شیر ظرفشویی
نیت موریس، رئیس و مدیرعامل روبیکن می‌گوید: «اگر زباله‌های زیادی تولید می‌کنید، چیزی در داخل سازمان شما کارآمد نیست… [+]».
getty از آنجایی که افراد و شرکت‌های بیشتری به دنبال آینده‌ای بدون ضایعات هستند – به دنبال کاهش دفعات و استفاده مجدد از مواد – و انتظارات در مورد گزارش ESG رشد می‌کند، صنعت جدیدی ظهور کرده است که از نرم‌افزار و سایر فناوری‌ها برای پیشبرد این اهداف استفاده می‌کند.
یکی از رهبران حوزه رو به رشد بدون زباله، روبیکن است که توسط نیت موریس، که به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل فعالیت می کند، تاسیس شد. این شرکت مستقر در لکسینگتون، کنتاکی و نیویورک سیتی از منافع ترکیبی او در سیاست عمومی، محیط زیست و استفاده از راه حل های فناوری برای حل مشکلات پیچیده متولد شد. اکنون، او و سایر اعضای تیم روبیکون به کسب‌وکارها و دولت‌ها این امکان را می‌دهد تا زباله‌های خود را کاهش دهند و بازیافت خود را مدیریت کنند و در عین حال راه‌هایی برای کمک به مشتریان خود برای صرفه‌جویی در هزینه و رسیدن به اهداف پایداری بیابند.
موریس می گوید: «ضایعات یک نقص طراحی است. “اگر زباله های زیادی تولید می کنید، چیزی وجود دارد که به طور موثر در سازمان شما کار نمی کند. اگر یک عملیات بازیافت بسیار ناب و کارآمد داشته باشید، واقعاً نشانگر یک تجارت پیچیده است.
به عنوان یک شرکت معتبر B، روبیکن همچنین ماموریت خود را برای پایان دادن به زباله ها با منحرف کردن زباله ها از محل های دفن زباله و محافظت از آینده سیاره تقویت می کند. برای اینکه بدانم Rubicon چگونه از فناوری برای کوچک کردن انبوه زباله مشتریان و تقویت اعتبار ESG (زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی) آنها استفاده می کند، به عنوان بخشی از تحقیقاتم در مورد کسب و کار هدفمند با موریس صحبت کردم.
کریستوفر مارکیز: من در مورد داستان پشت Rubicon کنجکاو هستم – چرا و چگونه تجارت را شروع کردید؟
نیت موریس، رئیس و مدیر عامل روبیکن
Rubicon بیشتر برای شما ژنرال بولیوی پس از نقض کاخ ریاست جمهوری در تلاش برای کودتا دستگیر شد – در اینجا آنچه باید بدانید فضانوردانISS پس از شکست فضاپیمای روسی در OrbitThunder در سال 2024 پناه می گیرند، درفت NBA با نیکولا TopicNate موریس واقعاً یک روحیه را نشان می دهد: از دوران دبیرستان حول محور سیاست های عمومی و تلاقی دولت و تجارت و استفاده از راه حل های بازار آزاد برای حل بزرگترین و طولانی ترین چالش هایی که جهان ما با آن مواجه است، بوده است. و زباله یکی از قدیمی ترین آنهاست. این به آغاز تمدن برمی گردد، و یکی از آن مسائلی است که ما نمی خواهیم به آن فکر کنیم – فقط می خواهیم آن را از دید و ذهن دور نگه داریم.
اغلب تصور می شود که پول درآوردن و انجام کاری خوب برای محیط زیست، پیشنهادهایی متقابل هستند. اما من معتقدم که ما می توانیم هر دو را انجام دهیم و بزرگترین کاتالیزور برای تغییر محیطی می تواند از طریق تجارت ایجاد شود. در جایی که دولت گاهی اوقات با راه‌حل‌هایی برای این نوع مشکلات پیچیده دست و پنجه نرم می‌کند، کسب‌وکارهای نوآورانه قدم برداشته و راه‌هایی برای مقابله با آن‌ها پیدا کرده‌اند. این واقعاً چیزی است که من را وادار کرد تا شروع به بررسی بسیاری از این نوع مسائل گسترده تر انسانی کنم و در نهایت چه چیزی مرا به سمت هدر رفتن سوق می دهد.
