Wp Header Logo 506.png

شفقنا- وب سایت رادیو مونت کارلو نوشت: براساس شاخص هنلی که پاسپورت کشورهای جهان را رتبه بندی می کند، سنگاپور پیشتاز قدرتمندترین پاسپورت های جهان است؛ به طوری که به دارندگان آن اجازه می دهد بدون ویزا به ۱۹۵ کشور مسافرت کنند.

به گزارش شفقنا، براساس گزارش این شاخص که برای سال ۲۰۲۴ میلادی صادر شده، پاسپورت کشورهای اسپانیا، ژاپن، ایتالیا، آلمان و فرانسه اجازه ورود به ۱۹۴ کشور را می دهد و در رتبه دوم از این حیث قرار دارند.

پاسپورت کشورهای سوئد، کره جنوبی، هلند، لوکزامبورگ، ایرلند، فنلاند و اتریش نیز امکان ورود به ۱۹۳ کشور را به دارندگان آنها میسر می کند و از این حیث در رتبه سوم رتبه بندی هنلی قرار دارند.

پس از آن، پاسپورت کشورهای انگلیس، دانمارک و بلژیک قرار دارند و دارندگان آن می توانند به ۱۹۲ کشور مسافرات کنند.

براساس این گزارش، نروژ، پرتغال و سوئیس با امکان ورود به ۱۹۱ کشور و یونان، مالت، نیوزیلند و استرالیا با امکان ورود بدون ویزا به ۱۹۰ کشور در رتبه های پنجم و ششم قرار دارند.

پاسپورت آمریکا در جایگاه هشتم این رتبه بندی قرار دارد و امکان ورود به ۱۸۸ کشور را برای شهروندانش فراهم می کند و کشورهای مجارستان، لهستان، چک و کانادا نیز با امکان سفر به ۱۸۹ کشور در رتبه هفتم قرار دارند.

در رتبه نهم نیز پاسپورت کشورهای استونی، لیتوانی و امارات متحده عربی با امکان سفر به ۱۸۷ کشور و لتونی، اسلواکی و استونی با امکان سفر به ۱۸۶ کشور، در رتبه دهم این جدول قرار دارند.

پاسپورت ایران نیز در این رده بندی در جایگاه ۱۴۷ قرار دارد و امکان سفر به ۴۵ کشور دنیا را برای شهروندانش فراهم می کند.

متن خبر در مونت کارلو و شاخص هنلی

source

توسط

admin