Wp Header Logo 795.png

شفقنا- اسرائیل و سازمان ملل درباره استقرار استارلینک در غزه مذاکره می کنند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ به گفته سه مقام اسرائیلی و یک مقام سازمان ملل، دو طرف در حال مذاکره برای استقرار سیستم ارتباطی استارلینک در غزه به عنوان بخشی از طرحی برای افزایش امنیت برای امدادگران سازمان ملل در غزه هستند. استارلینک متعلق به شرکت اسپیس ایکس (ایلان ماسک) است که پیشتر در مناطق درگیری در شرق اوکراین نیز مورد استفاده قرار گرفته بود.

سازمان ملل به اسرائیل گفته است که این سیستم یک الزام برای از سرگیری کامل توزیع کمک‌ها در سراسر نوار غزه است. اما اسرائیل مدعی است این سیستم ارتباط ماهواره‌ای به نفع حماس تمام شود.

اسرائیل بارها خودروی امدادگران سازمان ملل و دیگر گروه‌ها را هدف قرار داده است. همین موضوع باعث شده تا سازمان ملل نتواند ماموریت‌های خود را در غزه به طور کامل انجام دهد. این امر منجر به کاهش شدید کمک های دریافتی به فلسطینی های نیازمند در غزه و تشدید بحران انسانی در این منطقه شده است.

با اینکه اسرائیل مدعی است این اقدام سازمان ملل سیاسی‌کاری و با هدف فشار بر تل آویو انجام می‌شود اما آمریکا به مقامات صهیونیست گفته که این نگرانی سازمان ملل واقعی است.

سازمان ملل گفته که به سیستم اینترنت ماهواره ای نیاز دارد تا امکان ارتباطات رادیویی و تلفن همراه بهتر را برای کارکنان خود در غزه فراهم کند. این موضوع در سفر هفته گذشته وزیر جنگ اسرائیل به واشنگتن مطرح شده است.

گفتنی است از زمان جنگ غزه، اسرائیل نزدیک به 38 هزار نفر را کشته که بیشترشان زن و کودک هستند.

این خبر را در آکسیوس ببینید

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com