سئو سایت
(تصویربرداری عکس توسط بودرول چوکروت)
SOPA Images/LightRocket از طریق Getty Images Marketing هرگز یکسان نخواهد بود. روزگار «مردان دیوانه» جای خود را به علم ارائه رسانه های دیجیتال اعداد محور داده است. همانطور که رئیس قدیمی من در مایکروسافت گفت: هر شرکتی در حال تبدیل شدن به یک شرکت دیجیتال است. اما به نظر من، هر شرکتی در حال تبدیل شدن به یک شرکت بازاریابی دیجیتال است – چه بخواهد چه نخواهد.
با آشفتگی در متا و توییتر، استراتژی بازاریابی دیجیتال قوی بیش از هر زمان دیگری مهم است. امروزه دستیابی به مشتریان فرآیندی مبتنی بر تجزیه و تحلیل موفقیت‌آمیز داده‌های مصرف‌کننده یک شرکت، درک نحوه گذراندن وقت خود، و سپس دستیابی به آنها از طریق رسانه‌های جدید است – چه TikTok، تلویزیون متصل، یا تبلیغات برنامه‌ای در فوربس آنلاین. بیشتر آنها دیگر اخبار عصر را تماشا نمی کنند یا چهار ساعت در شبانه روز در تماشای اختصاصی تلویزیون روی کاناپه غرق نمی شوند. مردم در عوض روی وسایل خود هستند، اول صبح آنها را برمی دارند و درست قبل از خواب می گذارند. در واقع، 71 درصد از خریدهای تبلیغاتی ایالات متحده در حال حاضر خریدهای دیجیتال آنلاین هستند که تنها در سال جاری 16 امتیاز افزایش یافته است – یک رکورد جدید.
امروزه هر شرکت موفقی باید خود را با این محیط جدید وفق دهد یا در مقابل رقابت هوشمندانه دیجیتالی که می‌خواهد بازار آن‌ها را مختل کند و مصرف‌کنندگانش را از بین ببرد، شکست بخورد.
چرا هر شرکتی یک شرکت بازاریابی دیجیتال است؟
مصرف کنندگان امروزی مصرف کنندگان دیجیتال هستند. ما می دانستیم که وب همه چیز را تغییر خواهد داد. من 20 سال پیش با بیل گیتس در سخنرانی اصلی او در CES کار کردم، زمانی که او به دنیا گفت که همه سرگرمی ها به صورت دیجیتالی ارائه خواهند شد. اما پیاده‌سازی و ماهیت دیجیتالی اطلاعات، سرگرمی‌ها و شیوه‌های زندگی فراتر از هر چیزی است که فقط دو دهه پیش می‌توانستیم تصور کنیم. از روزنامه های کاغذی و سینماهای زنده گرفته تا تلویزیون خطی، رشد اکوسیستم دیجیتال در مرکز زندگی به این معنی است که عملاً هر اقدام و تعامل مصرف کننده اکنون آنلاین است.
بیشتر از FORBES ADVISOR بهترین شرکت‌های بیمه مسافرتیByAmy DaniseEditorByAmy DaniseEditor بهترین برنامه‌های بیمه مسافرتی Covid-19ByAmy DaniseEditor شخصی‌سازی حاکم است ما از اقتصاد فورد که در آن همه خودروها برای مقرون‌به‌صرفه‌تر کردن کالاها به یک رنگ رنگ‌آمیزی می‌شدند فاصله زیادی را طی کرده‌ایم. ما حتی فراتر از عصر شخصی سازی استارباکس هستیم که در آن 55 نوع از چیزی به سادگی قهوه وجود داشت. ما به اقتصاد Uber رسیده‌ایم – به جای تکرار محصولات، کسب‌وکارها زیرساختی را برای ارائه تجربیات محصول و خدمات ایجاد کرده‌اند که شما را فوراً به یک سفر سفارشی و متصل می‌برد. این امر مستلزم آن است که کسب و کارها بیشتر در مورد مصرف کنندگان بدانند – و کارهای بیشتری برای حفظ و جلب رضایت آنها انجام دهند. ما باید قبل از اینکه سفارش دهند سفارش مورد علاقه خود را به آنها بدهیم. یا همانطور که به رهبران بازاریابی می گویم، تبلیغ یا محصول مناسب را دقیقاً در زمان مناسب به فرد مناسب تحویل دهید. شرکت های موفق در تقاطع بازاریابی دیجیتال و تولید دیجیتال برای رشد در این عرصه ایجاد خواهند کرد.
