سخنگوی سازمان ملل در پی انتشار تصاویری از سربازان اسرائیلی در داخل مسجدی در شهر جنین کرانه باختری در حال اجرای مراسم یهودی تاکید کرد که باید به مکان‌های مذهبی احترام گذاشته شود و هتک حرمت اماکن مذهبی قابل تحمل نیست.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: «هتک حرمت اماکن مذهبی نباید تحمل شود. بنابراین، این اقدامات خلاف عفت عمومی است. اماکن مذهبی باید مورد احترام قرار گیرند و نمی‌توان آن‌ها را به هر طریقی مورد بی احترامی قرار داد.»

اظهارات دوجاریک پس از آن بیان شد که ایتامار بن گویر، وزیر امنیت راست افراطی رژیم صهیونیستی ویدئویی از سربازان در حال انجام مراسم یهودی در داخل مسجدی در جنین به اشتراک گذاشت.

این تصاویر یک سرباز اسرائیلی را نشان می‌دهد که دعای یهودی را در بلندگوی مسجد می‌خواند. ادعا شده است که سربازان حاضر در این ویدئو تنبیه شده اند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد. 

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سر گرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرده است: از هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) ۱۸ هزار و ۷۸۷ فلسطینی در حملات رژیم اسرائیل به غزه به شهادت رسیده و ۵۰ هزار و ۸۹۷ نفر نیز زخمی شده اند.

بر اساس گزارش دفتر بشردوستانه سازمان ملل (اوچا) نزدیک به ۹۰ درصد از ساکنان غزه آواره شده‌اند.

منبع: ایرنا

source

توسط