Wp Header Logo 338.png

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:














لینک کوتاه کپی شد




به‌رغم اینکه مسئولان دولت بارها وعده کاهش قیمت گوشت را داده‌اند، اما گزارش مرکز آمار نشان می‌دهد که گوشت قرمز همچنان رکورددار تورم است.


به گزارش تجارت‌نیوز، 25 دی ماه بود که قائم‌مقام وزارت کشاورزی، اعلام کرد قیمت گوشت قرمز ۶۰۰ هزار تومان است و فقط در بالاشهر ۷۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود.علیرضا پیمان‌پاک همچنین وعده داد که قیمت گوشت از نیمه دوم اسفند ماه کاهش می‌یابد. 

دلیل این کاهش قیمت هم افزایش تولید گوشت پرواربندی و تسهیل واردات گوشت است. موضوعی که مورد تائید رئیس شورای تامین‌کنندگان دام نیز قرار گرفت. چنانکه امروز منصور پوریان به نود اقتصادی اعلام کرد که روند واردات سرعت گرفته است. طوری‌که واردکنندگان با ارز خود اقدام به واردات می‌کنند و سپس بانک مرکزی آن‌ها را به فهرست مشمولان تخصیص ارز اضافه می‌کند. 

با این حال گزارش مرکز آمار نشان می‌دهد که در بین تمامی کالاها، گوشت قرمز با ثبت تورم سالانه ۹۸.۳ واحد درصدی، رکورددار این شاخص طی دی ماه بین تمامی کالاها بوده است.

همچنین طبق مشاهدات میدانی در کمتر مناطقی از شهر گوشت‌تر پایین‌تر از ۷۰۰ هزار تومان پیدا می‌شود. گوشت‌های وارداتی هم که قیمت پایین‌تری دارند، از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند و زمان و مکان عرضه این محصولات بی‌کیفیت مبهم است.

طوری که متقاضیان این گوشت‌ها ساعت‌ها از روز خود را باید در صف‌های طولانی بگذرانند تا شاید موفق به خرید شوند. 

برای مطالعه در این زمینه گزارش لاتاری گوشت! را در تجارت‌نیوز بخوانید. 





source

ecokhabari

توسط ecokhabari