سونی با انتشار بازی Marvel’s Spider-Man 2 ثابت کرد که هنوز هم بازی‌های داستان‌محور حرف‌هایی برای گفتن دارند. اسپایدرمن ۲ جدید‌ترین انحصاری پلی‌استیشن ۵ محسوب می‌شود که به جرئت می‌توان گفت در تمام بخش‌ها مثل داستان‌سرایی، گیم‌پلی و توجه به جزئیات فوق‌العاده عمل کرده و به نوعی این بازی قدرت واقعی پلی‌استیشن ۵ را به شما نشان می‌دهد. جدا از تمام نکاتی که در این بازی نسل نهمی می‌توانید ببینید، قصد داریم در این مقاله ۱۲ نکته ضروری را برایتان بگویم که باعث پیشرفت هرچه سریع‌تر شما در بازی خواهد شد؛ با ویجیاتو همراه باشید.


درخت مهارت‌ مشترک را در اولویت قرار دهید

۱۲ نکته ضروری برای پیشرفت سریع‌تر در بازی Spider-Man 2 - ویجیاتو

در دو نسخه ابتدایی اسپایدرمن ساخته اینسامنیاک گیمز یعنی Marvel’s Spider-Man و Marvel’s Spider-Man: Miles Morales به دلیل اینکه یک شخصیت قابل کنترل در بازی وجود داشت، درخت مهارت بازی (Skill Tree) به صورت تکی و فقط برای پیتر یا مایلز طراحی شده بود و خیلی راحت می‌توانستید با پیشرفت در بازی این درخت مهارت را تکمیل کنید اما در Spider-Man 2 قضیه فرق می‌کند و شاهد ۳ درخت مهارت هستیم! یک درخت مهارت منحصرا برای پیتر، یک درخت مهارت منحصرا برای مایلز و یک درخت مهارت که مشترک برای هردو است.

اگر به هر ۳ درخت مهارت دقت کرده باشید، درخت مهارت پیتر و مایلز بیشتر به قابلیت‌هایی پرداخته که با هربار استفاده آن‌ها باید کلی صبر کنید تا بتوانید دوباره از این مهارت‌ها استفاده کنید مثل قابلیت‌های سیمبیوت یا نیروی بایوالکتریکی مایلز. اما درخت مهارت مشترک بین پیتر و مایلز جدا از این قابلیت‌ها، مهارت‌ها و فنونی را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید به طور نامحدود از آن‌ها در حین مبارزه، تار زدن و حتی هنگام مخفی‌کاری استفاده کنید. با ارتقای این درخت مهارت، هرچه که آزاد کنید به صورت هم زمان هم در اختیار پیتر و هم در اختیار مایلز قرار می‌گیرد و باعث می‌شود فنون عنکبوتی را سریع‌تر یاد بگیرید.


تا می‌توانید تار بزنید!

۱۲ نکته ضروری برای پیشرفت سریع‌تر در بازی Spider-Man 2 - ویجیاتو

پیتر و مایلز در قسمت دوم بازی Marvel’s Spider-Man تا دلتان بخواهد کمبو‌ها و قدرت‌های مختلف دارند و می‌توانید تا ساعت‌ها از این نیروهای خارق‌العاده استفاده کنید و لذت ببرید اما یادتان نرود که بزرگ‌ترین مزیت یک مردعنکبوتی، تار زدن آن است. در قسمت دوم، پیتر و مایلز برخلاف دو قسمت قبلی تنها ۵ مدل تار می‌توانند به سمت دشمنان پرتاب کنند و دیگر خبری از المان‌های متنوع تاری قسمت‌های قبل نیست. اما باور کنید همین ۵ مدل تار می‌توانند شما را خیلی از حملات دشمنان دور نگه دارند. در ادامه این پنج مدل را برایتان به صورت خلاصه شرح می‌دهم:

Web-Shooters:

