Wp Header Logo 454.png

به گزارش پرشین خودرو، اما با توجه به اینکه شرکت تویوتا انواع مختلفی از خودروها را تولید می‌کند، باتری همه آن‌ها یکسان نیست و مشخصات باتری هر خودرو با خودروی دیگر متفاوت است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در اینجا چند نکته مهم برای خرید باتری برای مهم‌ترین و پرفروش‌ترین خودروهای شرکت تویوتا را ارائه دهیم.

عمر مفید باتری ماشین؛ از کجا بفهمیم وقت تعویض باتری رسیده است؟ - وبلاگ  کارنامه

انتخاب بهترین باتری تویوتا

وقتی باتری خودروی شما تمام شده باشد و بخواهید به یک فروشگاه عرضه باتری مراجعه کنید، نمی‌توانید بدون اینکه مشخصات باتری را بگویید، از فروشنده درخواست یک باتری را داشته باشید. از طرفی، همه فروشنده با باتری‌هایی که برای انواع خودرو کاربرد دارد، آشنا نیستند. در حال حاضر تنوع خودرو و مدل‌های آن‌ها آنقدر زیاد شده است که بسیاری از فروشنده‌ها نمی‌دانند چه باتری با چه مشخصاتی را برای خودروی تویوتا شما پیشنهاد دهند.

برای همین زمان خرید باتری برای یکی از محصولات شرکت تویوتا باید ابتدا مشخصات خودروی خود را در نظر بگیرید. به عنوان مثال باید دید برای خرید باتری تویوتا کرولا باید چه مشخصاتی را در نظر بگیرید.

شما می‌توانید با توجه به اطلاعاتی که در مورد هر یک از خودروهای تولید این برند در جدول زیر آمده است، یک باتری مناسب را برای ماشین خود تهیه کنید:

انتخاب باتری برحسب آمپراژ

آمپراژ یا شدت جریان یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های باتری برای هر خودرویی است. شرکت تویوتا برای مدل‌های مختلف تولیدات خود آمپرهای متنوعی در نظر گرفته است. تویوتا هایلوکس نیاز به یک باتری با ۶۰ آمپر بلند دارد که بسته به نوع مصرف می‌توان تا ۷۰ و ۹۰ آمپر هم افزایش داد. تویوتا یاریس در مدل‌های جدید باتری ۴۵ آمپر بلند و در مدل‌های قدیمی از باتری ۳۵ آمپر بلند استفاده می‌کند. در جدول زیر می‌توانید باتری مناسب برای مدل‌های دیگر از خودروهای این شرکت را مشاهده کنید:

نام خودرو

آمپراژ باتری (حداقل)

آمپراژ باتری (حداکثر)

نوع باتری

تویوتا کرولا قدیمی

۳۵

بلند

آمپر باتری تویوتا کرولا

۴۵

بلند

تویوتا آریون

۶۰

۷۰

بلند

تویوتا پرادو

۷۰

۹۰

بلند

تویوتا کمری

۶۰

۷۰

بلند

تویوتا کمری هیبرید

۷۰

بلند

تویوتا لندکروز

۷۰

۹۰

کوتاه

آمپر باتری تویوتا اف جی کروز

۷۰

۹۰

بلند

تویوتا هایس

۶۰

۷۰

بلند راست

تویوتا راو۴

۶۰

۷۰

بلند

تویوتا CHR هیبرید

۵۰

کوتاه

تویوتا CHR بنزینی

۶۰

کوتاه

تویوتا پریوس قبل ۲۰۱۵

۴۵

بلند

تویوتا پریوس ۲۰۱۵ به بعد

۵۰

کوتاه

توجه داشته باشید که زمان خرید باتری تویوتا اف جی کروز یا هر خودروی دیگری که دارید، ابتدا باید مشخصات خودروی خود را با توجه به جدول بالا در نظر داشته باشید.

بیشتر در مورد باتری تویوتا کمری بخوانید

از طرفی اگر قیمت باتری ماشین برایتان اهمیت زیادی دارد که باید بگوییم مدل و نوع خودروی شما در تعیین قیمت این قطعه مصرفی تاثیر زیادی دارد. برای مثال قیمت باتری کرولا قدیمی به دلیل اینکه آمپراژ ۳۵ است، با قیمت باتری کرولای جدید تفاوت دارد.

آخرین خبر | قیمت انواع باتری خودرو در بازار

توجه به تاریخ تولید باتری

یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که در زمان خرید باتری خودروهای تویوتا باید به آن توجه داشته باشید، تاریخ تولید باتری است. اگر بیش از ۶ ماه از تولید یک باتری گذشته باشد، به این معناست که به همین میزان از عمر آن کم شده است. بنابراین حتی اگر قیمت باتری تویوتا بسیار کمتر از محصولات مشابه در بازار باشد، نباید آن را بخرید.

تاریخ تولید باتری‌ها روی بسته‌بندی و خود باتری درج می‌شود. اگر قصد خرید باتری تویوتا جی اف کروز یا سایر محصولات به صورت آنلاین را داشته باشید، می‌توانید اطلاعات مربوط به تاریخ تولید هر محصول را از سایت دریافت کنید. در برخی از فروشگاه‌های اینترنتی که هیچ اطلاعاتی در این مورد وجود ندارد، می‌توانید با شماره تلفن فروشگاه تماس بگیرید.

توجه به قیمت باتری ماشین تویوتا

هر شرکت تولیدکننده‌ یا فروشنده باتری، محصولات خود را برحسب ویژگی‌هایی مثل داشتن گارانتی، تاریخ تولید، برند، آمپراژ و یا اسیدی یا اتمی بودن دسته‌بندی می‌کنند. لیست قیمت باتری های هر برند نیز متفاوت است. برای مثال قیمت باتری در برندهایی مثل سپاهان و صبا باتری نسبت به برندهای کمتر شناخته شده بازار کمتر است.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت‌های برندهای تولیدکننده باتری و یا شرکت‌هایی که به عنوان نمایندگی این برندها فعالیت دارند، قیمت باتری برای هر یک از خودروهای تویوتا را مشاهده کنید.

باتری خودرو| راهنما و نکات خرید، قیمت، انواع و برند باتری خودرو

در آخر

برای تهیه باتری ماشین‌های تویوتا می‌توانید از فروشگاه‌هایی که محصولات خود را به طور مستقیم از برندهای معتبر تهیه می‌کنند، خرید کنید. از جمله این مراکز باید به فروشگاه اینترنتی ایران باتری اشاره کنیم که لیست قیمت باتری سپاهان، صبا باتری، وایا باتری، دورنا باتری و … را در قسمت محصولات خود منتشر کرده است.

source

توسط

admin