معنای قانون ماری جوانا در کانادا برای مسافران و مشاغل
آزمون یوس

زنی در طول یک مهمانی قانونی در پارک ترینیتی بلوودز در… [+] تورنتو، انتاریو، 17 اکتبر 2018، سیگار ماری جوانا می کشد. (GEOFF ROBINS/AFP/Getty Images)

در 17 اکتبر 2018، قانون شاهدانه اجرایی شد و استفاده تفریحی ماری جوانا را در کانادا قانونی کرد. در دو طرف مرز، قانون جدید ابهام ایجاد کرده است. آمریکایی‌ها مطمئن نیستند که چگونه این قانون ممکن است هنگام عبور از کانادا و ورود مجدد به ایالات متحده بر آنها تأثیر بگذارد. گردشگران و بازرگانان کانادایی، به ویژه آنهایی که در شرکت‌های مرتبط با حشیش کار می‌کنند، نیز نگران نحوه برخورد بازرسان آمریکایی در مرز ایالات متحده و کانادا هستند.
برای درک بهتر قانون جدید و تأثیر آن بر کانادایی ها و آمریکایی ها، با وکیل اسکات بتریج، رئیس اداره مهاجرت در کوزن اوکانر مصاحبه کردم.
استوارت اندرسون: قانون شاهدانه چگونه قانون فروش و استفاده از ماری جوانا در کانادا را تغییر داد؟
اسکات بتریج: قانون شاهدانه یک چارچوب قانونی دقیق برای کنترل تولید، توزیع، فروش و در اختیار داشتن حشیش در سراسر کانادا ایجاد کرد. با توجه به محدودیت‌های استانی یا منطقه‌ای و سایر محدودیت‌های اساسی، بزرگسالان ۱۸ سال یا بیشتر به‌طور قانونی می‌توانند حشیش را خریداری، نگهداری کنند، پرورش دهند و به اشتراک بگذارند.
اندرسون: قانون جدید چه تأثیری بر مسافران آمریکایی به کانادا دارد؟
Bettridge: آن دسته از شهروندان آمریکایی که قصد دارند برای “گردشگری ماری جوانا” به شمال بروند، از نظر قانونی مجاز به خرید و استفاده از شاهدانه خواهند بود. حتی حمل ماری جوانا در سفر هوایی بین دو شهر کانادا تا زمانی که سن شما بالاست و در محدوده قانونی حمل می کنید، قانونی است. با این حال، احتیاط کنید، زیرا قوانین در شهرها و استان‌ها متفاوت است و آنها مسئول توسعه، اجرا، نگهداری و اجرای سیستم‌هایی برای نظارت بر توزیع و فروش حشیش هستند. شهرها و استان‌ها همچنین می‌توانند اقدامات ایمنی خود را بیش از قوانین فدرال، از جمله محدود کردن جایی که بزرگسالان می‌توانند حشیش مصرف کنند، افزایش داده و اضافه کنند، بنابراین حتماً قوانین استانی و محلی را قبل از هر سفر بررسی کنید.
اندرسون: آیا قانون جدید کانادا تاثیری بر ممنوعیت ورود ماری جوانا به آمریکا دارد؟
Bettridge: صرف نظر از قانونی شدن حشیش در کانادا، شما هنوز نمی توانید با ماری جوانا از مرزهای بین المللی عبور کنید، حتی اگر به ایالتی در ایالات متحده سفر می کنید که اجازه استفاده یا مالکیت قانونی را می دهد. این امر در مورد شاهدانه یا هر محصولی که حاوی حشیش است یا حتی اگر استفاده مورد نظر برای مقاصد پزشکی باشد صدق می کند. کسانی که این کار را انجام می دهند ممکن است با مجازات های کیفری جدی مانند جریمه نقدی یا حتی زندان مواجه شوند، حتی اگر غیرعمدی باشند.
