Wp Header Logo 394.png

در دنیای پرشتاب و تکنولوژیک امروزی، مردم از پیشینه‌ها، قومیت‌ها و زبان‌های مختلف بیش از هر زمان دیگری در حال تعامل هستند. آنچه سابقا هفته‌ها طول می‌کشید تا از طریق نامه ارتباط برقرار شود، اکنون می‌توان در عرض چند دقیقه از طریق یک پیام متنی انجام داد. این بدان معناست که اگر می‌خواهید با دنیای امروز همراه باشید، یادگیری زبان انگلیسی می‌تواند اولین قدم عالی باشد.

افزایش سلامت جسمی 

از طریق علمی ثابت شده که یادگیری زبان دوم یکی از بهترین راه‌ها برای به چالش کشیدن و فعال نگه داشتن مغز انسان است. مطالعات نشان داده که مغز مانند یک ماهیچه است و حین یادگیری زبان دیگر، فعالیت‌های شیمیایی مغز و حتی ساختار و اندازه تغییر می‌کند و به تدریج قوی‌تر خواهد شد. پژوهش‌ها نشان داده که حافظه افراد دوزبانه قوی‌تر است و از نظر شناختی خلاق‌تر هستند. علاوه بر این، مطالعات نشان می‌دهد که شروع زوال عقل و بیماری آلزایمر در افراد دوزبانه و کسانی که زبان انگلیسی را می‌آموزند دیرتر از سایرین ایجاد می‌شود. 

بهبود مهارت‌های ارتباطی 

هنگامی که انگلیسی را به عنوان زبان دوم یاد می‌گیرید، روش‌های جدیدی برای تفکر و بیان افکار خود، چه به صورت شفاهی و چه از طریق کلام نوشتاری یاد می‌گیرید. یادگیری مکالمه زبان انگلیسی می‌تواند به شما کمک کند تا با نحوه استفاده از آن برای برقراری ارتباط با دیگران آشنا شده و در انواع محیط‌های اجتماعی، آموزشی و حرفه‌ای، واضح‌تر با افراد دیگر ارتباط برقرار کنید. 

آشنایی و ارتباط با افراد در سراسر جهان

در حال حاضر حدود 1.5 میلیارد انگلیسی زبان در سراسر جهان وجود دارد که یک پنجم کل جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد. بنابراین وقتی شما بتوانید به این زبان صحبت کنید، این فرصت را دارید که با افراد بیشتری آشنا شده و ارتباط برقرار کنید. با کسانی که به این زبان صحبت می‌کنند دوست شوید، داوطلب فعالیت در سازمان‌های انگلیسی‌ زبان شوید، به دیگران کمک کنید تا زبان فارسی را یاد بگیرند و در نهایت بر روی افراد تأثیر مثبتی بگذارید.

باز شدن درهای دنیای هنر، سرگرمی و ادبیات

بسیاری از نمادین‌ترین فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی جهان به زبان انگلیسی تولید شده‌اند و بیشتر آنها تولیدات هالیوود هستند. آموزش زبان انگلیسی و تسلط بر آن، به شما این فرصت را می‌دهد که از این فیلم‌ها و برنامه‌ها به همراه سایر آثار هنری مانند تئاتر و موسیقی به شکل و زبان اصلی‌شان لذت ببرید. همین امر در مورد ادبیات نیز صدق می‌کند. شما با آموختن زبان انگلیسی، می‌توانید بسیاری از آثار مشهور جهانی ادبیات، از شکسپیر گرفته تا نویسندگان معاصر امروز را به صورت دست اول مطالعه کنید.

