Wp Header Logo 156.png

به گزارش پرشین خودرو، این دستگاه همانطور که از نامش پیداست، دستگاهی حرفه‌ای و کاربردی جهت انجام نظافت به شکل مکانیزه است که با فشار بخار قوی کار می‌کند. این دستگاه در انواع کارواش‌های ثابت و سیار برای شست‌وشوی بیرونی و داخلی خودرو به کار می‌رود. شکل دیگر از این دستگاه که نانو بخار نام دارد، همراه با نوعی مواد شوینده که نانو نام دارد، کار کرده و کیفیت شست‌وشو را چند برابر می‌کند.

امروزه استفاده از بخار، به دلیل قابلیت فوق العاده‌ای که در ضدعفونی کردن سطوح مختلف و استرلیزه کردن آن دارد، طرفدار زیادی در صنعت پیدا کرده است و افراد با به کارگیری کارواش بخار در شست و شوی خودرو یک سرمایه‌ مناسبی را در کارواش برای خود جمع آوری می‌کنند.

نحوه کارایی دستگاه کارواش بخار

برای تنظیم کردن این دستگاه، ابتدا آن را به منبع آب و پس از آن به برق شهری متصل می‌کنیم، پس از انجام این‌کار، مشعل کارواش را با استفاده از گاز یا گازوئیل روشن کرده و مدت زمانی را برای آنکه فشار کاری دستگاه به اندازه مورد نظر برسد، صبر می‌کنیم. پس از انجام تمام مراحل ذکر شده، دستگاه آماده کارایی و قابل استفاده است و می‌توانید از آن به طور دائم استفاده کنید.

آیا استفاده از دستگاه بخار باعث آسیب به رنگ‌ بدنه خودرو می‌شود؟

اگر بخواهیم کوتاه و به طور خلاصه بگوییم، خیر. رنگ‌هایی که در بدنه خودرو استفاده می‌شود، مقاومت بالایی در برابر سرما، گرما و آب و هوای مختلف دارند. بخار موجود در این دستگاه نوعی گاز است که به هیچ عنوان باعث از بین رفتن رنگ بدنه خودرو نخواهد شد. پس کسانی که از این جهت نگرانی دارند، باید بگوییم که خیالتان راحت باشد. کارواش بخار به دستگاه شما آسیبی نخواهد رساند.

ویژگی‌های کارواش بخار

استفاده از دستگاه بخار در کارواش، مزیت‌های فراوانی دارد که این مزیت‌ها سبب افزایش رضایت مشتریان می‌شود. زیرا با استفاده از این دستگاه دیگر نیاز نیست مشتریان مدت زیادی در انتظار شست و شوی خودروی خود باشند و ‌همچنین مبلغ کمتری را جهت خدمات کارواش خودرو می‌پردازند. این امر به این دلیل است که کارواش بخار، هزینه کمتری نسبت به سایر روش‌ها برای صاحب کارواش دارد. از دیگر مزیت‌های این دستگاه می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

۱)افزایش سرعت و کیفیت شست‌وشو

۲) استفاده از این دستگاه در شست‌وشوی خودرو سبب براق‌تر شدن بدنه خودرو می‌شود.

۳) هزینه‌های پرداختی جهت کارواش خودرو کاهش می‌یابد و این امر، هم به نفع صاحب کارواش است و هم به نفع مشتری.

۴)این‌ دستگاه بدون استفاده از دست و دستمال، باعث تمیزی و براق شدن خودرو می‌شود.

۵) همانطور که بیان شد، با استفاده از این دستگاه سرعت شست‌وشو بالا می‌رود و این امر سبب افزایش سود دهی می‌شود.

انواع کارواش بخار

این دستگاه انواع مختلفی دارد که در اینجا می‌خواهیم برای مخاطبان انواع آن را توضیح دهیم. این دستگاه به چهار نوع کارواش سیار بخار، کارواش ثابت، کارواش نانو بخار و کارواش اتوماتیک بخار تقسیم می‌شود که در اینجا به بررسی و توضیح هریک از این موارد ذکرشده خواهیم پرداخت.

کارواش اتوماتیک بخار

در این سیستم تمام مراحل عملیات شست‌وشو بدون دخالت انسان و به طور اتوماتیک صورت می‌گیرد. به همین دلیل، نیاز صاحب کارواش در مصرف انرژی و استفاده‌ از نیروی انسانی جهت شست‌وشو کاهش می‌یابد. همچنین از مزیت دیگر این روش می‌توان به کاهش مصرف آب در این سیستم اشاره کرد. این روش مصرف آب کمتری نسبت به سایر روش‌ها دارد.

