Arquiste’s Carlos Huber_ The Renaissance Man Of Good Smells
کارلوس هوبر بنیانگذار و متصدی بویایی پشت عطرهای Arquiste است
ArquisteCarlos Huber چیزی است که شما ممکن است آن را یک مرد با حس و مکان رنسانس بنامید. او که در مکزیکوسیتی در خانواده‌ای سرشناس به دنیا آمد، پیش از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه کلمبیا در رشته حفاظت از تاریخ، معماری را در دانشگاه Iberoamericana و École Spéciale d’Architecture پاریس خواند. نگاه هوبر به ذوق و دانش تاریخ او را به پولو رالف لورن رساند، جایی که فضاهای تجاری را با اشاره به گذشته طراحی کرد. اخیراً، هوبر به عنوان بنیانگذار Arquiste Parfumeur، توجه خود را به رایحه‌ها معطوف کرد، جایی که او عطرهایی را تولید می‌کند که خاطرات و فضاهای گذشته را تداعی می‌کند – به گفته او، بوهایی که ما را به مکان دیگری در زمان منتقل می‌کنند.
چند دقیقه ای را با هوبر به گپ زدن بگذرانید – یا بهتر است بگوییم، عطرهای جذاب او را پخش کنید – و خواهید فهمید که چرا برخی از برندهای لوکس برتر در ساخت عطرهای سفارشی با او همکاری می کنند. Arquiste عطرساز پشت Cire Trudon، St. Regis Hotels & Resorts، J.Crew و El Palacio de Hierro بوده است.
Arquiste Misfit به عنوان رایحه مستقل سال 2021 انتخاب شد
Arquiste اخیراً، هوبر توجه زیادی به محصولات خود دارد. بنیاد عطر، Arquiste Misfit را به‌عنوان عطر سال 2021 Indie انتخاب کرد و این مدیر عامل برجسته یکی از محبوب‌ترین رسانه‌های مد روز Vogue، GQ و The Cut است.
من پس از کشف محصولات هوبر در اینجا در لس آنجلس با هوبر صحبت کردم. می خواستم بدانم چگونه از معماری به عطر می گذرد و همچنین، می دانید، چگونه می توانم بهترین زندگی بویایی خود را داشته باشم. این گفتگوی ما است:
بیشتر برای شما وکیل سابق کاخ سفید به سی‌ان‌ان می‌گوید که دونالد ترامپ احتمالاً زمانی را در زندان سپری می‌کند به دلیل نقض دستور گگ هیچ برنده‌ای در تجارت جیمز هاردن وجود ندارد WWE نتایج خام: برندگان و نمرات در 30 اکتبر 2023 شما در حفظ و نگهداری تاریخی و طراحی ساختمان شروع کردید و اکنون چیزهایی می‌سازید. بوی خوبی می دهد. چه ارتباطی دارد؟
کارلوس هوبر: عطرها به زمان و مکان مرتبط هستند و به عنوان محرکی برای حافظه حسی و حافظه مکان اهمیت دارند. به عنوان یک محافظه کار، من به حفظ فضاهای فیزیکی و تاریخچه ای که با آن همراه است علاقه مند هستم. فکر کردم، اگر همین کار را با زمان و مکانی با تجربه بویایی انجام دهیم، چه؟
فکر مصالح ساختمانی، تیر و ستون نیست. اما در عوض، با عطر، آن چارچوب موجودی حس ما است. وقتی دارم یک عطر را کنار هم می چینم، به تاریخچه آرایشی آن دوران فکر می کنم که الهام بخش من است. اگر من روی چیزی یادآور دهه 1970 یا 1920 کار کنم، به این فکر می کنم که آن زمان و مکان چه بویی می دهد؟ اگر تمرکز روی تجربه بودن در جنگل باشد، به تجربه فیزیکی بوی درختان اطرافتان، علف زیرین فکر خواهم کرد. شما در حال ساختن یک محیط هستید اما به روشی متفاوت.
یک مثال از مکان یا لحظه خاصی را که در قالب عطر بازسازی کرده اید به من بگویید.