اندرسون: یک کانادایی که از ماری جوانا استفاده می کند در مرز با چه مشکلاتی مواجه می شود؟
Bettridge: نگرانی بسیار مهمتر این است که استفاده قبلی از شاهدانه، به هر عنوان، می تواند منجر به ممنوعیت ورود افراد به ایالات متحده شود. طبق قانون فدرال، شاهدانه به عنوان یک ماده کنترل شده در جدول 1 تحت قانون مواد کنترل شده ایالات متحده، مشابه مواد مخدر مانند هروئین، همچنان ممنوع است. گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده (CBP) قوانین فدرال را که جایگزین هر قانون ایالتی می شود، اجرا می کند و رشد، توزیع، داشتن، واردات و فروش هر گونه ماده کنترل شده، از جمله ماری جوانا، یک عمل مجرمانه است. این قوانین به فروش یا استفاده از لوازم مواد مخدر نیز تعمیم می یابد.
اندرسون: و هیچ تفاوتی بین نحوه تفسیر قانون توسط بازرسان گمرک و حفاظت از مرز و افسران کنسولی در وزارت امور خارجه وجود ندارد، درست است؟
Bettridge: درست است. دفترچه راهنمای امور خارجه وزارت امور خارجه به طور خاص خاطرنشان می کند که “اینکه یک ماده کنترل شده طبق قوانین ایالتی قانونی باشد یا نباشد، به غیرقانونی بودن آن طبق قوانین فدرال مرتبط نیست.” بنابراین، هنگامی که شهروندان غیرآمریکایی خود را برای پذیرش در ایالات متحده معرفی می کنند، CBP در صورت “قابل پذیرش” بودن آنها در ایالات متحده به رسیدگی خواهد کرد. نقض هر یک از قوانین ایالتی، فدرال یا حتی کشورهای خارجی مرتبط با مواد کنترل شده ممکن است آن فرد را بر اساس هر تعداد «دلایل عدم پذیرش» مرتبط، برای ایالات متحده غیرقابل قبول کند. این دلایل ممکن است شامل «قاچاق مواد مخدر» باشد.
اندرسون: آیا می‌توانید سیاست ایالات متحده را در رابطه با یک کانادایی درگیر در تجارت حشیش در کانادا و انواع محدودیت‌هایی که ممکن است با آن مواجه شود، توضیح دهید؟
Bettridge: بسیاری از افراد اصطلاح قاچاق مواد مخدر را اشتباه تعبیر می کنند و معتقدند که صرفاً به قاچاق مواد مخدر مربوط می شود. در واقع، تعریف قاچاق مواد مخدر شامل «دخالت» ساده در فروش و توزیع مواد مخدر است. بنابراین، عدم پذیرش برای ایالات متحده ممکن است مبتنی بر این واقعیت باشد که یک فرد به سادگی در صنعت حشیش در خارج از کشور، از جمله کانادا، جایی که اکنون قانونی است، کار می کند.
اگر یک افسر گمرک و حفاظت مرزی بداند یا دلیلی برای این باور داشته باشد که فردی قاچاقچی غیرقانونی است یا بوده است، یا حتی در فروش و توزیع ماری جوانا کمک، شریک یا کمک می کند، ممکن است برای ورود به ایالات متحده صلاحیت نداشته باشد. دیدیم که این تعبیر به کسانی که در هر جنبه ای از صنعت حشیش در خارج از کشور دست دارند، به عنوان مالک یا سرمایه گذار، یا حتی کسانی که با محصولات صنعتی مرتبط، مانند بذرکاری، روشنایی یا برداشت محصول دست دارند، تسری می یابد. افشای هرگونه فعالیت مرتبط با حشیش، حتی در هنگام سفر به ایالات متحده به عنوان یک بازدیدکننده تجاری برای شرکت در یک جلسه یا کنفرانس مرتبط با حشیش، ممکن است منجر به غیرقابل قبول شدن فرد شود. این می تواند شامل یک نوار دائمی به ایالات متحده باشد.
گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده بیانیه ای را منتشر کرد که حاوی این جمله بود: “یک شهروند کانادایی که در صنعت قانونی ماری جوانا در کانادا کار می کند یا گسترش آن را تسهیل می کند و به دلایل غیرمرتبط با صنعت ماری جوانا به ایالات متحده می آید، عموماً برای ایالات متحده قابل پذیرش است. ، اگر مشخص شود که مسافری به دلایل مرتبط با صنعت ماری جوانا به ایالات متحده آمده است، ممکن است غیرقابل قبول تلقی شود.
اندرسون: آیا در سال های اخیر موارد زیادی وجود داشته است که افراد در ارتباط با حشیش غیرقابل قبول تشخیص داده شوند؟ آیا معافیت هایی در دسترس است؟
Bettridge: بر اساس آمار وزارت امنیت داخلی (DHS)، تقریباً 22000 کانادایی در سال گذشته بر اساس هر دلیلی برای ورود به ایالات متحده غیرقابل پذیرش در نظر گرفته شدند. در حالی که DHS هر دلیل خاصی را منتشر نمی کند، من معتقدم که بسیاری از آنها بر اساس مسائل مربوط به درگیر بودن در صنعت شاهدانه در کانادا بوده اند.
گزارش‌های اخیر حاکی از «صدها» موضوع مرتبط با حشیش در هفته است. پس از بازجویی و یافتن نهایی عدم پذیرش، از جمله مواردی که به طور دائم از ورود به ایالات متحده منع شده اند، ممکن است بر اساس شایستگی هر موقعیت، معافیت های معینی از عدم پذیرش وجود داشته باشد.
معافیت ها ممکن است برای ورود غیر مهاجرتی، ویزای موقت، مانند ویزیتوری، یا حتی برای ویزای مهاجرت، زمانی که متقاضی واجد شرایط دریافت گرین کارت باشد، وجود داشته باشد. در حالی که من این گزینه را ذکر می کنم، باید اشاره کنم که به دست آوردن آنها بسیار دشوار است و ممکن است ماه ها طول بکشد تا پاسخ دریافت کنید.
افسران قضاوت کننده در مورد اعطای معافیت اختیار مطلق دارند و این تصمیم بر اساس عوامل بسیاری از جمله هرگونه شواهد ارائه شده توسط متقاضی است. اگر عدم پذیرش بر اساس محکومیت یا جرم مرتبط با حشیش باشد، باید نشان دهید که بازپروری شده اید و سایر حقایق، مانند زمان وقوع جرم، در نظر گرفته می شود. همانطور که برای کسانی که صرفاً در صنعت شاهدانه کار می کنند اعمال می شود، ممکن است در نهایت آسان تر باشد، حداقل بر اساس معیارهای قضاوت فعلی. فقط زمان مشخص خواهد کرد، و من گمان می کنم که تغییر سیاست ممکن است تغییراتی را در این زمینه، چه کوتاه مدت و چه بلند مدت، دیکته کند.
اندرسون: بسیاری از آمریکایی ها ممکن است عجیب بدانند که این نوع سیاست ها در مرزهای ایالات متحده وجود دارد، با توجه به اینکه بسیاری از ایالت های ایالات متحده دارای نوعی قانونی شدن ماری جوانا هستند.
Bettridge: تقریباً هر ایالت در امتداد مرز ایالات متحده و کانادا، ماری جوانا را به نوعی یا به شکلی قانونی کرده است. اما دوباره، مرز تحت صلاحیت فدرال قرار می گیرد و قوانین فدرال اجرا می شوند. بدون هر گونه تغییر در قوانین فدرال، مانند حذف احتمالی ماری جوانا از یک ماده کنترل شده در جدول 1، به احتمال بسیار زیاد این مسائل همچنان اجرا خواهند شد.
