انفجار بیروت امواج لرزه ای معادل یک زلزله 3.3 ریشتری ایجاد کرد
لرزه نگاری هایی که امواج لرزه ای را نشان می دهد که به ایستگاه های مختلف شبکه منطقه ای … [+] سازمان زمین شناسی اسرائیل، نمودار به اشتراک گذاشته شده توسط @NadavWetzler.
ناداو وتسلر/ سازمان زمین شناسی اسرائیل انفجاری مهیب در شهر بیروت، لبنان، بیش از 100 نفر را کشت و ساختمان های مجاور را مسطح کرد و امواج شوک را به بیش از 250 کیلومتر (150 مایل) در سراسر زمین فرستاد. گزارش‌های شاهدان عینی از تکان خوردن گسترده ساختمان‌ها در شعاع 50 کیلومتری و لرزش زمین در فاصله 250 کیلومتری مرکز انفجار احساس می‌شود. امواج لرزه ای توسط شبکه لرزه نگاری سازمان زمین شناسی اسرائیل و ایستگاه های لرزه نگاری در امتداد مرز سوریه تا ترکیه در فاصله تقریباً 400 کیلومتری ثبت شده است.
بر اساس برآوردهای اولیه زمین شناسان، این انفجار معادل زلزله 4.5 ریشتری بوده که با انرژی آزاد شده از انفجار 1000 تا 3000 تن TNT قابل مقایسه است. USGS قدر کمتر 3.3 می دهد. بزرگی گزارش‌شده مستقیماً با زلزله‌ای با اندازه مشابه قابل مقایسه نیست، زیرا انفجار در سطحی رخ داده است که امواج لرزه‌ای به همان اندازه کارآمد تولید نمی‌شوند. گزارش های خبری حاکی از آن است که انفجار ناشی از کاهش 2.750 تن نیترات آمونیوم ذخیره شده در منطقه بندری بیروت است که تقریباً معادل 1.100 تن TNT است.
نمودار به اشتراک گذاشته شده توسط Jugurtha Kariche، زمین شناس در موسسه de Physique du Globe در استراسبورگ، فرانسه، لرزه نگاری معمولی ناشی از یک انفجار را نشان می دهد.
سیگنال لرزه ای ثبت شده توسط دانشگاه ناپلوز (سرزمین های فلسطینی). لرزه نگاری … [+] در 188 کیلومتری جنوب بیروت واقع شده است.
اولین تخمین بزرگی موج بدن نیز قدر Mb~4 را می دهد. برای مقایسه، این از نظر انرژی معادل 1000 تن TNT است.
Jugurtha Kariche/Institut de Physique du Globe de Strasbourg زمین لرزه ناشی از لغزش سنگ ها در امتداد یک شکستگی است که در نتیجه امواج لرزه ای با لرزه نگاری پیچیده ایجاد می شود. سنسور لرزه ای ابتدا امواج اولیه (امواج P- یا فشاری) و سپس امواج ثانویه (S- یا عرضی) و سپس سطح مخرب تر یا امواج ریلی را تشخیص می دهد. یک انفجار کره ای از امواج فشاری سریع را ایجاد می کند که در همه جهات با سرعت یکسان پخش می شوند و در نتیجه الگوی ساده تری ایجاد می کنند. در طی یک انفجار، پیک ناگهانی امواج P همراه با تداخل ضعیف‌تر و امواج سطحی، بدون قله امواج S قابل تشخیص همراه است.
دیوید برسان من یک زمین شناس آزاد هستم که بیشتر در کوه های آلپ شرقی کار می کند. من در سال 2007 با پروژه ای فارغ التحصیل شدم که در آن مطالعه می کردم چگونه منجمد دائمی، یعنی خاک یخ زده، به تغییرات قابل مشاهده تر اخیر محیط آلپ واکنش نشان می دهد. بنابراین، با مطالعه نقشه‌ها، عکس‌ها و گزارش‌های قدیمی، به تاریخ زمین‌شناسی علاقه‌مند شدم و اینکه چگونه زمین‌شناسان اولیه متوجه نحوه کار زمین شدند و در اوقات فراغت خود درباره آن وبلاگ می‌نویسند. من که در یکی از مناطق کلاسیک تحقیقات زمین‌شناسی اولیه زندگی می‌کنم، سفرهای میدانی را با نقشه‌های تاریخی، شکل‌ها و تحقیقات انجام شده در آنجا ترکیب می‌کنم. اما زمین‌شناسی چیزی فراتر از یک علم تاریخی یا محلی است، زیرا نیروهای زمین‌شناسی تاریخ را در سراسر جهان شکل داده و هنوز هم بر آن تأثیر می‌گذارند.»

آزمون یوس>/a>

source

توسط