چگونه از همسر خود برای مهاجرت به کانادا حمایت مالی کنید
آزمون یوس

(عکس از DON EMMERT/AFP/Getty Images)

اقامت در کانادا
گاهی اوقات ممکن است یک همسر آمریکایی نتواند از یک کانادایی حمایت مالی کند، مثلاً به دلیل محکومیت کیفری یا این واقعیت که یک کانادایی شغلی دارد که برای زندگی مشترک چنین زوجی در ایالات متحده بسیار بهتر است. آنها تصمیم می گیرند به کانادا مهاجرت کنند. در برخی موارد، ممکن است تنها راهی که یک زوج می توانند با هم زندگی کنند این است که هر دو تصمیم بگیرند به کانادا مهاجرت کنند. این در شرایطی اتفاق می‌افتد که هیچ یک از طرفین واجد شرایط نیستند یا نمی‌خواهند به کشور اصلی طرف مقابل نقل مکان کنند. چه به دلیل چنین مواردی باشد، چه صرفاً به این دلیل که یک اسپانسر کانادایی می خواهد یک همسر خارجی بیاورد، آشنایی با قوانین کانادا ضروری است.
قانون مهاجرت کانادا در زمینه حمایت از همسر با روند آمریکا متفاوت است، زیرا شامل شرکای معمولی (اثباتی مبنی بر اینکه حداقل یک سال در یک رابطه صمیمانه با هم زندگی کرده اند) و زوج های همجنس گسترش یافته است. معادل کانادایی گرین کارت، کارت Maple Leaf و اقامت دائم است که به فرد اجازه می دهد در هر نقطه از کانادا زندگی و کار کند و در نهایت پس از سه سال بر اساس حضور فیزیکی در کانادا در چهار سال گذشته، واجد شرایط شهروندی کانادا شود. . میانگین زمان پردازش یک حمایت مالی همسر تقریباً 12 ماه است. با این حال، بسته به شرایط و مناطق خاص، ممکن است کوتاهتر یا تا 36 ماه طولانی باشد. این اسپانسرینگ می تواند توسط یک شهروند کانادایی یا یک مقیم دائم انجام شود. در برخی موارد، یک آمریکایی ممکن است قبل از واجد شرایط شدن برای حمایت مالی از همسری خارج از کشور برای پیوستن به او در کانادا، لازم باشد ابتدا مقیم دائم شود. این کار را می توان از طریق برنامه هایی مانند اکسپرس اینتری یا برنامه نامزد استانی و سپس تشکیل پرونده همسر انجام داد.
پیوستن به همسر خود در کانادا یعنی پردازش کنسولی
همسر می تواند از طریق کنسولگری کانادا در خارج از کشور برای ورود به کانادا برای اقامت دائم حمایت شود. این درخواست، که در مورد قوانین عادی و روابط همجنس‌گرایان نیز اعمال می‌شود، به حامی مالی نیاز دارد که درخواست حمایت مالی، درخواست اقامت دائم توسط مهاجر احتمالی و برخی از کارهای خاص منطقه‌ای را ارائه کند. همانطور که گفته شد، این کار با یک اسپانسر کانادایی شروع می شود که درخواستی برای همسر خارجی برای آمدن به کانادا با اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا می سیساگا ارائه می دهد. پس از تایید اسپانسر، پرونده برای رسیدگی به همسر خارجی به خارج از کشور می رود. آن همسر قبل از اینکه بتواند برای ورود به کانادا تایید شود، باید از مجوز پزشکی و پلیس و همچنین یک بررسی امنیتی عبور کند.
ماندن با همسرتان در کانادا یعنی پردازش داخلی
اگر با هم در کانادا زندگی می کنید، شاید به این دلیل که همسر خارجی در کانادا کار می کند یا حتی در حال بازدید است، می توانید از داخل کانادا اسپانسر همسر خود شوید. مانند حمایت مالی از همسری که خارج از کانادا است، این امر به همان اندازه در مورد روابط همجنس گرا و همجنس گرا اعمال می شود. در حالی که این فرآیند درخواست در حال انجام است، همسر شما باید برای ادامه اقامت در کانادا مراقب وضعیت قانونی خود باشد. درخواست توسط همسر کانادایی آغاز می شود که از همسر خارجی برای ماندن حمایت می کند.
معمولاً در همان زمان درخواست برای مجوز کار ثبت می شود. این درخواست مجوز کار حدود شش ماه طول می کشد تا تایید شود. اسپانسرینگ خود حدود یک سال طول می کشد. تمامی مدارک در نهایت در مصاحبه نهایی در داخل کشور در یکی از دفاتر مهاجرت تایید می شوند.
ورود به کانادا برای ازدواج با نامزدتان
