Wp Header Logo 158.png

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، خودرو جدید برقی ایران خودرو یا خودرو برقی لونا GRE محصول مشترک رنو فرانسه و چین است.

براساس این گزارش، همکاری مشترک شرکت رنو و شرکت چینی جیانگلینگ در زمینه تولید خودروهای با منابع انرژی جدید از سال ۲۰۱۵ و تمرکز آن بر تولید خودروهای برقی، منجر به تولید خودرو برقی GRE شد.

این خودرو، سدان نسبتا جمع و جوری است که در سال ۲۰۲۱ به بازار اروپا عرضه شده است و برای بازار چین نیز تولید می شود.

خودرو لونا GRE به عنوان اولین خودرو برقی شرکت ایران خودرو با عرضه عمومی در کشور، سدانی در ابعاد متوسط خانوادگی در کلاس C است. طراحان این خودرو در زمینه طراحی بیرونی و نیز فضای داخل خودرو خوب عمل کرده و دستاورد ارزنده و قابل قبولی را به ارمغان آورده اند. قوای محرکه آن از نوع برقی بوده و توان بالا و گشتاور بسیار خوب آن، جسارت این خودرو را به نمایش می گذارد، بدون اینکه لازم باشد نگران مصرف بنزین در این خودرو باشید.

خودرو لونا GRE

مشخصات فنی لونا GRE

این خودرو مجهز به پک باتری ۴۳.۹ کیلووات ساعتی است و توان تولید قدرت ۱۴۹ اسب بخار (۱۱۰ کیلووات) و نهایت گشتاور ۲۲۵ نیوتن متر را دارد. شارژ کامل پک باتری این خودرو با شارژر معمولی ۸ ساعت زمان می برد و با هر بار شارژ کامل آن می توان مسافت ۴۰۰ کیلومتر را پیمایش کرد. شارژ سریع این خودرو نیز ۳۰ دقیقه زمان می برد.

حداکثر سرعت این خودرو برقی ۱۴۰ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن نیز ۹.۵ ثانیه به ثبت رسیده است.

گیربکس لونا GRE از نوع تک سرعته می باشد.

لونا، دارای سه سال گارانتی یا ۱۰۰ هزار کیلومتر پیمایش بوده و باتری آن نیز دارای گارانتی شش ساله یا ۵۰۰ هزار کیلومتر پیمایش است.

خودرو لونا GRE

سه مشخصه اصلی لونا GRE

– طراحی به روز

– قدرت و راحتی

– هزینه های جاری پایین و تعمیر و نگهداری طولانی مدت ارزان تر (روغن موتور و … )

خودرو لونا GRE

طراحی به روز

این محصول جدید از نظر ظاهری بسیار زیبا و چشم نواز است. چراغ های روشنایی این خودرو به صورت خط های باریک و برقی کشیده طراحی شده است و خودرو فاقد جلو پنجره است. نصب آینه روی درب ها، یکی از موارد خاص طراحی لونا GRE برقی است که در بیشتر خودروهای هم رده مشاهده نمی شود.

در نمای عقب نیز با چراغ هایی به سبک خودروهای روز روبرو هستیم که ظاهر این خودرو را مدرن و در عین حال لوکس نمایش می دهد. این خودرو علاوه بر کابین راحت و جادار، فضای صندوق عقب بزرگی نیز دارد.

فضای کابین خودرو لونا GRE

جادار بودن
این خودرو در مقایسه با رقبای هم کلاس خود فضای بهتر و مناسب تری دارد و فاصله دو محور آن نیز مناسب تر است.

خودرو لونا GRE

فضای صندو ق
صندوق عقب این خودرو نیز در مقایسه با رقبا فضای خوبی دارد و در حالت عادی فضای ۴۱۰ لیتری صندوق عقب، امکان قرار دادن حجم قابل توجهی از وسایل و چمدان را ایجاد می کند.

قدرت و راحتی

این خودرو با موتور الکتریکی- سنکرون مغناطیس دائم، مجهز به پک باتری ۴۳.۹ کیلووات ساعتی بوده و توان تولید قدرت ۱۴۹ اسب بخار ( ۱۱۰ کیلووات) و نهایت گشتاور ۲۲۵ نیوتن متر، تجربه دلپذیری از رانندگی را همراه خواهد داشت.

شاسی راحت

سیستم تعلیق جلو و عقب از نوع مستقل بوده که ضمن بهبود پایداری این سدان برقی در پیچ ها، سواری نرم تر و راحت تری را نیز برای آن نسبت به سدان هایی با تعلیق یکپارچه عقب رقم می زند. همچنین در خودرو برقی لونا به دلیل قرارگیری پک باتری در مرکز خودرو از طریق پایین آوردن مرکز ثقل آن، رانندگی ایمن و فرمان پذیری بالایی را مشتریان تجربه خواهند کرد.

سیستم تعلیق مستقل، گونه ای از سیستم تعلیق است که هر چرخ روی یک محور، جداگانه و مستقل به صورت عمودی حرکت می کند و ارتعاشات از یک چرخ به چرخ دیگر منتقل نمی شود و تکان های کمتر و راحتی
بیشتری در خودرو حین رانندگی ایجاد می کند.

کابین خودرو لونا GRE

بی سرو صدا بودن

استفاده از موتور الکتریکی و عدم وجود صدای موتور، قطعات و لرزش آنها در داخل اتاق خودرو احساس و تجربه جدیدی را مانند حضور در کتابخانه ای آرام و ساکت برای سرنشینان تداعی می کند.

غیر از مزایای ذکرشده برای حفظ محیط زیست و کاهش مصرف سوخت های فسیلی، صرفه جویی در هزینه نگهداری به دلیل هزینه های نگهداری کمتر قطعات اصلی و همچنین قطعات مصرفی مانند روغن موتور و … یک خودروی برقی در مقایسه با خودروهای احتراقی، دلیلی منطقی برای خرید خودرو برقی خواهد بود و این مزیت قابل توجه را در طول زمان به مشتریان ارائه می کند.

علاوه بر موارد ذکر شده، برخی از مهم ترین تجهیزات این خودرو عبارتند از:

– سیستم تهویه اتوماتیک

– ورود بدون کلید و دکمه روشن و خاموش

– سنسور نور و باران

ثبت نام خودرو لونا GRE با قیمت ۹۴۵ میلیون تومان بصورت علی الحساب در مبادی ورودی کشور؛ در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی برای ثبت نام کنندگان مرحله اول این سامانه که در اسفندماه سال ۱۴۰۱ حساب خود را بلوکه کرده اند، انجام می شود.

در ادامه کاتالوگ رسمی خودرو برقی لونا GRE را با یکدیگر مرور می کنیم:

کاتالوگ خودرو لونا GRE

source

توسط

admin