۱۲ نکته ضروری برای پیشرفت سریع‌تر در بازی Spider-Man 2 - ویجیاتو

ساده‌ترین و کاربردی ترین مدل تار بازی همین گزینه است. این مدل به صورت خیلی ساده و تنها با فشردن دکمه R1 به سمت دشمنان شلیک می‌شود. اگر دشمنی نزدیک به دیوار قرار داشته باشد و یا حتی به روی زمین افتاده باشد با زدن این مدل تار به سمت دشمن، می‌توانید به صورت دائمی آن را به دیوار یا زمین (بسته به حالت دشمن) بچسبانید. حتی اگر دشمن نزدیک سطح صافی قرار نداشته باشد، با پرتاب این مدل تار می‌توانید کامل او را تارپیچی کنید و از قابلیت‌هایی مثل Web-Yank روی دشمن استفاده کنید. هم‌چنین این مدل تار امکان استفاده دشمن از سلاح‌های سرد و گرمش را از او می‌گیرد.

Upshot:

۱۲ نکته ضروری برای پیشرفت سریع‌تر در بازی Spider-Man 2 - ویجیاتو

در واقع این مدل بیشتر گجتی کاربردی به حساب می‌آید تا تار. آپ‌شات به شما اجازه می‌دهد تا چند نفر از افراد سبک دشمن را به هوا منتقل کنید و بیشتر زمانی به کار می‌آید که تعداد دشمنان بیشتر از ۷ نفر باشد تا با استفاده از این قابلیت چند نفری را به هوا بفرستید و با ضربات مختلف آن‌ها را از سر راه خود بردارید.

Web Grabber:

۱۲ نکته ضروری برای پیشرفت سریع‌تر در بازی Spider-Man 2 - ویجیاتو

مشابه این مدل تار در نسخه‌های قبلی بازی اسپایدرمن هم وجود داشتند و حالا شاهد نسخه‌ای بروزتر از آن هستیم. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا چند نفری از دشمنان را هم زمان به هم متصل کنید و اگر احساس کردید پراکندگی آن‌ها زیاد است، آن‌ها را به نقطه‌ای مشترک متصل کنید. تنها حواستان باشد که این این مدل تار روی دشمنانی که با سپر رو به روی شما قرار می‌گیرند و زمان مخفی‌کاری کاربردی ندارد.

Sonic Burst:

۱۲ نکته ضروری برای پیشرفت سریع‌تر در بازی Spider-Man 2 - ویجیاتو

از دیگر گجت‌های حیاتی بازی می‌توان به Sonic Burst اشاره کرد که روی هر دشمنی با هر مدل شیوه مبارزه‌ای تاثیر دارد. این گجت با ایجاد فرکانسی خاص از صوت، دشمنان را گیج می‌کند و به شما اجازه می‌دهد تا با باز کردن راه دفاع دشمنان، خیلی راحت آن‌ها را از سر راه بردارید.

Ricochet Web:

۱۲ نکته ضروری برای پیشرفت سریع‌تر در بازی Spider-Man 2 - ویجیاتو

این مدل تار، در واقع نسخه‌ای به روز از همان Web Shooters محسوب می‌شود که به شما اجازه می‌دهد تا به جای چند بار شلیک و زدن دکمه R1، با یکبار شلیک چند دشمن را هم‌زمان تارپیچی کنید. تنها باید توجه داشته باشید که اولین هدف تنها توسط شما تعیین می‌شود و هدف‌های دیگر به صورت هوشمند توسط وب‌شوترهای شما و بازی برای برخورد معین می‌شوند.