2

بهبود و گسترش فرصت‌های شغلی

داشتن تسلط به زبان انگلیسی به عنوان زبان اصلی ارتباط در سراسر جهان، یک مهارت بسیار مورد توجه در محیط کار بین‌المللی است و یکی دیگر از مزایای یادگیری زبان انگلیسی این است که فرصت‌های شغلی شما را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. از نظر آماری ثابت شده است که متقاضیان کار با تسلط به زبان انگلیسی در رزومه خود، پتانسیل استخدام بیشتری دارند. همچنین افرادی که به زبان انگلیسی تسلط دارند، به طور کلی می‌توانند انتظار حقوق بالاتری داشته باشند. شایان ذکر است که برخی از مشاغل جهانی نیاز خاصی به افراد مسلط به زبان انگلیسی‌ دارند. کار در دنیای تجارت و تجارت بین‌الملل به زبان انگلیسی نیاز دارد و این زبان به زبان بین‌المللی علم و پزشکی تبدیل شده است و همچنین انگلیسی مهم‌ترین زبان در دنیای برنامه‌نویسی و کدنویسی است.

پذیرش گرفتن از مؤسسات آموزشی در سطح جهانی

یکی دیگر از امکانات و سودهای آموختن زبان انگلیسی، دسترسی شما به برخی از بهترین سیستم‌ها و موسسات آموزشی در جهان است. بسیاری از بهترین دانشگاه‌های جهان یا در انگلستان، کانادا و آمریکا واقع شده‌اند یا از زبان انگلیسی به عنوان زبان اصلی برای دوره‌های خود استفاده می‌کنند، بنابراین داشتن نمره بالای زبان و مهارت‌های انگلیسی در هنگام درخواست و اپلای کردن برای این دانشگاه‎ها اهمیت زیادی دارد. اگر می‌خواهید در دانشگاه‌های انگلیسی زبان برتر جهان، از جمله هاروارد، استنفورد، آکسفورد یا کمبریج تحصیل کنید، داشتن مهارت و توانایی بالا در زبان انگلیسی ضروری است.

افزایش اعتماد به نفس 

توانایی صحبت کردن به یک زبان خارجی یک مهارت مورد توجه و تحسین‌برانگیز است. بنابراین یکی از مزایای یادگیری زبان انگلیسی به دست آوردن غرور و اعتماد به نفس است. فردی که زبان انگلیسی را می‌آموزد و  بر مهارت‌های زبانی مسلط است، می‌تواند در نقاط مختلف دنیا کار و سفر کند و با بسیاری از مردم جهان و فرهنگ‌های مختلف ارتباط برقرار کند. در دنیای امروز اعتماد به نفس بالا می‌تواند شما را به افق‌های بسیار دور ببرد و بدون تردید تسلط بر زبان انگلیسی راهی مفید برای رسیدن به آن است.

3

امکان سفر راحت به کشورهای دیگر 

آموختن زبان انگلیسی یکی از راه‌هایی است که امکان سفر در جهان را برای شما فراهم می‌کند. با آموختن این زبان نه تنها به راحتی به کشورهایی مانند انگلستان، آمریکا، کانادا، نیوزلند و استرالیا، که انگلیسی زبان اصلی آنهاست، به راحتی سفر می‌کنید، بلکه می‌توانید در تعداد زیادی از کشورها که انگلیسی را نیز به عنوان زبان رسمی معرفی می‌کنند، ارتباط برقرار کنید. این کشورها شامل مالزی، سنگاپور، فیجی، کنیا، هنگ کنگ، هند، موریس و فیلیپین هستند. دانش زبان انگلیسی شما را با ابزارهایی برای سفر و برقراری ارتباط مؤثرتر در بسیاری از نقاط جهان مجهز می‌کند و به شما امکان می‌دهد با اطمینان خاطر بیشتری به سفر بروید و در مورد کشورها و فرهنگ‌های دیگر بدانید.

امکان بهتر برای مهاجرت

یکی دیگر از مزایای یادگیری زبان انگلیسی فرصت مهاجرت به یک کشور انگلیسی زبان است. اغلب، برای تبدیل شدن به یک شهروند در یک کشور انگلیسی زبان، باید به سطح مشخصی از مهارت انگلیسی دست پیدا کنید. صحبت کردن و درک زبان انگلیسی همچنین شانس شما را برای یافتن شغل پس از مهاجرت افزایش داده و به شما کمک می‌کند تا با اطرافیان خود چه در سوپرمارکت، پزشکان یا با دوستان و همسایگان جدید  مکالمه داشته و ارتباط برقرار کنید.









source

ecokhabari

توسط ecokhabari