زباله داستانی را در مورد آنچه که ما پشت سر می گذاریم – یک نوع میراث – می گوید و یک فرصت عالی برای نسل من از کارآفرینان وجود دارد تا این مقوله را دوباره تصور کنند. ما صنعتی داریم که تقریباً به طور کامل در اطراف محل های دفن زباله و دفن زباله در زمین ساخته شده است، و من به شدت احساس کردم که باید تغییر کند.
مارکیز: روبیکون چگونه از فناوری برای کاهش ضایعات کارآمدتر و امکان پذیرتر استفاده می کند؟
موریس: زباله‌ها به عنوان سخت‌ترین صنعت در جهان شناخته می‌شوند که شفافیت بسیار کمی در عملکرد و عملیات واقعی آن دارد.
تعداد بسیار کمی از مردم، در صورت وجود، در مورد زباله های خود سؤال می پرسند. ماجرای قبض زباله من چیست؟ بازیافت من چقدر است؟ ماهانه چقدر می پردازم؟ این یک جورهایی دور از چشم است، دور از ذهن است. اما فناوری به ما اجازه می‌دهد تا از توانایی شفاف‌سازی استفاده کنیم و در واقع اطلاعاتی در زمان واقعی در مورد اتفاقاتی که با زباله‌ها و بازیافت‌مان می‌افتد به دست آوریم.
این همچنین صنعتی است که در آن کسب‌وکارها از طریق نسل‌ها منتقل می‌شوند، که ورود به عنوان یک تازه وارد را بسیار دشوار می‌کند. اکنون آن روابط نسل‌های قبل به دلیل فناوری پیشرفته، استفاده از داده‌ها و تجزیه و تحلیل، محصولات نرم‌افزاری، و چشم‌اندازی برای چگونگی تکامل صنعت و در نهایت تأثیرگذاری بر مسیری که جنبش زیست‌محیطی در آینده می‌گیرد، بر هم می‌خورد.
روبیکن یک شرکت کاملا دیجیتالی است، یک تجارت نرم افزاری است. مدل کسب‌وکار ما سایر روش‌های دفع را تشویق می‌کند – چیزی غیر از دفن زباله روی زمین. ما کامیون نداریم ما صاحب دفن زباله نیستیم بنابراین انگیزه‌های ما در مقایسه با شیوه‌ای که این صنعت در طول تاریخ عمل کرده است، کاملاً متفاوت است.
در مورد آن فکر کنید: اگر صاحب کامیون هستید، باید آن را اجرا کنید تا سود خود را به دست آورید. به طوری که این خطر به همراه دارد که حساب بیش از حد سرویس دهی شود، به این معنی که حسابی که باید پنج بار در هفته دریافت شود، ممکن است هفت بار در هفته دریافت شود. ما از نرم افزار خود برای تجزیه و تحلیل میلیون ها مکان در پایگاه داده خود استفاده می کنیم و بر اساس آن سطح خدمات را تنظیم می کنیم. اصلاحاتی مانند اینها بسته به نوع کسب و کار، می تواند پس انداز شش رقمی، شاید حتی هفت رقمی را در خارج از دروازه ایجاد کند. همچنین منجر به استهلاک و فرسودگی کمتر در خودروها و خود جاده‌ها و در نهایت زمان رانندگی کمتر می‌شود، بنابراین یک مزیت زیست‌محیطی این است که صرفه‌جویی فوق‌العاده‌ای در کربن نیز دریافت می‌کنید.
داده‌ها دروغ نمی‌گویند و داده‌هایی که ما در سراسر کشور داریم به ما نشان می‌دهد که سطح صحیح خدمات چقدر باید باشد، و قابلیت‌های نقشه‌برداری ما کارآمدترین مسیر را به ما نشان می‌دهد. CTO ما داستان بسیار خوبی را روایت می‌کند که در زمان‌های قدیم، قبل از روبیکون، اگر راننده تاکو بل را به مرغ سرخ‌شده کنتاکی برای توقف ناهار ترجیح می‌داد، می‌توانست مسیر جمع‌آوری را برای کل روز پرتاب کند.
