Wp Header Logo 227.png

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، سید محمد مهدی میرزایی قمی، با بیان این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر میزان مراجعه موتورسیکلت‌ها به مراکز معاینه فنی در حد صفر است به طوری که طی دو ماهه امسال تنها ۱۶۷ موتورسیکلت سوار به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه به هر حال الزام انجام معاینه فنی موتورسیکلت بایستی از یک نقطه‌ای آغاز شود، تاکید کرد: اعمال قانون برای انجام معاینه فنی موتورسیکلت ها می‌تواند در محدوده خاص و یا برای موتورسیکلت‌هایی در محدوده سنی مشخص انجام شود.

میرزایی قمی همچنین از توافق با شهرداری برای استقرار خطوط سیار معاینه فنی موتورسیکلت خبر داد و گفت: بر اساس توافقی که با شهرداری منطقه ۱۲ و پلیس راهور فاتب انجام شده؛ بزودی برنامه‌ای برای استقرار خطوط سیار معاینه فنی موتورسیکلت و انجام معاینه فنی این وسایل نقلیه در محدوده‌ای خاص خواهیم داشت که در وهله نخست به صورت ایجابی و تشویقی خواهد بود و فازهای بعدی الزامات مربوطه اعمال خواهد شد؛ البته قبل از اجرای هر طرح و برنامه‌ای به صورت کامل اطلاع رسانی‌های لازم انجام می شود.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در ادامه به موضوع معاینه فنی خودروهای دوگانه سوز پرداخت و گفت: هزینه بازرسی چشمی قطعات و تجهیزات گازسوز بنابر مصوبات دولت است، به گونه‌ای که خودروهای دارای سوخت CNG موظفند در هر دوره معاینه فنی ابتدا نسبت به بازرسی چشمی تجهیزات و قطعات گازسوز اقدام کنند.

افزایش قیمت گواهی معاینه فنی در سال جاری

میرزایی قمی اضافه کرد: البته هزینه انجام بازرسی چشمی قطعات و تجهیزات گازسوز به جز مخزن برای خودروهای سبک و نیمه سنگین و سنگین ۲۴ هزار تومان و بازرسی چشمی هر مخزن CNG بدون باز کردن ۲۸ هزار تومان است.

وی همچنین در ارتباط بهای صدور گواهی معاینه فنی در سال جاری خاطرنشان کرد: براساس قانون هوای پاک، نرخ بهای خدمات صدور گواهی معاینه فنی توسط وزارتخانه‌های کشور و راه و شهرسازی تعیین و در نهایت توسط هیأت وزیران تصویب می‌شود که به شدت پیگیر هستیم که امسال تعرفه‌ها متناسب با هزینه خدمات در ابتدای سال افزایش یابد و بر اساس محاسبه ریز هزینه‌های مراکز معاینه فنی، نرخ صدور گواهی معاینه فنی حداقل ۳۲۰ هزار تومان برای مراجعه نخست خودروهای سبک ارزیابی می‌شود و مبلغ فعلی تنها حدود یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد.

source

توسط

admin