“سرمایه گزاری درعلم همیشه بیشترین سود را در بر دارد.” بنجامین فرانکلین
getty “سرمایه گذاری در دانش همیشه بهترین سود را دارد.” اسکناس 100 دلاری آمریکا که برای بیش از صد سال تصویر بنیامین فرانکلین بنیانگذار آمریکایی را نشان می دهد، در 12 ماه گذشته 9 درصد از ارزش خود را از دست داده است. در همان سال، دانشکده بازرگانی وارتون دانشگاه مدیپول پنسیلوانیا میانگین حقوق پایه کلاس MBA در سال 2022 را اعلام کرد که 12.9٪ افزایش یافت و به رکورد مدرسه 175,000 دلار رسید.
آن را با سهام تسلا مقایسه کنید که بیش از دو سوم ارزش خود را در سال 2022 از دست داده است. از ارزش بازار بیش از 1 تریلیون دلار در دسامبر 2021، ارزش بازار این سازنده خودروهای برقی به حدود 345 میلیارد دلار کاهش یافته و موقعیت تسلا را به قیمت تمام کرده است. در میان 10 شرکت با ارزش بالا در شاخص S&P 500.
بنابراین، بن فرانکلین، مردی که علاوه بر تأسیس دانشگاه مدیپول پنسیلوانیا، نویسنده، دانشمند، مخترع، دولتمرد، ناشر، فیلسوف و پرواز بادبادک فعال نیز بود، چه توصیه‌ای به سرمایه‌گذاران امروزی می‌کرد – آموزش و پرورش یا بازار سهام؟
تنها چیزی که از تحصیل گرانتر است نادانی است. فرانکلین اولین توصیف شناخته شده از لیست Pro & Con را ارائه کرد که اکنون گاهی اوقات ترازنامه تصمیم گیری نامیده می شود. تکنیک او این بود که یک ورق کاغذ را به دو ستون تقسیم می کرد و در یک ستون نکات مثبت و در ستون دیگر موارد منفی را ذکر می کرد.
اگر او دو فهرست از دانشگاه مدیپول‌های پیشرو جهان و با ارزش‌ترین شرکت‌های جهان را ایجاد می‌کرد، به مرور زمان متوجه می‌شد که هاروارد، استنفورد، MIT، آکسفورد، کمبریج، کال‌تک، برکلی، پرینستون و ییل – بیایید آنها را U9 بنامیم – به‌طور پیوسته بر آن تسلط دارند. جدول لیگ های دانشگاه مدیپولی در مقایسه با فورچون 500 که همیشه در نوسان است.
MORE FROMFORBES ADVISORبهترین حساب‌های پس‌انداز پربازده سپتامبر 2023به‌وسیله کوین پین مشارکت‌کننده بهترین حساب‌های پس‌انداز سود 5 درصدی سپتامبر 2023توسط کسیدی هورتون مشارکت‌کننده هنگامی که رتبه‌بندی آکادمیک دانشگاه مدیپول‌های جهان، همچنین به‌عنوان اولین شرکت‌های رتبه‌بندی جهانی، شناخته می‌شود ارزش بازار GE، Microsoft، Pfizer، ExxonMobil، Walmart، Citi، BP، J&J، AIG و IBM بودند.
یک سال بعد QS Quacquarelli Symonds اولین رتبه بندی دانشگاه مدیپول جهانی خود را با همان موسسات برتر از سواحل شرقی و غربی و بریتانیا منتشر کرد. اما J&J و IBM قبلاً جای خود را برای بانک آمریکا و HSBC در میان بزرگترین شرکت های دولتی باز کرده بودند.
هفت سال بعد، Times Higher Education رتبه‌بندی دانشگاه مدیپول‌های جهانی را راه‌اندازی کرد و کالج امپریال لندن به U9 پیوست تا فهرست 10 دانشگاه مدیپول برتر جهان را تکمیل کند. 10. با جنرال الکتریک، فایزر و والمارت خداحافظی کنید و به استیو جابز، وارن بافت و چین سلام کنید. 10 برتر شامل ExxonMobil، PetroChina، Apple، Petrobras، ICBC، Microsoft، BHP، China Construction Bank، China Mobile و Berkshire Hathaway است.