اما اکنون می‌توانیم صنعتی قوی‌تر داشته باشیم که منصفانه‌تر، بازتر است و از رشد کسب‌وکارهای کوچک حمایت می‌کند و کارآفرینان جدید را توانمند می‌سازد. ما همچنین بسیار هیجان‌زده هستیم که نسل بعدی کارآفرینانی را ببینیم که اخیراً به این فضا پیوسته‌اند و تنوع را در آن به ارمغان آورده‌اند. حمل‌کننده‌های جدیدی در شبکه ما وجود دارند که متعلق به اقلیت‌ها، متعلق به کهنه سربازان و زنان هستند و آن‌ها آن را بیشتر شبیه بازتابی واقعی از آمریکای امروزی می‌کنند.
مارکیز: بدیهی است که زباله یک مسئله بزرگ در بعد E است. اما، در مورد کسب و کار گزارش دهی ESG شما، در مورد ابعاد S و G – برای مثال، کمک به شرکت‌ها برای بررسی پویایی جنسیتی و ترکیب نژادی نیروی کار و مسائل حاکمیتی و مواردی از این قبیل؟
موریس: گزارش ESG به یک ستون اصلی تبدیل شده است، و دلیل آن این است که بازار آزاد آن را می طلبد. ما به بازار گوش می دهیم و آنچه می شنویم مرا به این باور می رساند که هیچ نیرویی بزرگتر از خود تجارت برای تغییر محیطی وجود ندارد. محرک اصلی امروز شرکت‌هایی است که می‌گویند: به دلیل الزامات گزارش ESG باید با Rubicon شریک شوم. و اگر Rubicon را دریافت نکنم، اطلاعاتی را که برای گزارش دقیق نیاز دارم به دست نمی‌آورم. آنها به یک شخص ثالث معتبر نیاز دارند که این معیارها و معیارها را تأیید کند و ببیند که چگونه سال به سال در رابطه با ضایعات بهتر عمل می کنند.
من فکر می کنم درست است که بگوییم زباله یک نقص طراحی است. اگر زباله های زیادی تولید می کنید، چیزی وجود دارد که به طور موثر در سازمان شما کار نمی کند. اگر یک عملیات بازیافت و زباله بسیار ناب و کارآمد داشته باشید، واقعاً نشانگر یک تجارت پیچیده است. نرم افزار ما فرصت هایی را برای انحراف بیشتر آشکار می کند، که به افزایش درآمد کمک می کند.
ما بر این باوریم که آینده روبیکن حول محور چیزهایی است که قبلاً یک چیز خوب بود – گزارش در مورد بازیافت و انحراف – که تبدیل به یک امر ضروری می شد. اکنون یک نسل کامل از مصرف کنندگان بر اساس ردپای محیطی شرکت هایی که پول خود را با آنها خرج می کنند، تصمیم به خرید می گیرند. آنها به کارهایی که شما انجام می دهید برای جبران عوامل خارجی نگاه می کنند و مطمئن می شوند که شما در قبال موادی که دارید مسئول هستید.
آنچه امروز مشتری و خانواده ها به دنبال آن هستند، پیچیدگی در مورد مواد است. آن‌ها می‌خواهند بدانند که چگونه می‌توانند از آن مواد استفاده مجدد کنند و چگونه در فضای تجاری قرن بیست و یکم پیشرفت کنند. مشتریان امروز با کیف پول خود رای می دهند و از محصولات برای انجام این کار استفاده می کنند – آنها دلارهای خود را با ارزش های خود هماهنگ می کنند.
به همین دلیل است که ما یک شرکت B شدیم. این روشی است که کسب و کارمان را اداره می کنیم. این نامی نیست که ما می گذاریم یا یک اعتبار خوب. گواهینامه B Corp بسیاری از تصمیمات ما را در مورد نحوه اداره و رشد کسب و کار خود مطلع کرده است.
مارکیز: می‌توانید چند نمونه از شرکت‌هایی را که شروع به کار با آنها کرده‌اید و اینکه چگونه به آنها کمک کرده است، بگویید؟
موریس: یکی از مشاغلی که واقعاً به ساخت روبیکون کمک کرد، پیتزا پاپا جان بود. ما به پاپا جان رفتیم چون درست در حیاط خلوت ما در کنتاکی بود. به یاد دارم که وارد جلسه شدم و به یکی از مدیران شرکت گفتم: “می دانید، من این شرکت زباله را راه اندازی کرده ام.” و او گفت: “عالی است. و می دانید، من نمی دانم که ما با زباله هایمان چه می کنیم.
