تیگو ۸ پرومکس e پلاس یا همان تیگو ۸ هیبریدی، کراس‌اوور کم‌مصرف و پاک مدیران خودرو است که تحت برند فونیکس در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. به‌دنبال قیمت‌گذاری شورای‌عالی رقابت، قیمت قطعی تیگو ۸ پرو هیبرید نیز مشخص شده و حالا آماده فروش است.

شورای‌عالی رقابت قیمت خام کراساوور هیبریدی تیگو ۸ را حدود ۲ میلیارد و ۲۵۹ میلیون تومان اعلام کرده است. با احتساب هزینه‌های جانبی اعم از مالیات شماره‌گذاری، ارزش‌افزوده، بیمه و… قیمت قطعی تیگو ۸ پرو هیبرید به ۲ میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد. این خودرو با رنگ‌های سفید، خاکستری و مشکی و با موعد تحویل یک‌ماهه در نمایندگی‌های مدیران خودرو به فروش می‌رسد.

قیمت قطعی تیگو ۸ پرو هیبرید

کراس‌اوور تیگو ۸ پرومکس e پلاس پیشرانه ترکیبی دارد که ۳۲۶ اسب‌بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. باتری ۱۹.۲۷ کیلووات‌ساعتی به‌کاررفته در این خودرو امکان پیمایش مسافتی حدود ۷۵ کیلومتر را فراهم می‌آورد. با استفاده از برق شهری، حدود ۳ ساعت طول می‌کشد تا باتری کاملاً شارژ شود.

مهم‌ترین مشخصه تیگو ۸ پرو هیبریدی، علاوه بر داشتن موتور ترکیبی و کاهش قابل‌توجه آلودگی، مصرف پایین سوخت است. این خودرو برای پیمودن ۱۰۰ کیلومتر مسافت تنها به ۱.۵ لیتر بنزین احتیاج دارد؛ البته به شرطی که از قوای برقی نیز استفاده کند.

با تمام این اوصاف، تیگو ۸ پرومکس هیبریدی در بازار چین با قیمت ۲۶ هزار دلار به فروش می‌رسد که با در نظر گرفتن دلار ۵۲ هزار تومانی، حدود ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان می‌شود؛ یعنی مبلغی بسیار پایین‌تر از قیمت تعیین‌شده در بازار ایران!

source

توسط