کیت استارتر Sydney Rock Pool از Arquiste
ArquisteCarlos Huber: استخر راک سیدنی. سال 2016 بود. من در استرالیا بودم و یک عطر دیگر را عرضه می کردم و درست زمانی بود که ترامپ انتخاب شد. نگران شدم. من در آن زمان دارنده گرین کارت بودم – اکنون شهروند هستم – و ممنوعیت سفر در حال اجرا بود. داستان هایی وجود داشت که دارندگان گرین کارت نمی توانند به ایالات متحده بازگردند، بنابراین من می دانستم که مردم در مهاجرت، به ویژه از مکزیک، متوقف شده اند. تنها کاری که می خواستم انجام دهم این بود که به ساحل استرالیا فرار کنم. می خواستم یک روز را در ساحل سیدنی بو کنم. بنابراین شما به بازآفرینی چیزهایی که در آنجا هست می روید. حوضچه‌های سنگی آب شور اطراف سیدنی توسط گاردنیا، درختان فرانگی‌پانی و جاکاراندا احاطه شده‌اند و این بوها بخش بزرگی از چگونگی تجربه طبیعت استوایی بودن در آنجا هستند. تجربه بسیار معطر و غنی است. همه این چیزها باعث شد که وقتی بطری را باز می کنید، تجربه ای به دست آورید.
چالش یک برند مستقل بودن در یک صنعت 33 میلیارد دلاری عطر در جهان چیست؟
بهترین عطر مردانه
کارلوس هوبر: رقابت بسیار زیاد است، شکی نیست. یعنی روزی روزگاری تقریباً همه خانه ها خانه های کوچک بودند. ما همه هندی بودیم. اما در سال‌های اخیر، صحنه با سرمایه‌گذاری‌های هنگفت، شرکت‌های چند ملیتی و همه چیز شروع به تغییر کرد. من وضعیت بوتیک و داستان سرایی و روش ایجاد رایحه خود را حفظ کرده ام، عمدتاً به این دلیل که همچنان موفق بوده و همچنین سرگرم کننده است. من نیازی ندارم که بزرگ‌ترین آدم‌های بزرگ باشم، بنابراین یاد گرفته‌ام که فشار را رها کنم.
خوب، پس برای بوی عالی چه چیزی لازم است؟
کارلوس هوبر: اول از همه، بوییدن چیزی – از یک عطر، یعنی بوی نبردن رتبه – همیشه بهتر از بوی ندادن چیزی است. اما انتخاب یک رایحه بسیار مهم است. از آن لذت ببرید. برخی از عطرها برای افراد خاص بهتر از دیگران هستند. پس چیزها را امتحان کنید. ببینید چه چیزی کار می کند، چه چیزی نیست. رایحه نه تنها باید بخشی از لباس پوشیدن و اغواگری و جذابیت باشد. همچنین لذت بردن از خود لذت زیبایی است. با COVID، ما دیدیم که از دست دادن عطر چقدر سخت است. بو زیباست این بخش زیبایی از تجربه انسان است. به همین دلیل است که ما به سمت فضاهای باز با گیاهان و گل ها کشیده شده ایم.
اگر PH پوست شما اسیدی تر است، چیزهای شیرین یا گردتر را امتحان کنید. برای یک اتاق، به طور مشابه، به این فکر کنید که چه رایحه هایی متناسب با فعالیت آن اتاق است. اگر اتاق نشیمن احساس سردی می کند، رایحه گرم خانه می تواند آن را گرم کند. شما می خواهید حمام بوی تمیزی تازه و باز داشته باشد.
چه چیزی شما را در مورد حس عطرهای مصرف کنندگان در حالی که به سال 2022 می رویم، شگفت زده می کند؟
کارلوس هوبر: همانطور که گفتیم، ما با Misfit، عطری که بر پایه گیاه پاتچولی ساخته شده است، موفقیت زیادی کسب کرده ایم. فروش یک نعناع هندی در بازار کنونی ضد زیت است. ارتباطی با دهه 60 والدین هیپی دارد. مطمئناً مد روز نبود. اما من می خواستم این کار را انجام دهم. قصد من این نبود که یک پاتچولی هیپی بسازم، بلکه نشان دادن یک پاتچولی بود که ممکن بود در قرن نوزدهم تجربه شود، زمانی که از طریق پارچه ها و مومیایی ها از جنوب فرانسه به بینی اروپایی ها رسید. تصور اینکه این عطر مانند یک ابریشم کشمیر هندی است که در برگ های نعناع هندی بسته بندی شده است اما رتبه ای از نعناع هندی نیست، ایده همین است. من فکر می کنم کار می کند زیرا فروش از سقف گذشته است.
شما تعدادی از خوشبوترین شمع های روی زمین را می سازید. ماموریت شما با شمع چیست؟
کارلوس هوبر: من واقعاً عنصر آیینی پیرامون روشن کردن شمع را دوست دارم. وقتی روز کاری را شروع می کنم یک شمع روشن می کنم. وقتی روز را شروع می کنم، عطر با من است. یا اگر از اداره به خانه می آیم، دوست دارم برای جنبه تشریفاتی شمعی روشن کنم تا بین روز و شب فرق بگذارم. خوب است که یک عطر را به اتاق ها یا مکان های خاص پیوند دهید. اگر می‌خواهید در حمام استراحت کنید یا چیزی را به سرانجام برسانید یا مدیتیشن کنید، اگر عطری وجود داشته باشد که می‌توانید در صورت نیاز به آن بپردازید، می‌تواند بُعدی غنی را اضافه کند.
