Wp Header Logo 327.png

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، چری با یک خودرو جدید از اکسید زیرمجموعه لوکس خود دوباره توجه همگانی را به خود جلب کرده است.

این خودرو هم مانند دیگر محصولات خودروسازان چینی دریایی از امکانات رفاهی و ایمنی را در خود جای داده است که یکی از جذاب‌ترین امکانات آن صندلی بدون جاذبه zero-gravity seats است که تکنولوژی آن توسط نیسان توسعه داده شد.

این صندلی بر روی یکی از بزرگ‌ترین معظلات رانندگی که خستگی و فشار بر ستون فقرات است، متمرکز شده تا با رفع این مشکل، رانندگی را به امری لذت‌بخش تبدیل کند.

نیسان در سال ۲۰۲۱ برای اولین بار و با الهام از صندلی فضانوردان در سفرهای فضایی دست به تحقیق و توسعه بر روی این صندلی زد و پس از آن خودروسازان دیگری این مسیر را ادامه دادند.

صندلی بدون جاذبه zero-gravity seats هر چند از نظر ظاهری شبیه به سایر صندلی‌های خودرو است اما از نظر عملکردی تفاوت‌های بسیاری با صندلی‌های معمولی دارد.

صندلی بدون جاذبه

طراحی این صندلی، ستون فقرات را در حالتی نگاه می‌دارد که کمترین میزان فشار بر آن وارد شود و شرایط بی‌وزنی فضانوردان در سفرهای فضایی را برای راننده شبیه سازی می‌کند.

در این صندلی با استفاده از ۱۴ بالشتک، کمترین فشار به اندام تحتانی وارد و با افزایش جریان خون رسانی در اندام پایین تنه، موجب کاهش فشار در پاها و کمر نیز می‌شود.

نیسان این صندلی را با همکاری دانشگاه‌های ژاپن توسعه داد و آزمایش‌ بسیاری نیز با استفاده از افراد مختلف روی این محصول انجام داد که همگی نتیجه‌بخش بودن صندلی بدون جادبه در افزایش آرامش رانندگی را اثبات می‌کرد.

چری اکسید که در ایران نیز با برند اکستریم حضور دارد، روی جدیدترین محصول خود از این صندلی استفاده کرده است.

source

توسط

admin