کارواش نانو بخار

در این نوع از سیستم شست‌وشو، مواد شوینده مورد نظر با استفاده از تکنولوژی نانو جهت پاک‌کردن کثیفی‌ها و زدودن آلودگی‌ها و لکه‌های روی بدنه خودرو به کار گرفته می‌شود. در این روش به دلیل استفاده از تکنولوژی نانو، مواد شوینده می‌توانند لکه‌های قوی را کاملا از بین ببرند.

کارواش سیار

این دستگاه همانطور که از نامش پیداست، کوچک و قابل حمل است. این دستگاه به طور معمول برای مصرف‌های شخصی و خانگی به کار می‌رود و علارغم اندازه نسبتاً کوچک آن، کاربرد فراوانی دارد. از این دستگاه برای شستن اتوموبیل، وسایل‌ موجود در کارگاه، سطوح مختلف دیوار و کف خانه و… استفاده می‌شود.

کارواش ثابت

در این روش از یک دیگ بخار برای تولید کردن بخار استفاده می‌شود. این دستگاه به دلیل اندازه بزرگ و وزن زیاد آن می‌بایست در یک مکان مشخص به طور ثابت قرار داده شود. زیرا به دلیل حجم آن برخلاف دستگاه کارواش سیار، قابل حمل شدن نیست. از این دستگاه جهت شست‌وشو در کارواش‌های بزرگ، کارگاه‌های صنعتی و…جهت از بین بردن لکه‌های قوی استفاده می‌شود.

کارواش بخار چیست؟

کاربرد گسترده کارواش بخار در کارواش

همان‌طور که در مطالب پیشین ذکر شد، دستگاه کارواش بخار مزایا و کارایی فراوانی در صنعت های مختلف دارد. در اینجا می‌خواهیم به کاربرد این دستگاه در کارواش اشاره کنیم. در کارواش با استفاده از این دستگاه جهت موتورشویی، صفرشویی، روشویی و رینگ شویی استفاده می‌شود که در اینجا به طور خلاصه به بررسی هریک از موارد می‌پردازیم.

رینگ شویی

در این بخش با استفاده از بخار، تمامی لکه‌های موجود بر روی رینگ بدون ایجاد خط و خش و یا آسیبی به رینگ، از بین می‌رود. همین نبود دخالت دست در این روش باعث می‌شود هیچ‌گونه ساییدگی به خودرو وارد نشود.

صفرشویی

این روش شامل شست‌وشوی کامل صندلی و رودری‌های خودرو، سقف و ستون، داشبورد و کنسول، سایر قطعات پلاستیکی خودرو، کانال کولر، صندوق عقب، کف اتاق و… می‌باشد. یکی از ویژگی‌های مهم این روش، از بین رفتن بوی بد داخل ماشین است.

روشویی

تمامی قسمت‌های بدنه در این روش شسته می‌شود. این شست و شو با استفاده از بخار و بدون دخالت آب است.

موتور شویی

در این روش برخلاف روش سنتی قدیم که با استفاده از آب است، هیچ آسیبی به موتور خودرو وارد نمی‌شود، بلکه علی‌رغم مزیت‌های دیگری که این روش دارد، سبب می‌شود چربی‌های موجود در موتور با استفاده از بخار از بین برود.

خرید کارواش بخار

پس از شناخت انواع مختلف کارواش و کاربردهای آن‌ها، متوجه خواهید شد که هر محصول در کدام قسمت مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس در نتیجه هنگام خرید این محصول سردرگم نشده و به ‌آسانی قادر به ‌انتخاب مدل مورد نیاز خود خواهید بود. همچنین خالی از لطف نیست که شرکت دما بخار مشهد را معرفی نماییم. این شرکت سالیان سال است که در حوزه تولید و فروش کارواش‌های نوین و بروز موجود در بازار ایران، باقیمتی فوق‌العاده استثنایی فعالیت می‌کند.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با کارواش بخار، مزیت‌ها و کاربردهای این روش آشنا کنیم. شما می‌توانید جهت استفاده از خدمات کارواش بخار و یا خرید انواع دستگاه‌های بخار فوری به سایت دما بخار مشهد مراجعه کنید. دما بخار مشهد به عنوان اولین مرکز تخصصی کارواش بخار و بخارشو در ایران شناخته شده است. این مرکز آماده ارائه تخصصی در زمینه انواع دستگاه‌های بخار فوری به مشتریان در سراسر نقاط ایران می‌باشد.

source

توسط

admin