بیایید یک دور نهایی سرعت انجام دهیم. هتل مورد علاقه شما چیست؟
کارلوس هوبر: در مکزیک، هتلی وجود دارد که من عاشق آن هستم در آکاپولکو – نزدیک‌ترین ساحل جایی که من در مکزیکو سیتی از آنجا بزرگ شدم – به نام لاس بریساس. این هتل که در دهه 1950 تأسیس شد، هتل جت ست زمانی بود که آکاپولکو آن مکان بود. هنوز هم خانه‌های ییلاقی سفید، سقف‌های صورتی، و استخرهای مجزا مشرف به خلیج، با طراحی مینیمالیستی دهه 60 را دارد. من عاشق سنگ و هیبیسکوس هستم. دوران شکوفایی آن گذشته است و گران نیست، اما گاهی اوقات نمی‌توانی از فضایی عبور کنی.
برند لوکس چطور؟
کارلوس هوبر: من به هتل ها می مانم و می گویم سنت رجیس. من از طرفداران پر و پا قرص هتل در نیویورک هستم. افشای کامل، من رایحه را برای تمام هتل های سنت رجیس ایجاد کردم. اما صادقانه بگویم، خدمات مانند دیگر نیست. با وجود اینکه این یک برند بزرگ است، اما باعث می شود که تجربه مهمان بسیار صمیمی باشد. سرویس ساقی معروف; آنها شما را به نام می شناسند و همه شما را می شناسند. مهمتر از همه، آنها فرهنگ مهربانی دارند که به سنت های قدیمی جهان گوش می دهد. باید به یاد داشته باشید که جان جیکوب آستور هتل را تاسیس کرد. وقتی از پنجره های هتل در مرکز شهر به بیرون نگاه می کنید، هنوز آن ظرافت و سبک قدیمی نیویورک را احساس می کنید.
چه چیزی در لیست پخش فعلی شما وجود دارد؟
کارلوس هوبر: خواننده مکزیکی و اسپانیایی مورد علاقه من ناتالیا لافورکاد است. او چند آلبوم با الهام از بولروهای قدیمی دهه 30، 40 و 50 ساخت. به طور خاص، من عاشق یک آلبوم 2018 او به نام موسی هستم. این پر از آهنگ های زیبای مکزیکی قدیمی از دورانی است که من در آن بزرگ شدم، رفتن به رستوران های خوب با یک گیتار سه نفره. او بسیار معاصر است، اما موسیقی ترابری دوست داشتنی نیز دارد.
طراح مورد علاقه؟
کارلوس هوبر: من دوست دارم کریستوبال بالنسیاگا از ارجاعات تاریخی برای تفسیر مجدد میراث اسپانیایی و باسکی خود به قطعاتی از آثار واقعاً مدرن و ظریف استفاده کند.
اگر جای هر ساختمانی روی زمین بودید، چه ساختمانی بود و چرا؟
کارلوس هوبر: انتخاب یک ساختمان غیرممکن است! من عاشق معماران نئوکلاسیک مانند گابریل، لدوکس، آدامز، سوان، تولسا و شینکل هستم. تابلوی Dulwich اثر Soane، Palacio de Minería اثر Tolsá، و دکوراسیون داخلی توسط Ledoux یا Schinkel موارد مورد علاقه من هستند. من همچنین عمیقاً عاشق ساختمان هایی هستم که حس عالی را بازتاب می دهند، و این را بیشتر با معماری اسلامی تجربه کرده ام. ریتم و تقارن مسجد ابن تولون در قاهره یا باغ ها و غرفه های الحمرا از جمله ساختمان هایی هستند که واقعاً نفس را بریده اند.
درباره چه چیزی خیلی هیجان زده اید الان؟
کارلوس هوبر: کاری که من انجام می دهم. من در قلب یک طراح هستم، چه عطر باشد و چه معماری و بیشتر از همیشه هیجان زده هستم که از طریق طراحی داستان بگویم.
این مصاحبه برای وضوح، فشرده و ویرایش شده است.
من را در توییتر یا لینکدین دنبال کنید. وب سایت من را بررسی کنید. دیوید هوچمن من یک نویسنده در لس آنجلس با خطوط فرعی @ Forbes، نیویورک تایمز، GQ، غذا + شراب، سفر + اوقات فراغت، شهر و کشور، و بیشتر هستم. ببینید.”>

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

source

توسط