بنابراین این اغلب اولین مکالمه ای است که با مدیران ارشد بسیاری از شرکت ها دارید. آنها بر فروش متمرکز هستند، خواه پیتزا باشد یا خواربارفروشی یا هر محصول یا خدماتی که ممکن است باشد. آنها معمولاً روی کاری که با زباله های خود انجام می دهند متمرکز نیستند.
ما همچنین شاهد دستاوردهای مهمی در لجستیک معکوس بوده ایم. با مشتری دیگر، یک فروشگاه زنجیره‌ای ملی، از یک برنامه لجستیک معکوس قوی استفاده می‌کنیم که در آن می‌توانیم تن‌ها و تن‌ها مقوا را به عقب برگردانیم. هنگامی که کامیون ها باری را رها می کنند، به جای اینکه کامیون ها خالی برگردند، ما آنها را با مقوا بار می کنیم و آن را برای بازیافت می فرستیم. این نمونه ای از این است که چگونه مهندسی مجدد زنجیره تامین می تواند درآمد فوق العاده و انحراف فوق العاده ای از محل دفن زباله ایجاد کند. از قبل آن مقوا فقط به محل دفن زباله می رفت و دور ریخته می شد.
ما همچنین با خواربارفروشی زنجیره‌ای Wegmans در سفر بدون ضایعات آن‌ها همکاری کرده‌ایم و با دادن زندگی دوباره به مواد مورد استفاده در مسیر عادی تجارت، به سمت اقتصاد دایره‌ای پیشرفت کرده‌ایم. ضایعات مواد غذایی به ویژه یک مشکل بزرگ است. وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) تخمین می زند که 30 تا 40 درصد مواد غذایی سالانه هدر می رود. بنابراین، تعجب آور نیست که تعهد به اهداف بدون ضایعات در یک محیط خواربارفروشی یک چالش بزرگ است که نیازمند تفکر سیستمی دقیق است – بازبینی زنجیره های تامین، ایجاد سیاست های خرید پایدار، پیش بینی دقیق تقاضا برای به حداقل رساندن فساد، و مدیریت ضایعات تولید شده در عملیات. برنامه ما با هدف Wegman کاهش ضایعات مواد غذایی تا سال 2030 به نصف است.
در طول همکاری خود، ما همچنین با Wegman’s برای شناسایی راه‌های تغییر کاربری، نوسازی و بازیافت انواع مواد، از جمله محصولات غیرخوراکی، کار کرده‌ایم. به عنوان مثال، ما هزاران پوند میز گرانیتی بازیافت کرده ایم و دومین کاربرد را برای ظروف غذاهای دریایی و قفسه های نانوایی پیدا کرده ایم. ما همچنین برنامه ای برای بازیافت روغن و گریس آشپزخانه و تبدیل فرآورده های گوشتی به سوخت های زیستی ایجاد کردیم. هر راه حل Wegmans را به هدف صفر اتلاف خود نزدیک می کند.
من را در توییتر یا لینکدین دنبال کنید. وب سایت من را بررسی کنید. Christopher MarquisFollowingمن پروفسور Sinyi مدیریت چینی در مدرسه تجارت قاضی کمبریج هستم. من در مورد چگونگی ایجاد یک سیستم اقتصادی پایدارتر و عادلانه تر توسط مشاغل تحقیق می کنم و می نویسم. قبل از پیوستن به کمبریج، به مدت 6 سال در کرنل و قبل از آن به مدت 10 سال در مدرسه بازرگانی هاروارد تدریس کردم، جایی که یک دوره برنده جوایز در مورد کارآفرینی اجتماعی ایجاد کردم. من بیش از 20 مقاله دانشگاهی بررسی شده و بیش از 50 مورد تجاری در هاروارد در مورد موضوعات مرتبط با تجارت پایدار، کسب جوایز برای دستاوردهای علمی از آکادمی مدیریت و انجمن جامعه شناسی آمریکا، نوشته ام. “>

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

ecokhabari

توسط ecokhabari