اندرسون: چه تاثیری روی یک کانادایی که با ویزای TN یا L در ایالات متحده کار می کند چیست؟
Bettridge: به طور مشابه، حتی کسانی که دارای ویزای غیر مهاجرتی (موقت) تایید شده توسط خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS)، مانند H-1B، TN یا L-1 هستند، ممکن است به دلایل مشابه برای ایالات متحده غیرقابل پذیرش شناخته شوند.
درخواست ویزای اصلی ارائه شده به USCIS شامل صلاحیت های اساسی برای ویزای مورد نیاز، مانند داشتن مدرک مرتبط یا تجربه با شرکت در خارج از کشور در یک ظرفیت واجد شرایط، و همچنین صلاحیت های فردی است. بدیهی است، در حالی که این دادخواست نباید حاوی هرگونه اظهارات نادرست باشد، یک شرکت در ایالات متحده که در زمینه تجارت محصولات یا تحقیقات مرتبط با حشیش فعالیت می کند ممکن است برای استخدام یک کارگر خارجی اقدام کند.
پس از تایید، آن کارمند دادخواست تایید شده خود را به مرز (اگر کانادایی باشد) یا به کنسولگری ایالات متحده یا سفارت ایالات متحده در خارج از کشور می برد تا بر اساس آن تاییدیه درخواست ویزا بدهد. در مرز یا سفارت، سوالات مشابهی درباره فعالیت های گذشته یا فعلی فرد در خارج از کشور پرسیده می شود. بر اساس این پاسخ ها، ممکن است آنها همچنان برای ایالات متحده غیرقابل پذیرش یا به دلیل “قاچاقچی مواد مخدر” بودن برای دریافت ویزا ناتوان شناخته شوند. به سادگی، داشتن یک دادخواست تایید شده هیچ “منابع امنی” برای این کارمندان ندارد.
اندرسون: یک کانادایی که امروز به ایالات متحده می آید، ممکن است از سوی یک بازرس مهاجرت آمریکایی در مرز با چه سوالاتی مواجه شود؟
Bettridge: افسران CBP اختیار گسترده ای برای پرسیدن هرگونه سؤال مربوط به پذیرش که برای هر فرد مناسب می دانند، دارند. آنها به طور کلی با “هدف از سفر شما به ایالات متحده چیست؟” شروع می شود. و می تواند به “آیا تا به حال ماری جوانا کشیده اید؟” بر اساس هر تعداد شرایط افسران ذاتاً مشکوک هستند، زیرا این کار آنهاست. آن‌ها می‌توانند هر سؤالی در رابطه با شغل یا کارفرمای یک فرد بپرسند، یا حتی اطلاعات مربوط به محکومیت قبلی را بررسی کنند.
واضح است، اگر تحت تأثیر مواد مخدر یا حتی الکل به طور قابل توجهی به مرز برسید، بعد از ظهر طولانی در بازرسی ثانویه درگیر سوالاتی هستید. این روند بازرسی می تواند منجر به گرفتن سوگند نامه توسط افسر، اثر انگشت و حتی لغو ویزای فردی شود که برای همیشه نزد فرد باقی می ماند و مطمئناً تأثیری ماندگار در سفرهای آینده خواهد داشت. مهم است که به یاد داشته باشید که این روند و تأثیرات آتی صرفاً به سفر کاری مربوط نمی شود. این امر در مورد تعطیلات خانوادگی، ملاقات با فرزندان شما که ممکن است در مدرسه باشند یا در ایالات متحده زندگی کنند، یا حتی به دنبال شغل آینده در ایالات متحده است. ممنوعیت ها می توانند دائمی باشند. بسیار گسترده است.
