برزیل با داشتن جاذبه های طبیعی بی نظیر، فرهنگ های متنوع و شهرهای پرجنب و جوش همواره یکی از مقاصد محبوب گردشگری به شمار می آید. اما زمان بندی سفر به این کشور زیبا بسیار حائز اهمیت است. آب و هوا، جشنواره های فرهنگی، قیمت ها و حتی شلوغی مقاصد گردشگری در فصول مختلف سال تفاوت قابل ملاحظه ای دارد. با توجه به این عوامل، در این مطلب قصد داریم تا بهترین زمان در طول سال برای بازدید از این کشور آمریکای جنوبی را معرفی کنیم تا سفری خاطره انگیز و به یادماندنی با تور برزیل داشته باشید.

فصل های مناسب برای سفر به برزیل

برزیل دارای آب و هوای گرمسیری است و فصل‌های آن به طور کلی به دو دسته تابستان (اکتبر تا مارس) و زمستان (آوریل تا سپتامبر) تقسیم می‌شود. بهترین زمان برای سفر به این کشور بستگی به نوع فعالیت‌ها و جاذبه‌هایی دارد که مدنظر شماست.

زمستان برزیل، فصل مناسبی برای بازدید از شهر ریودوژانیرو است. دما در این فصل معتدل است و می‌توانید از جاذبه‌های شهری و مهمانی های ساحلی لذت ببرید. البته بارندگی‌های پراکنده نیز در این فصل رخ می‌دهد.

تابستان برزیل زمان مناسبی برای سفر به مناطق طبیعی مانند جنگل آمازون و دیدن آبشار ایگواسو است. هوا گرم و مرطوب است. همچنین می‌توانید از سواحل زیبا در شمال و جنوب کشور نیز دیدن کنید.

به طور کلی بسته به علاقه‌ و اولویت‌های سفر شما، فصل‌های مختلفی از سال می‌تواند زمان مناسبی برای بازدید از برزیل باشد. توجه به آزانسی که با آن سفر می کنید هم مهم است. آژانس هایی مانند سفیران گشت تور برزیل را در اکثر مواقع سال برگزار می کنند.





بهترین زمان برای دیدن جشنواره ها و رویدادهای فرهنگی

برزیل دارای جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی متنوعی در طول سال است که برخی از معروف‌ترین آنها عبارتند از کارناوال ریو، جشنواره موسیقی راک در ریو و جشنواره فیلم سائو پائولو.

کارناوال ریو یکی از بزرگترین و شناخته شده‌ترین جشنواره‌های فرهنگی برزیل است که هر ساله بین فوریه و مارس برگزار می‌شود. این جشنواره ترکیبی از موسیقی و مسابقات بین گروه های معروف برزیلی است.

جشنواره موسیقی راک ریو در ماه اکتبر برگزار می‌شود و بهترین زمان برای علاقه‌مندان به موسیقی راک و پاپ است. اجراها در طول یک هفته در ساحل کوپاکابانا انجام می‌شود.

جشنواره بین‌المللی فیلم سائو پائولو نیز هر ساله بین ماه‌های اکتبر و نوامبر برگزار می‌شود و فیلم‌های مستقل و آثار تجربی را به نمایش می‌گذارد.

ماه های ارزان تر برای سفر به برزیل

هزینه سفر به برزیل در ماه‌های مختلف سال متفاوت است. به طور کلی ماه‌های آوریل تا ژوئن و سپتامبر تا نوامبر ارزان‌تر هستند، زیرا در این ماه‌ها تعداد گردشگران کمتر است.

آوریل تا ژوئن اوایل فصل زمستان و پایان فصل بارندگی در برزیل است. هوا خنک تر و معتدل تر است. اگر به دنبال هزینه کمتر هستید این ماه‌ها مناسب است، اما بارش باران همچنان وجود دارد.

ماه‌های سپتامبر تا نوامبر نیز که اواخر فصل زمستان است، گردشگر کمتری وجود دارد و قیمت‌ها پایین‌تر است. آب و هوا معتدل است و می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری برزیل به صرفه بازدید کنید.

بنابراین برای سفر ارزان به برزیل، بهتر است ماه‌های آوریل تا ژوئن و سپتامبر تا نوامبر را انتخاب کنید. البته همیشه می‌توانید با برنامه‌ریزی دقیق و پیش‌بینی، در فصل اوج گردشگری نیز سفری مقرون به صرفه داشته باشید.

