Wp Header Logo 213.png

شفقنا- اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه(امروز) اعلام کرد عراق در ماه آوریل سال جاری بیش از ده میلیون بشکه نفت خام و مشتقات آن به آمریکا صادر کرده است.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه شفق‌نیوز نوشت: «جدول آماری منتشر شده از سوی دولت عراق نشان داد که صادرات نفت این کشور در آوریل گذشته به 10.512 میلیون بشکه رسید که نسبت به مارس گذشته 3.437 میلیون بشکه افزایش داشت که به 7.075 میلیون بشکه رسیده است».

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد: «صادرات نفت خام و مشتقات اوپک به آمریکا در ماه آوریل گذشته بالغ بر 40 میلیون و 695 هزار بشکه بوده که عربستان سعودی با 11 میلیون و 275 هزار بشکه بالاترین میزان صادرات در همین بازه زمانی را به خود اختصاص داده است».

صادرات نفت عراق به ایالات متحده طی سال‌های اخیر شاهد افزایش محسوسی بوده است، به طوری که در برخی ماه‌ها تعداد صادرات به سطوح بی‌سابقه‌ای رسیده است که بخشی از آن به دلیل توانایی عراق در افزایش تولید نفت خود و افزایش تقاضای جهانی برای نفت است.

روابط تجاری نفت عراق و ایالات متحده نقش مهمی در تقویت روابط اقتصادی دو کشور ایفا کرده و همچنین به تقویت ثبات بازار جهانی نفت و تامین انرژی برای اقتصاد آمریکا و جهان کمک می‌کند.

این خبر را در شفق‌نیوز ببینید

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com