Wp Header Logo 312.png

حسن صمدزاده، رئیس اتاق بازرگانی ایران:
















لینک کوتاه کپی شد




پس از انتخاب شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی مقام معظم رهبری برای سال جاری، حال پیشنهاد رئیس اتاق بازرگانی ایران برای تحقق این شعار آن است که دولت دست از تولید بردارد.


به گزارش تجارت‌نیوز، صمد حسن‌زاده، رئیس اتاق بازرگانی ایران، در یازدهمین نشست هیات نمایندگان این اتاق، به تشریح نظرات خود درباره چگونگی تحقق شعار جهش تولید پرداخت. 

او با اشاره به انتخاب شعار سال گفت: شعار امسال جهش تولید با مشارکت ‌مردم است که با توجه به شرایط کشور، به صورت کارشناسی‌شده انتخاب شده‌ است. اتاق‌ بازرگانی هم توسط کارشناسان و هیات نمایندگان و با همکاری هیات رئیسه، برنامه‌هایی تدوین کرده که هشتم فروردین به وزیر صمت ارائه شد. 

بنا بر اعلام او، تمام پیشنهادهای اتاق بازرگانی به تایید وزارت صمت و کارگزاران کشور رسید. در همین جلسه،  قرار بر اجرای پیشنهادها و تعامل بخش خصوصی با دولت شد.

حسن‌زاده توضیح داد: جهش تولید یعنی در کوتاه‌ترین زمان، بیشترین تولید انجام شود. از این رو باید زیرساخت‌های کشور را برای جهش تولید و پیشرفت‌های اقتصادی فراهم کرد و منابع مالی و مواد اولیه فراهم شود. برای این امر، تمام مسئولان نظام باید با بخش خصوصی همکاری کنند تا بخش خصوصی به‌موقع پاسخگوی نیاز کشور باشد.

بالاترین مقام حاضر در اتاق بازرگانی با انتقاد از بانک مرکزی و نهاد‌های پولی و مالی افزود: مشکلات تامین ارز و نقدینگی برای واحد های تولیدی وجود دارد و با سخت‌گیری‌های بانک مرکزی و نهاد‌های پولی این هدف محقق نخواهد شد. باید نهاد‌های پولی و مالی و  بانک مرکزی، تدابیر لازم را برای همکاری واحد‌های تولیدی فراهم کنند.

او همچنین تاکید کرد پیش‌نیاز جهش تولید و برقراری ثبات در اقتصاد و سیاست، کناره‌گیری دولت از تولید است.

ویدئوی نشست جنجالی اتاق بازرگانی/ سلاح‌ورزی: دولت با تیر ۳ شعبه به سراغ اتاق بازرگانی آمد! را در تجارت‌نیوز مشاهده کنید. 

 

 

 





source

ecokhabari

توسط ecokhabari