عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در کمیته زیر ساخت ستاد اربعین استان گفت: برای ارتقای آبرسانی، پیش بینی شده یک دستگاه تامین آب از سوی آب و فاضلاب استان فراهم شود تا در مواقع بحرانی و همچنین در مراسم اربعین سال آینده مورد استفاده قرار گیرد. 

او  افزود: اوقاف و امور خیریه استان از محل تامین نذر آب برای تامین آب برای ایام اربعین اقدام می‌کند. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همچنین بر اعزام دانش آموزان و دانشجویان در اربعین تاکید کرد.

عباس زاده از خدمات خوب موکب ویژه هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی برای خدمات بهداشت و درمان در سایت کاظمین قدردانی کرد.

او گفت: همچنین برای ۱۰۰چشمه سرویس بهداشتی و ۱۰۰چشمه حمام در سایت کاظمین با وزارتخانه مکاتبه می‌کنیم تا برای اربعین ۱۴۰۳ تامین شود و مشکلی نداشته باشیم. 

رئیس عتبات عالیات خراسان جنوبی نیز با اشاره به اینکه امسال توانستیم تمامی آب مورد نیاز زائران را در قالب آب بسته بندی تامین کنیم عنوان کرد: امسال ۲۰ هزار مترمربع فضای مسقف را اجرایی کردیم.

جوینده از دستگاه‌های اجرایی در خصوص همکاری برای ارائه به خدمات به زایران اربعین حسینی و همچنین از صدا وسیمای خراسان جنوبی در خصوص پوشش خوب اربعین امسال قدردانی کرد. 

مسئول بهداشت و درمان کاظمین از عملیات بهداشتی و درمانی اربعین حسینی ۱۴۰۲ گفت و تصریح کرد: ۱۶۲ پزشک، پرستار و نجاتگر از خراسان جنوبی اعزام شدند که به بیش از ۱۱۲ هزار زائر ایرانی خدمات ارائه دادند. 

لطیفی همچنین خواستار بازنگری زمین‌های اطراف درمانگاه و برقراری ایستگاه پروازی از بیرجند برای اعزام پزشکان شد.

او با بیان اینکه روزانه به ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار زائر حسینی در کاظمین خدمات رسانی شده است.  اظهار کرد: امسال موکب‌های خراسان جنوبی در سایت کاظمین پذیرای ۳۵هزار نفر زائر بودند.

در پایان مسئولان خدمات ارائه شده اربعین ۱۴۰۲ اشاره کردند.

source

توسط