Wp Header Logo 163.png

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: معدنکاری ما اگر دانش بنیان شود در جنگل هم می‌توان فعالیت معدنی انجام داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آقای علی آبادی در همایش ملی گرامیداشت دهم تیر، روز صنعت ومعدن گفت: بخش عمده‌ای از تعارضاتی که معدن ومحیط زیست با هم دارند مربوط به دانش بنیان نبودن معدنکاری است چرا که صنعتی که به فناوری روز مجهز نشود بدون شک به محیط زیست آسیب می‌زند.

وی همچنین خطاب به شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی گفت: اگر بدون اینکه از دانش روز بهره‌مند شوید، دست به تولید زده اید با شرایط مطلوب برای صادرات محصول خود بسیار فاصله دارید و کالایی تولید کرده اید که رقابتی نخواهد بود.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بسیاری از صنایع ما ارتباط موثری با دانشگاه و مراکز دانشگاهی ندارند این درحالی است که از صنایعی که بخواهند تولید علمی و دانش بنیان داشته باشند حمایت ویژه می‌شود.
آقای علی آبادی همچنین در این همایش در بخش دیگری به فرمایشات رهبری درباره توسعه معادن و اینکه معادن می‌توانند در کنار نفت ارزآوری بالایی برای کشور داشته باشند اشاره کرد و افزود: رهبری بار‌ها و بار‌ها به اهمیت توسعه این بخش و ایجاد ارزش افزوده با توسعه صنایع پایین دست در معادن تاکید کرده اند.

وی ادامه داد: نه تنها به توصیه رهبری عمل نکرده ایم بلکه به سمتی پیش می‌رویم که واردکننده برخی از کانی‌های معدنی مانند بوکسیت شده ایم و کارخانه آلومینا امروز برای تامین نیاز داخلی به جای تولید پودر آلومینا واردکننده شده است.

source

توسط

admin