متقاضیان حایز شرایط طبق نوبت و مرحله سوم تحویل خودرو‌های وارداتی به خریداران به نوبت تعیین‌شده، انجام خواهد شد.لازم به ذکر است که در مدت ثبت‌نام این طرح (از ششم اسفندماه تا پایان ۱۳ اسفندماه)، حدود ۱۲۰هزار نفر برای خودرو‌های خارجی وارداتی ثبت‌نام کرده‌اند.

احتمال فروش چانگان و فیات در اولین عرضه

اسفند 1401: آقای مهدی ضیغمی، مدیر طرح واردات خودرو وزارت صمت، ضمن اشاره به زمان‌بر بودن استعلامات ثبت نام کنندگان، خبر داده که قرعه‌کشی خودروهای وارداتی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (مورخ 16 و 17 اسفندماه) نخواهد بود اما زمان دقیق آن، بعد از مشخص شدن نتایج استعلامات، به اطلاع متقاضیان خواهد رسید. 

براساس گفته‌های آقای ضیغمی، فعلا قرار است دو مدل خودروی چانگان CS55 و CS35 پلاس عرضه شود اما این احتمال وجود دارد که خودروهای فیات 500 و فیات تیپو و همچنین هیوندای النترا نیز به لیست خودروهای قابل خرید، اضافه گردند. 

پایان زمان ثبت نام خودر وارداتی

اسفند 1401: آقای امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت، با اشاره به پایان مهلت ثبت نام خودروهای وارداتی در ساعت 24 روز شنبه 13 اسفندماه، می‌گوید حدود 119 هزار نفر ثبت نام کرده‌اند که فرآیند بررسی اطلاعات متقاضیان خرید خودرو وارداتی آغاز شده است و احتمالا عصر روز سه‌شنبه (16 اسفندماه 1401) جهت تعیین اولویت خرید خودروهای وارداتی، قرعه‌کشی انجام شده و فهرست نهایی خریداران خودرو اعلام می‌گردد.

همچنین متقاضیانی که بعد از اعلام لیست انتظار، قصد انصراف از خرید خودرو را داشته باشند، بلافاصله مبلغ مسدود شده آنها (که در حساب خودشان است) آزاد خواهد شد.

پرداخت سود به حساب وکالتی متقاضیان

اسفند 1401: آقای مهدی ضغیمی، مدیر طرح واردات خودرو وزارت صمت، خبر داده که در چهار شبانه‌روز اولیه از شروع ثبت نام متقاضیان خرید خودرو وارداتی، بیش از 51 هزار نفر نام نویسی کرده‌اند. البته این تعداد ثبت‌نام انجام شده به‌معنای ثبت‌نام واقعی نیست و معرفی افراد پس از پایان فرآیند ثبت‌نام و انجام بررسی‌های لازم اعلام می‌شود.

گفتنی است ثبت نام از متقاضیان، تا ساعت 18 روز پنجشنبه 11 اسفندماه 1401 ادامه داشته و وزارت صمت نیز فعلا برنامه‌ای برای تمدید این مهلت قانونی، ندارد.

براساس گفته‌های آقای ضغیمی، تاکنون 26 بانک در این طرح شرکت کرده‌اند و به بانکها اعلام کردیم که به درخواست مردم ،برای آنان حساب کوتاه‌مدت باز کنند تا سود به آنها تعلق بگیرد. وی با اشاره به 500 میلیون تومانی که در حساب افراد مسدود می‌شود، بیان داشت: این رقم مطابق اعلام و شرایط شورای رقابت مبنی بر دریافت حداقل 50 درصد هزینه خودرو ثبت‌نامی است و در عمل میانگین رو به پایینی از قیمت خودروها را اعلام کردیم.

مهدی ضغیمی؛ مدیر طرح واردات خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت

مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت ادامه‌داد: قیمت علی‌الحساب خودروها تا حد زیادی مشخص است، یعنی سود قطعی است و قیمت را سازمان حمایت مشخص می‌کند، اما در ادوار گذشته واردکنندگان بر اساس شرایط و سودی که خود تعیین می کردند، به تعیین قیمت می‌پرداختند.

وی اظهارداشت: نرخ ETS در زمان ترخیص خودرو مهم است، باید همه هزینه‌ها مشخص باشد تا مردم و واردکنندگان متضرر نشوند و به همین دلیل است که قیمت نهایی مشخص نیست.

آغاز اولین مرحله فروش خودرو وارداتی

اسفند 1401: نخستین مرحله پیش فروش خودرو وارداتی، از ساعت 12 ظهر شنبه 6 اسفندماه 1401، آغاز می‌شود. ثبت نام خودرو وارداتی، به مدت 6 روز ادامه داشته و نهایتا در پایان روز پنجشنبه 11 اسفندماه نیز به اتمام می‌رسد. متقاضیان خرید خودرو وارداتی، جهت ثبت نام باید سامانه یکپارچه عرضه خودرو وارداتی وزارت صمت به نشانی saleauto.ir مراجعه نمایند.

متقاضیان باید مبلغ 500 میلیون تومان در حساب وکالتی خود مسدود کنند، تا زمانی که حق تقدم مشخص شود و طبق نوبت مشخص شده بر اساس خودروهایی که عرضه و ثبت نام خواهد شد مبلغ اولیه را تکمیل و واریز کنند. البته افراد می‌توانند هر زمان که بخواهند پول را از حساب شان خارج کنند، اما از نوبت نیز خارج خواهند شد.


source

توسط