Wp Header Logo 103.png

به گزارش پرشین خودرو، MZM با بهره ­گیری از دانش فنی بالای نیروی انسانی خود و تولید انواع هدلایت با ال ­ای­ دی ­های متنوع (COB،CREE،CSP و ZES) و در رنگ ­های مختلف نیاز تمامی دارندگان خودروهای داخلی و خارجی را تامین و با بیش از ۳۰ نمایندگی فروش در سراسر کشور و گارانتی محصولات خود آماده­ ی خدمت ­رسانی و برطرف نمودن نیاز تمامی مشتریان با سلایق متفاوت می­ باشد. جهت خرید هدلایت به وبسایت این مجموعه به آدرس mzmheadlight.com می توانید رجوع کنید.

معرفی هدلایت

به زبان ساده، هدلایت به لامپ های نسل جدید خودرو گفته می شود. لامپ های پر نور و قوی که این روز ها مورد توجه بسیاری از صاحبان خودرو قرار گرفته است. عبارت هدلایت در صنایع خودروسازی بیانگر تمامی پکیج چراغ جلو خودرو است نه لامپ آن و اما در عرف بازار لامپ چراغ جلو خودرو هدلامپ گفته می‌شود. اما به سبب آنکه لامپ‌های LED چراغ‌های اصلی خودرو به هدلایت در بین راننده ها شناخته شده‌اند در این نوشتار از همین نام برای معرفی آن‌ها استفاده می‌کنیم اما آخر آنچه به نام هدلایت در بازار خودروی داخلی (و حتی بازارهای جهانی) معرفی می شود در اصل یک لامپ با منشا  نوری LED است. نور دهی هدلایت ها بخاطر بهره گیری از تکنولوژی ال ای دی و اس ام دی، قوی و در عین حال نسبت به لامپ های مشابه مانند زنون از مزیت هایی برخوردار است.

انواع هدلایت

هدلایت مناسب برای شما کدام است؟

هدلایت ها را می توانید در کاسه چراغ جلو و پروژکتور های داخل سپر استفاده کنید. همانطور که می دانیم در هر خودرویی دو جهت نور که به آن ها نور بالا و نور پایین گفته می شود وجود دارد. خودرو های امروزی از پروژکتور های داخل سپر نیز به جهت بهتر کردن کیفیت نور دهی نیز بهره می برند. هر کدام از موارد گفته شده دارای یک سوکت خاص و یک طراحی منحصر به فرد برای قرار گرفتن پایه ی لامپ هستند. به این دو عامل مختصرا ” پایه” می گویند.

قوی ترین هدلایت

انواع مختلف هدلایت کدام است؟

همان‌طور که گفتیم هدلایت‌ها یکی از بهترین لامپ‌هایی هستند که می‌توان از آن‌ها در جلوی ماشین استفاده کرد. این لامپ‌ها را از نظر پایه و جهت به گروه‌های مختلف تقسیم‌بندی می‌کنند که در ادامه آن‌ها را توضیح می‌دهیم.هدلایت‌ها از نظر جهت به دو گروه لامپ هدلایت دو طرفه و چهار طرفه تقسیم می‌شوند. رشته‌های اس ام دی در این مدل‌ها، شدت نور را تعیین می‌کنند. مدل‌های دو طرفه، در عدسی خود دارای دو عدد اس ام دی هستند و مدل‌های چهار طرفه دارای ۴ عدد هستند. همان‌طور که می‌دانید تمام لامپ‌های خودرو از مدل‌های معمولی گرفته تا هدلایت پراید h۴ دارای یک پایه هستند که در تقسیم‌بندی دیگری که برای هدلایت‌ها وجود دارد، آن‌ها را بر اساس نام پایه‌شان تقسیم می‌کنند. انواع هدلایت از نظر پایه شامل موارد زیر است:

  • پایه H۱
  • پایه H۲
  • پایه H۳
  • پایه H۴
  • پایه H۷
  • پایه H۸
  • پایه H۹
  • پایه H۱۰
  • پایه H۱۱
  • پایه H۱۳

نصب صحیح و تنظیم حالت قرارگیری هدلایت

نصب صحیح هدلایت و تنظیم حالت قرارگیری هدلایت تاثیر بسیار زیادی در کیفیت نوردهی خواهد داشت. توصیه می­ شود بین فن هدلایت و درپوش حداقل یک سانتی­متر فضای خالی وجود داشته باشد. استفاده از درپوش­ های مخصوص هدلایت و ایجاد روزنه برای گردش هوای بهتر روی درپوش باعث افزایش طول عمر هدلایت می­ شود.

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com