اندرسون: چه توصیه ای برای بازرگانان و بازدیدکنندگان در دو سوی مرز دارید؟
Bettridge: توصیه ما عمدتاً برای کانادایی هایی است که به دنبال ورود به ایالات متحده هستند. اول، ما به مشتریان توصیه می کنیم که از عقل سلیم استفاده کنند. در کارت ویزیت خود برگ ماری جوانا نداشته باشید. از پیراهن، کلاه یا سایر لباس هایی که این صنعت را جشن می گیرند، استفاده نکنید. به طور مشابه، برچسب های طرفدار ماری جوانا را روی لپ تاپ، تلفن یا کیف حمل خود قرار ندهید. هر یک از دارایی های شما ممکن است در هر زمان توسط یک افسر CBP جستجو شود.
اگر در یک صنعت حاشیه‌ای مانند روشنایی کار می‌کنید، به عنوان مثال، اگر از شما خواسته شد، شغل و شرکت خود را به طور کلی مورد بحث قرار دهید، با محصولات متنوعی که ارائه می‌شوند صحبت کنید، بحث مربوط به «چراغ‌های رشد» را شروع نکنید. با این حال، توصیه می کنیم همیشه صادق و راستگو باشید. موارد زیادی وجود داشته است که افراد حقایق و مسائل را با این باور که به هدف خود «کمک می‌کنند» نادرست نشان می‌دهند، تنها برای اینکه بفهمند «تقلب» عمدی عواقبی بدتر از حقیقت اصلی دارد. همچنین، آگاه باشید که افسران CBP ممکن است رسانه های اجتماعی را بررسی کنند یا از ابزارهای آنلاین برای “تأیید” داستان شما استفاده کنند. اگر عنوان شغلی و وظایف شغلی خود را توضیح می دهید، مطمئن شوید که پروفایل لینکدین شما مطابقت دارد.
به کارفرمایان توصیه می کنیم که از قبل با کارمندانی که برای مقاصد تجاری به ایالات متحده سفر می کنند، گفتگو کنند. آنها ممکن است بر اساس عوامل بسیاری تصمیم بگیرند که یک کارمند را برای شرکت در یک جلسه یا کنفرانس انتخاب کنند. در حالی که برخی از کارفرمایان ممکن است این بحث ها را ناراحت کننده یا غیر ضروری بدانند، زیرا فکر می کنند کارمندان خود را “می شناسند”، ما به کارفرمایان توصیه می کنیم که از کارکنان خود بخواهند برای برنامه های مسافرتی قابل اعتماد مانند ورود جهانی، پیش چک TSA، NEXUS و غیره درخواست دهند. این برنامه ها قبل از تایید دارای پیش مصاحبه هستند. اگر کارمندی در طول این فرآیند با مشکلاتی روبرو شود، به احتمال زیاد در مرز ایالات متحده و کانادا با مشکلات مشابهی مواجه خواهد شد.
در حال حاضر، ما از مسائل مشابه مربوط به اشتغال در صنعت حشیش ایالات متحده و سفر به کانادا بی اطلاع هستیم. به طور کلی، هوشمند باشید و برای بهترین نتایج از قبل برنامه ریزی کنید.

استوارت اندرسون، مدیر اجرایی بنیاد ملی سیاست آمریکا، یک سازمان تحقیقاتی سیاست عمومی غیرحزبی است که بر تجارت، مهاجرت و مسائل مرتبط با آن در آرلینگتون، ویرجینیا متمرکز است. از آگوست 2001 تا ژانویه 2003، من به عنوان معاون اجرایی برای سیاست و برنامه ریزی و مشاور کمیسر در خدمات مهاجرت و تابعیت خدمت کردم. قبل از آن، من چهار سال و نیم را در کاپیتول هیل در کمیته فرعی مهاجرت سنا گذراندم، ابتدا برای سناتور اسپنسر آبراهام و سپس به عنوان مدیر ستاد کمیته فرعی سناتور سام براونبک. من مقالاتی در وال استریت ژورنال، نیویورک تایمز و سایر نشریات منتشر کرده ام. من نویسنده یک کتاب غیرداستانی به نام مهاجرت هستم.”>

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

source

توسط