لیست بالا شامل گجت‌ها و انواع تارهایی بودند که می‌توانید در بازی Marvel’s Spider-Man 2 از آن‌ها برای هردو شخصیت مایلز و پیتر استفاده کنید. حتما این نکته را در نظر داشته باشید که این گجت‌ها هرکدام درخت ارتقای منحصر به فرد خودشان را دارند که با ارتقای آن‌ها می‌توانید گجت‌هایی قوی‌تر داشته باشید. به طور مثال در ابتدای بازی شما به صورت پشت سر هم تنها می‌توانید ۸ تار از وب‌شوترهای خود به سمت دشمن شلیک کنید اما با آزاد کردن آخرین سطح از ارتقای این گجت، میزان تارهای هم‌زمان شما به ۱۲ عدد می‌رسد.


مراحل جانبی را فراموش نکنید!

۱۲ نکته ضروری برای پیشرفت سریع‌تر در بازی Spider-Man 2 - ویجیاتو

قطع به یقین یکی از دغدغه‌های اصلی تمام طرفداران بازی، این است که زودتر در جریان داستان بازی قرار بگیرند تا از سرنوشت نهایی پیتر، مایلز، ونوم و دیگر شخصیت‌های این بازی سر دربیاورند. در بازی اسپایدرمن ۲ تمرکز ویژه‌ای روی مبارزات و دشمنان بازی شده تا فکر نکنید تنها کسی که قدرت‌های خارق‌العاده دارد خود شما هستید. اکثر دشمنان بازی به این راحتی‌ها از بین نمی‌روند و شما برای از بین بردن آن‌ها باید مهارت‌های خودتان را تا جای ممکن ارتقا دهید. خوشبختانه اکثر ماموریت‌های جانبی بازی در همان ابتدای کار برای شما باز می‌شوند و یادتان باشد کلید اصلی ارتقا و قوی‌تر شدن پیتر و مایلز همین ماموریت‌ها هستند؛ پس سعی کنید تا در کنار پرداختن به داستان اصلی بازی، ماموریت‌های جانبی بازی را هم تکمیل کنید. اکثر این ماموریت‌ها کوتاه، ساده و مفید هستند و حتی بعضی از آن‌ها داستان بازی را تا حدی گسترش می‌دهند؛ پس از این ماموریت‌ها غافل نشوید.


از قابلیت Fast Travel استفاده نکنید!

۱۲ نکته ضروری برای پیشرفت سریع‌تر در بازی Spider-Man 2 - ویجیاتو

بله درست خواندید! شاید به جرئت می‌توان گفت سریع‌ترین لودینگی که در یک بازی نسل نهمی می‌توانید ببینید مربوط به بازی Marvel’s Spider-Man 2 باشد، چرا که موقع اجرای اولیه بازی که تنها ۵ ثانیه زمان می‌برد و چه موقع فست تراول که تنها ۱ ثانیه زمان می‌برد، می‌توانید بازی‌ای بدون لودینگ‌های تکراری و اذیت‌کننده را تجربه کنید. اما همه ماجرا به فست تراول ۱ ثانیه‌ای در نقشه بازی ختم نمی‌شود؛ بلکه برای پیشرفت در بازی شما نیاز دارید تا در شهر با تارهای خود تاب بخورید و هرموقع که خواستید وب‌وینگ‌های پیتر و مایلز را فعال کنید تا شاهد یک پرواز موقتی فوق‌العاده باشید.

از همان نسخه‌های اولیه بازی، انیمیشن‌های زیادی برای شخصیت پیتر و مایلز موقع تاب خوردن با تارهایشان طراحی شده بود و نکته خوب ماجرا این است که با هربار اجرای این حرکات، مقداری XP دریافت می‌کنید. این کار باعث می‌شود تا درخت‌های مهارت‌هایتان را به موقع و حتی زودتر از اتفاقات اصلی بازی باز کنید تا هنگام مبارزه، راحت از پس دشمنان بربیایید. هم‌چنین برخی از ماموریت‌های جانبی بازی در نقشه مشخص نیستند و تنها با گشت و گذار در شهر است که می‌توانید جزئیات مربوط به این ماموریت‌ها را کشف کنید. پس حداقل سعی کنید تا پایان داستان اصلی بازی از قابلیت Fast Travel استفاده نکنید و به جای آن از تاب خوردن با تار در شهر زیابی نیویورک لذت ببرید.


