Wp Header Logo 149.png

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:





تمرکز وزارت انرژی آمریکا بر مصرف استخراج بیت کوین


اقدام جدید برای جمع‌آوری داده‌ها درباره مصرف انرژی استخراج بیت کوین، بحث‌هایی را در مورد تأثیرات قانونگذاری و اثرات زیست‌محیطی این فناوری برانگیخته است.



به گزارش تجارت‌نیوز، وزارت انرژی آمریکا (DOE) اعلام کرده است که قصد دارد به صورت دقیق‌تری بر مصرف انرژی مرتبط با استخراج بیت‌ کوین تمرکز کند. این امر آیا دلیلی برای نگرانی فعالان صنعت است؟ به طور خاص، اداره اطلاعات انرژی  (EIA)، آژانس آماری زیرمجموعه  DOE، قصد دارد مصرف برق استخراج‌کنندگان بیت کوین مستقر در آمریکا را در شش ماه آینده مورد بررسی قرار دهد.

این خبر، با توجه به موضع انتقادی دولت فعلی نسبت به رمز ارزها، نگرانی‌هایی را برانگیخته است. چنین نگرانی‌هایی به این موضوع اشاره دارد که اطلاعات جمع‌آوری‌شده ممکن است برای توجیه سیاست‌های آسیب‌زا به صنعت استخراج بیت کوین استفاده شود. EIA در پرونده عمومی خود، امکان آسیب عمومی ناشی از استخراج رمز ارز را به عنوان دلیلی برای جمع‌آوری این داده‌ها ذکر کرده است.

با این حال، EIA  ادعا می‌کند که یک آژانس بی‌طرف سیاستی است. این آژانش سیاستی را ایجاد، اجرا و اعمال نمی‌کند یا در مورد آن نظر نمی‌دهد. آنها می‌گویند: «نتایج داده‌هایی که جمع‌آوری می‌کنیم به ما کمک می‌کند تا در مورد مسیر آینده‌ خود در طول شش ماه آینده، برای رسیدن یک مجوز3 ساله منظم تصمیم‌گیری کنیم.»

این نظرسنجی، با وجود ادعای بی‌طرفی سیاستی، لزوماً به این معنا نیست که تأثیری بر سیاست‌ها نداشته باشد. برای مثال، افزایش اخیر در قیمت رمز ارزها از جمله بیت کوین در مدت چند ماه، باعث شد تا EIA در این باره بیان کند، رشد قیمت بیت کوین، فعالیت بیشتر استخراج رمز ارز را تشویق ‌کرده و به نوعی مصرف برق را تشدید کند.

چالش فعالیت ماینرهای بیت کوین

EIA  توضیح داده است: «با توجه به طبیعت نوظهور و در حال تغییر رمز ارزهاو از آنجا که نمی‌توانیم احتمال آسیب عمومی رمز ارزها را به صورت کمی ارزیابی کنیم، احساس فوریت می‌کنیم تا داده‌های معتبری تولید و بینشی در مورد این موضوع ارائه دهیم.»

این آژانس به سرمای سرد سال ۲۰۱۸ پلتزبورگ اشاره کرد تا خطرات رمز ارزها برای عموم را توضیح دهد. تأثیرات این سرمای شدید در کنار افزایش استخراج رمز ارز و سیستم‌های برق تحت فشار، عدم قطعیت بالایی را در بازار برق مصرفی ایجاد کرد که منجر به اوج تقاضا شد و بر عملیات سیستم و قیمت‌های مصرف‌کننده تأثیر گذاشت. 

از آن زمان به بعد، ایالت نیویورک ممنوعیت 2 ساله‌ای را برای افتتاح تاسیسات جدید استخراج رمز ارز تصویب کرده است؛ مگر اینکه کاملاً توسط انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین شوند. استخراج‌کنندگان رمز ارز در تگزاس نیز به طور مستقیم با اپراتور شبکه متعلق به دولت کار می‌کنند و در دوره‌های اوج تقاضا یا لحظات پرفشار شبکه غیرفعال می‌‌شود. 










source

ecokhabari

توسط ecokhabari