Wp Header Logo 302.png





نخستین مسابقه فتح پرچم مکو (MECO CTF 2024) برگزار شد


اولین مسابقه فتح پرچم مکو (MECO CTF 2024) با حضور ۱۲۱۱ تیم و ۲۰۶۱ شرکت‌کننده از ۱۰۴ کشور مختلف به صورت آنلاین برگزار شد



اولین مسابقه فتح پرچم مکو (MECO CTF 2024) با حضور ۱۲۱۱ تیم و ۲۰۶۱ شرکت‌کننده از ۱۰۴ کشور مختلف به صورت آنلاین برگزار شد. عمده شرکت‌کنندگان حاضر در این مسابقه از کشورهای آمریکا، هند، روسیه، چین، ژاپن و ایران بودند.

این مسابقات با تمرکز بر حوزه امنیت اطلاعات و زمینه‌های اصلی آن یعنی نفوذ از وب، مهندسی معکوس، رمزنگاری پیشرفته، جرم‌شناسی و اکسپلویت یا نفوذ به برنامه‌‌های کاربردی برگزار شد. متقاضیان برای شرکت در این مسابقه محدودیت خاصی نداشتند و صرفا با ثبت‌نام در وب‌گاه مسابقه امکان شرکت در چالش‌ها برایشان فراهم می‌شد.

91

 

در این رویداد تیم‌ها پس از ارسال پاسخ درست امتیازهایشان را دریافت می‌کردند که مجموع امتیاز آن‌ها با در نظر گرفتن زمان ارسال پاسخ مبنای داوری قرار می‌گرفت. لازم به ذکر است که امتیازدهی در این مسابقه پویا بود، یعنی با توجه به تعداد حل شدن هر سوال امتیاز آن سوال کاهش می‌یافت.

سابقه جهانی این مسابقات به اوایل قرن اخیر برمی‌گردد، زمانی که برای اولین‌بار در آمریکا و در کنفرانس سالانه DEFCON برگزار شد. اما از ورود ایران به این عرصه حدودا ۱۳ سال می‌گذرد و خوش‌بختانه در این حوزه تیم‌های خوبی با شاخص‌های جهانی داریم. شرکت مادر تخصصی مپنا با هدف شناسایی و جذب افراد بااستعداد در حوزه امنیت اطلاعات، ایجاد انگیزه در بین علاقه‌مندان و افراد نوپا این رویداد را برگزار کرد. نتیجه این رویداد بین‌المللی می‌تواند به شناسایی افراد خبره، مستعد و علاقه‌مند در این حوزه کمک کند.

۱۰ تیم برتر این مسابقه در یک رویداد حضوری که در تاریخ … در … برگزار می‌شود حضور پیدا کرده و به رقابت نهایی می‌پردازند.

92










source

ecokhabari

توسط ecokhabari