در اواخر سال 2021 و هنگام رونمایی از چند کانسپت برقی توسط تویوتا، با یک مدل کوپه به نام Sports EV مواجه شدیم. اکنون و در جریان نمایشگاه حمل و نقل ژاپن 2023، یک خودروی کوپه برقی با نام FT-Se و تحت برند گازو ریسینگ (Gazoo Racing) رونمایی شده است.

بدنه این مدل دونفره با تناسبات خودروی موتور-وسط، با رنگی نارنجی تزئین شده، درحالی‌که بسیاری بخش‌ها شامل سقف، ورودی هوا، دستگیره درها و آینه­‌های جانبی به رنگ مشکی درآمده است.

کانسپت تویوتا FT-Se

درحال حاضر نمی­‌توان با اطمینان از احتمال تولید FT-Se سخن گفت، مخصوصا که هیچ‌گونه مشخصات فنی هم خبری نیست. برخلاف Sports EV که با سقف تارگا معرفی شد، به نظر می­‌رسد که تویوتا FT-Se در قالب یک خودروی کوپه با سقف ثابت و البته دو قطعه شیشه‌­ای طراحی شده است.

در برخی از تصاویر می­‌توان FT-Se را در پیست مشاهده کرد، پس شاید تویوتا برنامه­‌ای هم برای ساخت نسخه مسابقه‌­ای از این خودرو در سر داشته باشد. به نظر می­‌رسد که عرض بدنه این مدل افزایش یافته است تا پایداری بیشتری ارائه نماید.

کانسپت تویوتا FT-Se

همچون طراحی بدنه که از GR86 و سوپرا فاصله گرفته، در کابین تویوتا FT-Se هم با طرحی متفاوت و بسیار آینده‌­نگرانه مواجه هستیم که به جز نمایشگر بالای داشبورد و فرمان یوغ-شکل با چند صفحه نمایش کوچک روی آن، جزئیات دیگری به همراه ندارد. این نمایشگرهای کوچک و لمسی، امکان دسترسی به تنظیمات مختلف را برای راننده فراهم خواهد کرد.

با توجه به سکوت تویوتا، می­‌توان امیدوار بود که FT-Se در آینده وارد خط تولید شود تا جانشینی شایسته برای MR2 در عصر خودروهای برقی باشد. البته فعلا و تا انتشار اطلاعیه رسمی از طرف تویوتا، نمی­‌توان از این احتمال اطمینان داشت.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط