اگر پیگیر اخبار خودرو در خودرودیلی باشید، احتمالا می‌دانید که مدیران‌خودرو قرار است به‌زودی خودروی آریزو۸ را تحت برند فونیکس روی خط تولید ببرد و بعید نیست تا پایان امسال، شاهد رونمایی از آن برای بازار کشورمان نیز باشیم. این خودرو بیشتر از یک سال است که به عنوان یک سدان خانوادگی متوسط در چین عرضه شده و مشتریان چینی می‌توانند آن را با پیشرانه ۱.۶ توربو و یا ۲.۰ لیتری توربو خریداری کنند. اما آنچه که آریزو۸ را دوباره به سرخط خبرها در بازار خودروی چین آورده، خبر عرضه این خودرو در بازار چین با پیشرانه پلاگین هایبرید است.

این پیشرانه بنزینی-برقی از یک موتور ۱.۵ لیتری توربو بنزینی که مختص پیشرانه های هایبرید است، تشکیل یافته و گیربکس متصل به آن نیز از نوع 1DHT است. با این پیکربندی، چری آریزو۸ پلاگین-هایبرید می‌تواند تا ۱۳۰۰ کیلومتر را بصورت ترکیبی و بدون توقف، بپیماید. بُرد پیمایش آن در حالت تمام-الکتریکی نیز ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است.

Chery Arrizo 8 PHEV - مدل پلاگین هایبرید چری آریزو ۸

فارغ از بحث پیشرانه و قوای محرکه، تفاوتی بین نمونه های بنزینی و پلاگین-هایبرید چری آریزو۸ در بخش ظاهری و یا سطح امکانات، وجود ندارد. البته در تریم داخلی از جزئیاتی استفاده شده که اشاره به پلاگین هایبرید بودن خودرو داشته باشد.

با توجه به این که مدیران‌خودرو یک بخش اختصاصی برای خودروهای متکی بر انرژی های نو تدارک دیده و قصد دارد مدل های پلاگین-هایبرید، هایبرید و الکتریکی چری را تحت آن عرضه کند، احتمال عرضه چری آریزو۸ پلاگین-هایبرید در کشورمان نیز می‌رود، البته نه در آینده نزدیک.

انتهای پیام

source

توسط