Wp Header Logo 753.png

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، آمار تولید خودروسازان در سال ۱۴۰۲ با نکات قابل توجهی همراه است که در این گزارش به برخی از این نکات خواهیم پرداخت.

در آمار تجمیعی تولید خودرو سال ۱۴۰۲، همان‌طور که انتظار می‌رفت شرکت‌های مدیران خودرو، کرمان موتور، بهمن موتور و فردا موتورز بیشترین آمار تولید خودرو را به خود اختصاص دادند و در رتبه‌های بالای جدول قرار گرفتند.

این شرکت‌ها که هر کدام چند زیرمجموعه دارند و مدل‌های مختلفی را نیز تولید می‌کنند طبیعتا باید جایگاه‌های ابتدایی جدول را به خود اختصاص دهند اما جایگاهی که به شرکت سانیار موتور تعلق دارد از نکات قابل توجه است.

شرکت سانیار موتور که خودرو تیگارد ایکس ۳۵ را در خط تولید دارد، با تولید تجمیعی ۱۲۰۹ دستگاه خودرو توانسته رشد تولید ۲۰۶ درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۱ برای خود رقم بزند.

تیگارد موتور

رشد تولید شرکت سانیار موتور دو دلیل دارد که به آمار پایین تولید خودرو در سال ۱۴۰۱ و برنامه‌ریزی این شرکت برای کسب سهم بیشتر از بازار خودرو با توجه به ظرفیت بالای تیگارد ایکس ۳۵ بازمی‌گردد که نه تنها خودروی باکیفیتی است بلکه نسبت به سایر رقبا از قیمتی اقتصادی نیز برخوردار است.

به طور کلی خودروسازان بخش خصوصی در سالی که گذشت موفق به تولید یک میلیون و ۱۳۱ هزار و ۹۰۶ دستگاه خودرو شدند که رشد ۶ درصدی نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد.

هر چند آمار کلی سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل نشان دهند رشد ۶ درصدی است اما خودروسازان بخش خصوصی مانند سانیار موتور به موفق به رشد دو تا سه برابری در تولید خودرو شدند و بسیاری از شرکت‌ها نیز با کاهش شدید تولید مواجه بودند.

آمار تولید خودروسازان

source

توسط

admin