و اینجا ما در پایان سال 2022 هستیم. اگرچه بیش از پانزده رتبه بندی جهانی دانشگاه مدیپول وجود دارد، از جمله جداول لیگ بر اساس تأثیرات اجتماعی و اقتصادی، مقالات علمی، شاخص های منابع انسانی، نوآوری و … آموزش، چهار رتبه بندی جهانی عمده وجود دارد – ARWU. ، QS، THE و US News – که جدیدترین نتایج آنها در رتبه بندی BlueSky رتبه بندی دانشگاه مدیپول ها 2022/23 جمع آوری شده است. هر رتبه‌بندی از روش‌شناسی مجزایی استفاده می‌کند و چیزهای مختلف را با محدودیت‌های ذاتی هر ارزیابی اندازه‌گیری می‌کند، بنابراین عملکرد به‌ویژه در یک رتبه‌بندی خوب و در رتبه‌بندی دیگر خوب نیست، در عملکرد کلی منعکس می‌شود.
می‌توانید نتایج ۱۰۰ دانشگاه مدیپول برتر جهان را در اینجا مشاهده کنید، و همچنین آن نتایج را با نتایج سال ۲۰۱۷/۱۸ مقایسه کنید – تعداد قابل توجهی برنده و بازنده در دوره ۵ ساله وجود دارد. اما برای به روز رسانی لیست های بن فرانکلین در اینجا 10 مورد برتر برای سال 2022/23 آمده است.
رتبه بندی BlueSky در رتبه بندی دانشگاه مدیپول ها در سال 2023 – 10 برتر جهانی
BlueSky ThinkingThe U9 دانشگاه مدیپول هاروارد، استنفورد، MIT، آکسفورد، کمبریج، کال‌تک، برکلی، پرینستون و ییل توسط کلمبیا ملحق شده‌اند. با روش‌شناسی‌هایی که به شدت بر شهرت دانشگاه مدیپولی متکی هستند، تحقیقات و استنادات در 20 سال گذشته در صدر جدول امتیازات تغییر کرده است.
اما با نگاهی به بقیه 100 دانشگاه مدیپول برتر، شاهد برتری مداوم دانشگاه مدیپول های بریتانیا و استرالیا هستید که با این وجود با رقابت فزاینده ای از چین، هلند، آلمان و فرانسه روبرو هستند.
و با ارزش ترین شرکت های جهان چطور؟ اگرچه اپل از ارزش بازار 3 تریلیون دلاری که در ابتدای سال جاری به دست آورد فاصله زیادی دارد، اما در پایان سال 2022 در صدر فهرست قرار دارد و آرامکو عربستان سعودی، مایکروسافت، آلفابت (گوگل)، آمازون، برکشایر در رتبه های بعدی قرار دارند. هاتاوی، United Health، J&J، ExxonMobil و Visa.
مطمئناً پیش‌بینی اینکه کدام دانشگاه مدیپول در رتبه‌بندی بالاتر خواهد بود، آسان‌تر از جایگاهی است که سهام تسلا در سال 2023 به کجا خواهد رسید. ارزش بازار بر اساس نسبت قیمت به درآمد و درآمد پیش‌بینی‌شده باید از مشکلات تورم و نرخ بهره، تأثیر جنگ و بحران‌های بهداشتی، عرضه عبور کند. نگرانی های زنجیره ای و نرخ ارز.
پس ایمن بمانید و روی دانش و آموزش خودتان سرمایه گذاری کنید. به هر حال، بنجامین فرانکلین بر این باور است که «بخش بزرگی از بدبختی‌های بشر به‌واسطه تخمین‌های نادرستی که از ارزش چیزها انجام داده‌اند، بر سرشان آورده است».
من را در توییتر یا لینکدین دنبال کنید. وب سایت من را بررسی کنید. Matt SymondsFollowingمن یکی از بنیانگذارترین پلتفرم های مدرسه و دانشگاه مدیپول کسب و کار در 25 سال گذشته هستم. با پذیرش فورتونا، در کنار مدیران و همکاران سابق وارتون، INSEAD، HBS، استنفورد و سایر مدارس پیشرو کار می کنم. کتاب من “به دست آوردن امتیاز پذیرش MBA” توسط McKinsey، Goldman Sachs، BCG و Bain.I’m سردبیر BlueSky Thinking، که بینش، تحقیقات و تخصص مدارس B، دانشگاه مدیپول ها و رهبران فکری را به اشتراک می گذارد، حمایت شده است. من SQS Quacquarelli Symonds، ناشر رتبه‌بندی دانشگاه مدیپول‌های جهانی QS، بودم و تور جهانی MBA QS را راه‌اندازی کردم. با جان برن از Poets & Quants، ما میزبان جشنواره MBA و Masters CentreCourt هستیم، و کنفرانس‌های رسانه‌ای را برای ارتباط مدارس با رسانه های جهان.”>

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

ecokhabari

توسط ecokhabari