خلاقیت هنوز پادشاه است بهترین تبلیغ تلویزیونی احتمالا قبلا ساخته شده است، اما بهترین تبلیغ دیجیتال احتمالا هنوز ساخته نشده است. اکثر تبلیغات دیجیتال ثابت و خسته کننده هستند و یک نام یا پیشنهاد ساده را در مقابل مشتری به نمایش می گذارند. بازاریابی دیجیتال موفق نوع جدیدی از خلاقیت را در بر می گیرد که بر اساس تکنیک های جدید تولید، واقعیت افزوده و مجموعه رو به رشد ابزارهای جدید موجود امروزی ساخته شده است. اکثر تبلیغات دیجیتال به سادگی آزاردهنده هستند – بهترین شرکت های دیجیتال این را تغییر خواهند داد.
شما باید آینده کسب و کار خود را در رکود گذشته محافظت کنید، بودجه دیجیتال به سرعت کاهش یافت زیرا ممکن بود. خریدهای دیجیتال در چرخه های اولیه گیر نکردند. امروز برعکس باید صادق باشد: دیجیتال باید آخرین بار کاهش یابد زیرا بهترین درآمد را به درآمد جدید تبدیل می‌کند، قابل اندازه‌گیری‌ترین است و بیشترین فرصت را برای نوآوری دارد. پلتفرم‌های دیجیتال، محتوا، داده‌ها و استراتژی‌های هدف‌گیری می‌توانند به طور موثر و مقرون‌به‌صرفه تجربه مناسب را در زمان مناسب به مشتری مناسب ارائه دهند. جایی برای انواع تبلیغات وجود دارد، اما لنز عملکرد دیجیتال باید آن را در اولویت قرار دهد تا بماند، نه رفتن.
نمونه خوبی از شرکتی که بر موج دیجیتال مارکتینگ سوار می شود، Chipotle است. درست قبل از همه گیری شروع شد تا به یک تجارت واقعا دیجیتال تبدیل شود. نتیجه؟ یکی از سریع‌ترین برنامه‌های وفاداری در حال رشد در تاریخ را ساخته است، تلاشی یکپارچه که داده‌های سازمانی، بازاریابی خلاقانه و تاکتیک‌های عملکرد دیجیتال را با هم پیوند می‌دهد تا پایگاه عضویت خود را به 30 میلیون کاربر افزایش دهد. ممکن است بوریتو دیجیتال نباشد، اما هر چیز دیگری در مورد این شرکت زیرساخت دیجیتالی ایجاد کرده است که برای چندین دهه سود سهام را به همراه خواهد داشت.
شاید بدیهی باشد که هر شرکتی باید به یک شرکت بازاریابی دیجیتال تبدیل شود – با این حال به تعداد شرکت‌هایی نگاه کنید که هنوز خیلی عقب مانده‌اند و به روش‌های قدیمی در اقتصادی که توسط مصرف‌کنندگانی که گهگاه به تلویزیون نگاه می‌کنند اما به تلفن‌هایشان نگاه می‌کنند می‌چسبند. چند صد بار در روز اگر می‌خواهید برای رشد آینده بسازید، تحول بازاریابی دیجیتال قدم درستی است که باید بردارید.
من را در لینکدین دنبال کنید. Mark PennFollowingI به رهبران تجاری مدرن C-Suite با بینش انتقادی در مورد تحولات در تقاطع تجارت، بازاریابی و افکار عمومی مشاوره می دهد. یک نظرسنجی، استراتژیست سیاسی و رهبر تجارت بازاریابی شناخته شده در سطح جهانی، حرفه من چهار دهه از استراتژی هدایت در هیئت مدیره و اتاق های موقعیت را در بر می گیرد. در سال 2021، من رهبری ترکیبی از گروه بازاریابی استاگول، رهبر خدمات دیجیتال و شرکای شبکه خلاق جهانی MDC را برای ایجاد Stagwell (NASDAQ: STGW)، شبکه چالشی که برای متحول کردن بازاریابی ساخته شده بود، رهبری کردم. علاوه بر وظایفم به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل Stagwell، من ریاست نظرسنجی هاروارد CAPS / Harris Poll را بر عهده دارم، که یک همکاری ماهانه بین مرکز هاروارد برای مطالعات سیاسی آمریکا و The Harris Poll، یک شرکت تحقیقاتی و بینش استاگول است. من دو کتاب پرفروش نوشته‌ام، به‌عنوان مدیرعامل شرکت روابط عمومی Burson-Marsteller و مدیر ارشد استراتژی مایکروسافت خدمت کرده‌ام، و به رهبران ارشد جهان از جمله رئیس‌جمهور بیل کلینتون و نخست‌وزیر بریتانیا تونی بلر مشاوره داده‌ام.»

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

ecokhabari

توسط ecokhabari