قدرت‌های درستی را انتخاب کنید

۱۲ نکته ضروری برای پیشرفت سریع‌تر در بازی Spider-Man 2 - ویجیاتو

پیتر و مایلز هر کدام شیوه و قدرت‌های خاص منحصر به فرد خودشان را در مبارزه به کار می‌برند. از بازو‌های مکانیکی پیتر گرفته تا قابلیت‌های سیمبیوت و نیروی بایوالکتریکی مایلز هر کدام چندین نسخه مختلف دارند که بازی به شما اجازه می‌دهد تا با پیشرفت در داستان بازی برخی از آن‌ها را آزاد کنید اما در مقابل باید از خیر بعضی از آن‌ها بگذرید. اینجاست که بسته به نوع دشمنانی که دارید باید عاقلانه این نیرو‌ها را انتخاب کنید. شاید بعضی جاها نیاز باشد تا نیروی سیمبیوت را برای حریف‌های قوی‌تر به کار ببرید و بعضی جاها نیاز باشد تا بازو‌های مکانیکی پیتر به کمک او بیایند. هم‌چنین باید به این نکته توجه کنید که بعضی از این قابلیت‌ها به صورت انفرادی و بعضی دیگر به صورت گروهی روی دشمنان بازی اثر می‌گذارند.


تا جای ممکن از قابلیت Parry استفاده کنید

۱۲ نکته ضروری برای پیشرفت سریع‌تر در بازی Spider-Man 2 - ویجیاتو

یکی از مکانیزم‌های جدیدی که به بازی Marvel’s Spider-Man 2 اضافه شده قابلیت Parry است که نمونه اصلی و مشابه آن را در بازی‌های سولزلایک دیده‌ایم. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا علاوه بر دفع حمله دشمن، با ضد حمله مناسب او را از خود دور کنید. در نسخه‌های قبلی این قابلیت وجود نداشت و اینسامنیاک گیمز شما را متقاعد می‌کرد تا با پرت کردن دشمنان به سمت هوا و جمع کردن کمبو در میان زمین و آسمان، قابلیت‌ها و نوار تمرکز خود را سریع‌تر پر کنید. متاسفانه این قابلیت اثر کمتری در قسمت دوم بازی دارد و در مقابل شرکت سازنده بازی، اثر این قابلیت را به Parry نسبت داده است. در واقع شما با پری مناسب در مقابل حملات دشمنان می‌توانید نوار تمرکز و قدرت‌های اصلی پیتر و مایلز را سریع‌تر شارژ کنید. هم‌چنین با پری و حمله، می‌توانید سریع‌تر دشمنان را از سر راه خودتان بردارید.


حفظ تعادل بین پیتر و مایلز

۱۲ نکته ضروری برای پیشرفت سریع‌تر در بازی Spider-Man 2 - ویجیاتو

در قسمت دوم بازی ما شاهد دو شخصیت قابل کنترل یعنی پیتر و مایلز هستیم و برخلاف مراحل داستانی که خود شرکت سازنده تصمیم گرفته تا به جای کدام اسپایدرمن در بازی مراحل را رد کنیم، برخی از مراحل جانبی بازی این امکان را به شما می‌دهند تا بسته به انتخاب خودتان پیتر یا مایلز را انتخاب کنید. برخلاف اکثر قابلیت‌ها که بین پیتر و مایلز مشترک هستند برخی از این قابلیت‌ها برای هر شخصیت جداگانه فعال می‌شوند برای همین بهتر است تا تعادل را بین پیتر و مایلز در این مراحل حفظ کنید.


قابلیت‌های لباس‌هایتان را فراموش نکنید!

۱۲ نکته ضروری برای پیشرفت سریع‌تر در بازی Spider-Man 2 - ویجیاتو

در کنار درخت مهارت که با آزاد کردن هر قسمت از آن، فنون جدیدی به شما می‌آموزد، بخشی در بازی به نام Suit Tech وجود دارد که قابلیت‌های قبلی شما را بیش از پیش فعال می‌کند. از قابلیت‌هایی که می‌توانید در این بخش از آن‌ها بهره‌مند شوید می‌توان به سرعت بالاتر تاب خوردن در شهر، میزان بالاتر سلامتی پیتر و مایلز، میزان صدمه بیشتر وارد بر دشمنان با هر ضربه و حس عنکبوتی دقیق‌تر اشاره کرد. در واقع این بخش یکی از حیاتی‌ترین بخش‌های مبارزات پیتر و مایلز محسوب می‌شود که با توکن‌هایی که در بازی دریافت می‌کنید، می‌توانید آن‌ها را ارتقا دهید.


از تنظیمات فوق‌العاده بازی غافل نشوید!

۱۲ نکته ضروری برای پیشرفت سریع‌تر در بازی Spider-Man 2 - ویجیاتو

زمانی که بازی The Last of Us Part ll منتشر شد، یکی از بخش‌هایی که در تنظیمات بازی موفق ظاهر شد و بسیاری از گیمرها از ناتی‌داگ به خاطر این کار از او تمجید کردند وجود بخش Accessibility در بازی بود. در واقع این بخش بیشتر به درد گیمرهایی می‌خورد که به مشکلی جسمی مانند کم‌بینایی مبتلا بودند و به این افراد اجازه می‌داد تا هیچ محدودیتی نداشته باشند و درست مانند دیگر افراد بتوانند از بازی مورد علاقه خود لذت ببرند. این بخش حالا با کلی ویژگی جدید و فوق‌العاده در قسمت دوم بازی اسپایدرمن قرار گرفته و بسته به سلیقه‌تان می‌توانید آن‌ها را تغییر دهید. از جمله آپشن‌های این بخش می‌توان به تغییر سختی تار زدن، تغییر فرکانس‌های صوتی بازی، تغییر گرافیک و نرخ فریم از ۳۰ تا ۱۲۰ فریم، تغییر حالت رهگیری پرتو و صدها المان دیگر اشاره کرد که می‌توانند اثراتی بسیار بزرگ در بازی ایجاد کنند.


ترجیحا قسمت‌های قبلی را بازی کنید!

۱۲ نکته ضروری برای پیشرفت سریع‌تر در بازی Spider-Man 2 - ویجیاتو

دو قسمت قبلی این بازی که با نام‌های Spider-Man و Spider-Man: Miles Morales شناخته می‌شوند، در اختیار دارندگان پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵ و حتی پی‌سی قرار گرفته است. شاید فکر کنید که تنها داستان بازی می‌تواند نقطه مشترکی بین قسمت‌های قبلی و Spider-Man 2 باشد اما باید بدانید که سخت در اشتباهید. علاوه بر داستان نسخه‌های قبلی بازی که شاهد اتفاقات بزرگی در آن‌ها بودیم و اثر آن‌ها به مرور در اسپایدرمن ۲ ظاهر می‌شوند، بسیاری از فنون مبارزه‌ای هستند که تنها در قسمت‌های قبلی، بازی به صورت خودکار به شما آن‌ها را آموزش می‌دهد. در بازی Spider-Man 2 در حقیقت این فنون وجود دارند ولی بازی دیگر برای آموزش آن به شما وقتی صرف نمی‌کند و مستقیم سراغ فنون جدید می‌رود. از جمله قابلیت‌های مهمی که در نسخه‌های قبلی شاهد آن‌ها بودیم می‌توان به Web-Corner هنگام گشت و گذار در شهر و Web-Yank در هنگام تار زدن به دشمنان اشاره کرد که در نسخه‌ جدید بازی هم وجود دارند اما تنها با تجربه دو قسمت قبلی است که می‌توانید بسیار خوب روی آن‌ها مسلط شوید. هم‌چنین اگر فکر می‌کنید که باز نیازی به تجربه دو قسمت قبلی ندارید با رفتن به منوی اصلی بازی (لمس تاچ‌پد دوال‌سنس) و انتخاب گزینه Move List می‌توانید خیلی ساده به فنون پیتر و مایلز مسلط شوید.