نامزدی از قوانین مربوط به مهاجرت به کانادا حذف شده است. به همین دلیل دیگر نمی‌توانید از صاحب مالی خود حمایت مالی کنید. ورود به کانادا به بهانه بازدید و سپس ازدواج با نامزد و درخواست کارت اقامت دائم می تواند خطرآفرین باشد و می تواند منجر به ادعای کلاهبرداری شود. مدت زمانی که بین ورود به کشور و ازدواج می گذرد بر مسئولیتی که زوجین برای رد کلاهبرداری می گذارند تأثیر می گذارد. بدیهی است که هر چه طولانی‌تر باشد، بهتر است، اما اگر قوانین ایالات متحده در چنین مواردی به عنوان راهنما در نظر گرفته شود، باید حداقل 90 روز قبل از ازدواج صبر کرد. چنین برنامه‌ای، اگرچه غیرممکن نیست، اما برای موفقیت شایسته بررسی دقیق است.
اغلب اسپانسر کانادایی مایل است که همسر مهاجر خارجی ابتدا به عنوان بازدیدکننده به کانادا بیاید. به این ترتیب زن و شوهر می توانند قبل از اینکه به یک ازدواج دائم طولانی مدت متعهد شوند، ابتدا یکدیگر را بشناسند. گاهی اوقات ساده لوحانه، چنین کانادایی هایی که شاید مهمان خارجی را به صورت آنلاین ملاقات کرده اند، سعی می کنند از مهاجر دعوت کنند که به عنوان مهمان آنها به کانادا بیاید. همیشه چنین دعوت‌نامه‌هایی با شکست مواجه می‌شوند، زیرا مقامات کانادایی در خارج از کشور تشخیص می‌دهند که مهاجر بدون توجه به اتفاقی که می‌افتد احتمالاً در کانادا می‌ماند و در پایان دوره اقامت مجاز آن را ترک نخواهد کرد. شرکای کانادایی تنها یک گزینه دارند که برای ازدواج به خارج از کشور سفر کنند و سپس به خانه برگردند تا اسپانسر همسر شوند. هر چند این ممکن است خشن به نظر برسد، اغلب تنها انتخابی است که کانادایی ها دارند.
آیا کودکان در این فرآیند گنجانده شده اند؟
کفالت همسر شامل فرزندان تحت تکفل می شود. این مورد چه درخواست از داخل یا خارج از کانادا باشد. فرزندان وابسته شامل افراد زیر 22 سال و احتمالاً بیشتر از آن هستند که بستگی به شرایط خاص آنها در ارتباط با رفتن به مدرسه و حمایت والدینشان دارد. همچنین مقرراتی وجود دارد که سایر اعضای خانواده نزدیک و اشخاص مرتبط را مورد خطاب قرار می‌دهد، اما این حوزه نیازمند توجه ویژه در فرآیند مهاجرت است. علاوه بر این، افراد معلول نیز می توانند اسکان داده شوند، اما باز هم این نیاز به توجه ویژه دارد. چنین شرایطی به بهترین وجه با کمک یک وکیل مجرب یا مشاور مهاجرتی دارای مجوز قابل رسیدگی است.
نگرانی های کلیدی
اعتبار ازدواج یکی از دغدغه های اصلی کانادا است زیرا نمی خواهد قوانین آن که برای کمک به پیوند مجدد خانواده ها ایجاد شده است، به عنوان وسیله ای برای جلوگیری از مهاجرت مورد سوء استفاده قرار گیرد. ازدواج به خاطر مهاجرت، ایراد اصلی در اینجاست. با این حال، حمایت از همسر واقعی به عنوان یک اولویت در نظر گرفته می شود.
نتیجه
ارتباط متقابل جهان ما منجر به حرکت بیشتر مردم در سراسر مرزهای ملی شده است. با به رسمیت شناختن جامعه جهانی رو به رشد، قوانین مهاجرت کانادا تلاش می کند به پیوند مجدد زوج ها و خانواده هایی که در مکان های مختلف زندگی می کنند کمک کند. اما عوامل امنیتی و سیاست عمومی در سیستم نفوذ کرده و رسیدگی به پرونده ها را به تاخیر می اندازد. گزینه های مختلفی برای زوج ها در شرایط مختلف وجود دارد. تجربه حقوقی در این زمینه برای کسانی که خواهان حل آسان چالش های مهاجرتی خود هستند بسیار سودمند خواهد بود.
من را در توییتر یا لینکدین دنبال کنید. وب سایت من یا برخی از کارهای دیگر من را اینجا بررسی کنید. Andy J. Semotiuk من یک وکیل مهاجرت ایالات متحده و کانادا هستم و به بیش از 10000 مشتری با مشکلات قانونی مختلف کمک کرده ام. من عضو کافه های نیویورک و کالیفرنیا در ایالات متحده و کافه های انتاریو و BC در کانادا هستم. من یک خبرنگار سابق سازمان ملل، یک نویسنده منتشر شده، یک سخنران حرفه ای و کار برای شرکت حقوقی Pace در تورنتو هستم.”>

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

ecokhabari

توسط ecokhabari