Wp Header Logo 545.png

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که جریمه‌های رانندگی به حد کافی بازدارنده نیستند و باید قوانین سختگیرانه‌تری بر این حوزه حاکم شود موضوعی که این روزها بحث بر سر آن و نرخ جریمه‌های رانندگی در کشورمان را  بسیار داغ کرده است.

براساس اعلام پلیس راهور در بهمن‌ماه ۱۴۰۲، برای رانندگی در حالت مستی ۴۰۰ هزار تومان جریمه و ۱۰ نمره منفی برای وسیله نقلیه شخصی و ۲۰ نمره منفی هم برای وسایل نقلیه عمومی درنظر گرفته شده است. علاوه‌ براین، راننده متخلف نیز به مراجع قضایی معرفی خواهد شد. اما آیا ۴۰۰ هزار تومان یا حتی چند میلیون تومان جریمه نقدی برای رانندگی در حالت مستی بازدارنده است؟

بنا بر اعلام پلیس افرادی که در تصادفات رانندگی ناشی از مستی دچار آسیب شده‌اند، خواهان اعمال مجازات شدیدتری برای راننده خاطی هستند. به گفته آن‌ها، جریمه‌هایی همچون ضبط گواهینامه یا ابطال بیمه در صورت رانندگی پس از مصرف الکل، می‌تواند از رشد این تخلف در جاده‌های کشور جلوگیری کند.

اگر چه گفته می شود نرخ جرایم رانندگی در ابتدای فروردین‌ماه ۱۴۰۳ افزایش یافته و جریمه سرعت غیرمجاز بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان و جریمه راننده‌ای که از مواد روان‌گردان استفاده کرده باشد نیز حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است. اما هنوز جدول جریمه‌های رانندگی مربوط به سال ۱۴۰۳منتشر نشده است. بنابراین تخلفات رانندگی همچنان با نرخ‌های قبلی محاسبه می‌شوند.

در کنار موارد گفته‌شده، شهروندان ایرانی انتظار دارند منابع حاصل از افزایش نرخ جریمه‌های رانندگی در کشور، به بهینه‌سازی جاده‌ها و خیابان‌ها اختصاص یابد تا حوادث کمتری را به‌خاطر مشکلات راه‌ها در کشورمان شاهد باشیم.

source

توسط

admin