بهترین زمان برای دیدن طبیعت برزیل

برزیل دارای طبیعتی بکر و زیباست و مناطق طبیعی متنوعی در این کشور وجود دارد. جنگل آمازون، آبشار ایگواسو، کوه‌های جنوب شرقی و سواحل زیبا از جمله مهم‌ترین مناطق طبیعی هستند.

بهترین زمان برای دیدن طبیعت در شمال برزیل و جنگل آمازون، ماه‌های خشک سال یعنی آگوست تا نوامبر است. در این ماه‌ها آب‌ها کمی می‌کشد و دید بهتری نسبت به فصل بارانی وجود دارد.

کوه‌های جنوب شرقی نیز در فصل تابستان که هوا خشک‌تر است، مناسب‌ترند. اما برای دیدن آبشار ایگواسو بهتر است فصل‌های پرباران را انتخاب کنید که آبدهی بیشتر است.

بنابراین بسته به منطقه مورد نظر، باید فصل مناسب را برای دیدن طبیعت برزیل در نظر گرفت. اما به طور کلی اواخر تابستان تا پاییز زمان مناسبی است.

آب و هوا در شهرهای مختلف برزیل و زمان مناسب سفر

برزیل کشوری بزرگ با آب و هوای متنوع است. شهر ریودوژانیرو دارای آب و هوای اقیانوسی گرم و مرطوب است. بهترین زمان برای سفر به ریو، ماه‌های دسامبر تا مارس است که هوا خنک‌تر و طاقت‌فرسا نیست.

شهرهای شمالی مانند مانائوس و بلم آب و هوای استوایی و مرطوب دارند. بهتر است از ماه‌های ژوئن تا اوت زمان بارندگی کمتر را برای سفر انتخاب کنید.

در مرکز-غرب برزیل شهرهایی مانند برازیلیا و سائوپائولو آب و هوای معتدل و نسبتاً خشک دارند. پس بهتر است در هر زمان از سال به جز تابستان‌های بسیار گرم به این مناطق سفر کنید.

بنابراین بسته به منطقه و شهر مورد نظرتان، باید زمان سفر متفاوتی را در نظر بگیرید تا از آب و هوای مطلوب‌تری برخوردار باشید.

فصل مناسب برای شنا در سواحل برزیل

برزیل دارای سواحل اقیانوس اطلس و آرام در شرق و جنوب شرقی است. این سواحل در طول سال پذیرای گردشگران علاقه‌مند به شنا و ورزش‌های آبی است.

تابستان (دسامبر تا مارس) بهترین فصل برای شنا و استفاده از سواحل برزیل به شمار می‌رود. دمای آب و هوا مطلوب است. البته در این فصل ازدحام جمعیت در سواحل بیشتر است.

زمستان برزیل (ژوئن تا اوت) نیز فصل مناسبی برای شناگران و موج سواران حرفه‌ای تر است، زیرا امواج قوی‌تر و بادهای تندتری وجود دارد. در این فصل ازدحام کمتر است.

به طور کلی تابستان بهترین زمان برای تمام سطوح شناگران و استفاده از امکانات ساحلی است، اما در زمستان نیز می‌توانید از سواحل برزیل لذت ببرید.

سخن پایانی

با توجه به مطالب ارائه شده در این مطلب، می توان نتیجه گرفت که برزیل یک مقصد گردشگری فوق العاده است که در طول سال پذیرای مسافران بسیاری از سراسر دنیاست.

اگرچه همواره سفر به این کشور زیبا خاطره انگیز خواهد بود، اما با برنامه ریزی درست و انتخاب زمان مناسب، می توانید حداکثر لذت را از سفر خود ببرید. آب و هوا، فعالیت های دلخواه، بودجه و حتی تراکم جمعیت در انتخاب زمان سفر حائز اهمیت است.

پس با در نظر گرفتن عوامل مهم برای خود و بررسی پکیج های تور برزیل در سایت سفیران گشت ، زمان سفر ایده آل را انتخاب کنید تا خاطراتی شیرین و فراموش نشدنی از این کشور پر از زیباییها به همراه داشته باشید.

source

توسط