Wp Header Logo 176.png

یکی از محصولات پرمصرف در صنعت آهن و فولاد به ویژه در حوزه ساختمان‌سازی و صنایع عمرانی، پروفیل و قوطی آهن است. قیمت این قطعات در بازار تحت تاثیر عوامل متعددی مانند جنس، وزن، ضخامت، برند تولیدکننده و سایر پارامترها قرار می‌گیرد و باید حتما قبل از اقدام به خرید از قیمت لحظه‌ای آن‌ها استعلام گرفته شود. این محصول در ضخامت‌های مختلف تولید می‌گردد و در ساخت سازه‌ها، چهارچوب‌ها، نرده‌های فلزی، درب و پنجره به کار گرفته می‌شود.

پروفیل‌ها با چه ضخامت‌هایی تولید می‌شوند؟

همانطور که گفتیم این قطعات با ضخامت‌های مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌گردند. اطلاع یافتن از انواع گوناگون آن‌ها می‌تواند به شما در انتخاب بهتر و مناسب‌تر کمک کند؛ در ادامه به صورت خلاصه هر یک از انواع این قطعات را بررسی خواهیم کرد:

قطعات 2×2 در ساخت درب و پنجره، نرده‌های ساختمانی و در برخی موارد صنعت خودروسازی مورد استفاده قرار می‌گیرند و معمولا شکل‌ مستطیلی و مربعی دارند. قیمت این محصول برای ساختمان‌سازان اهمیت زیادی دارد و تغییرات قیمت آن بر بازار خودرو و مسکن اثرگذار خواهد بود.

قیمت این قطعات بر اساس وزن محاسبه می‌شود و وزن این نوع محصول به ضخامت آن بستگی دارد و می‌تواند در محدوده 1 تا 4 میلی‌متر در نظر گرفته شود. از قطعات 4×4 می توان در صنایع گوناگونی چون ساختمان سازی و خودروسازی استفاده کرد.

در ساختارهای مختلف مانند چهارچوب درب، گوشه‌های پله، نرده‌های فولادی و سایر مصارف از قطعات لنگه دری استفاده می‌شود. این محصول در بازار به عنوان پروفیل 508 نیز شناخته شده و ضخامت آن در بازه 2 تا 4 میلی‌متر و طول آن بین 6 تا 12 متر قرار دارد.

  • سپری یا پروفیل 507:

پروفیل T یا سپری در ساخت خرپاهای فلزی، اسکلت گلخانه‌ها و اتصالات پل‌ها کاربرد دارد. این نوع قطعات دارای ضخامتی بین 0.9 تا 2.5 میلی‌متر بوده و با طول‌های 6 و 12 متر در بازار موجود هستند.

کلافی یا 509 که پروفیل تک لبه به شمار می‌رود در ساخت تیرآهن، ناودانی، درب و پنجره و چهارچوب استفاده می‌شود. این مقطع فولادی با طول 6 متر و ضخامت بین 0.9 تا 2.5 میلی‌متر تولید و سپس عرضه می‌گردد.

این قطعات با استفاده از روش نورد سرد از ورق روغنی با ضخامت 0.7 تا 1.8 در اشکال مختلفی مانند سه‌گوش، چهارگوش، دایره‌ای و یا ترکیبی تولید می شوند. به دلیل وزن و ضخامت کم این محصول، به آن پروفیل سبک نیز گفته می‌شود و در صنایع مختلف و تولیداتی مانند مبلمان و صندلی، اگزوز، کانکس و کانتینر، دوچرخه‌سازی و لوازم خانگی استفاده گسترده‌ای دارد.

این محصول یک نوع مقطع فولادی است که شکلی مشابه حرف Z لاتین دارد. این قطعات عموما در اندازه‌های 16، 20، 18 و 22 با ضخامت 2، 2.5 و 3 میلی‌متر و طول‌های 4، 6، 7 متر و بلندتر تولید می‌گردند.

از کجا می‌توان پروفیل‌ها را در ضخامت‌های گوناگون و با کیفیت بالا خریداری کرد؟

84

پیوان با 50 سال تجربه در تامین قطعات و ورق‌های فولادی می‌تواند یک انتخاب بسیار مناسب برای شما باشد. کارشناسان متخصص و با تجربه مجموعه آماده هستند تا به پرسش‌های تک تک خریداران پاسخ دهند و آن‌ها را در انجام خریدی به صرفه راهنمایی کنند. خریداران می‌توانند با مراجعه به وبسایت پیوان از قیمت پروفیل آهن به صورت لحظه‌ای مطلع شوند و پس از انتخاب محصول مورد نظر، به صورت آنلاین به ثبت سفارش خود بپردازند. پس از پرداخت مبلغ قطعات خریداری شده، کالای مورد نظر در کم‌ترین زمان ممکن به دست مشتریان خواهد رسید.

جمع بندی

به طور کلی محصولات فولادی مانند پروفیل‌های ساختمانی و صنعتی در سایزهای گوناگون با ضخامت‌های مختلف تولید و به بازار عرضه می‌گردند. شناخت انواع این قطعات می‌تواند در انتخاب صحیح و مناسب، سازنده واقع شود. در این مقاله به بیان ابعاد و ضخامت‌های گوناگون این محصول پرداختیم و بهترین تامین کننده را برای خریدی مطمئن، معرفی کردیم.









source

ecokhabari

توسط ecokhabari