برای هر ماموریت، اسپایدرمن مناسب را انتخاب کنید

۱۲ نکته ضروری برای پیشرفت سریع‌تر در بازی Spider-Man 2 - ویجیاتو

در بالا از حفظ تعادل بین پیتر و مایلز برای شما گفتیم تا بتوانید قابلیت هر شخصیت را سر زمان مناسب ارتقا دهید اما این تمام ماجرا نیست. در جدیدترین قسمت بازی اسپایدرمن تنوع دشمنان بسیار بالاست و بسته به اینکه با چه گروهی به مبارزه می‌پردازید، می‌تواند این بخش برای شما سخت یا آسان باشد. در حقیقت هر گروه از دشمنان، سلاح‌ها، فنون و اندازه‌‌های متفاوتی دارند ولی در مقابل هرکدام هم نقاط ضعفی مختص به خود دارند. در اینجاست که باید با انتخاب هوشمندانه بین پیتر و مایلز، شخصیتی را انتخاب کنید که قابلیت‌های آن دقیقا ضد نقاط ضعف دشمن باشد تا بتوانید خیلی راحت آن‌ها را از سر راه خود بردارید.


از نیروی ویژه Peter و Miles غافل نشوید!

۱۲ نکته ضروری برای پیشرفت سریع‌تر در بازی Spider-Man 2 - ویجیاتو

در کنار این همه قابلیت و ویژگی پیتر و مایلز، هرکدام از این شخصیت‌های دوست داشتنی نیرو‌ای ویژه و خاص دارند که به ندرت و با شکست دادن تعدادی زیادی از دشمنان می‌توانید آن را فعال کنید. در حقیقت از قبل با نیروی مایلز که Mega Venom Blast است آشنایی داریم. مایلز با فعال کردن این قابلیت، دایره‌ای به شعاع زیاد را پر از نیرو‌های بایوالکتریکی خودش می‌کند که هر دشمنی که در این شعاع قرار گرفته باشد به راحتی از بین می‌رود. اما قسمت جذاب ماجرا نیروی پیتر است که با دریافت سیمبیوت ونوم به آن دسترسی پیدا می‌کند که نامش Symbiote Surge است. مشابه این قابلیت را در بازی God of War و قدرت خشم کریتوس دیده بودیم و حالا پیتر قدرتی مشابه آن را به دست آورده است. با فعال کردن این قابلیت سیمبیوت ونوم خشمگین شده و با تنها دو سه ضربه می‌تواند هر حریفی با هر سلاح جنگی متنوعی را از سر راه خود بردارد. هردو قابلیت‌های پیتر و مایلز در نواری کوچک سمت راست صفحه به نمایش درمی‌آیند اما خیلی از گیمرها این نوار را نادیده می‌گیرند و از قابلیت فوق‌العاده کاربردی این دو شخصیت غافل می‌شوند.


در بالا از ۱۲ نکته ضروری برایتان گفتم که با رعایت آن‌ها می‌توانید خیلی سریع‌تر در بازی پیشرفت کنید تا در حین مراحل اصلی و جانبی تجربه بهتری از بازی Marvel’s Spider-Man 2 داشته باشید.


مطلب پیشنهادی:ده فیلم ابرقهرمانی برتر دهه – از لوگان تا واندروومنانقلاب ابرقهرمانان در سینما
ده فیلم ابرقهرمانی برتر دهه – از لوگان تا واندروومن

source

توسط