Wp Header Logo 1949.png

رئیس سازمان راهداری گفت :در سه سال گذشته حدود ۷ هزار راه روستایی ساختیم که نسبت به دولت قبل ۳۰ درصد افزایش داشته است.

رشد ۳۰ درصدی در ساخت راه های روستایی
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما ،داریوش امانی در نشست خبری تشریح عملکرد وزارت راه و شهرسازی افزود : راهداری دو ماموریت نگهداشت و حمل و نقل را به عهده دارد که در دولت سیزدهم بهسازی ۲۳۰ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی کشور را در دستور کار داشتیم.

امانی گفت : در زمینه روکش راه های اصلی و شریانی، بزرگراه های قم – کاشان، کاشان – اصفهان و زنجان – تبریز سطح نارضایتی زیاد شده بود و با توجه به لحاظ درآمدی و عوارض آزادراهی صرفه اقتصادی نداشت بنابراین این جاده‌ها با مشکل مواجه شد. تصمیم بر این شد که وزارت راه به عنوان سهامدار ورود کند و برای این کار دو همت به جاده قم تا اصفهان و یک و نیم همت برای تبریز اختصاص یافت.
وی با بیان اینکه در زمینه و برای بهسازی و نگهداشت جاده‌های کشور نیازمند ۲۰۰ همت بودجه خواهیم بود افزود:در ابتدای دولت ۸۸۷ نقطه حادثه خیز شناسایی شد که پارسال متعهد شدیم نیمی را برطرف کنیم و بقیه تا پایان امسال انجام شود
امانی همچنین گفت :در سه ماه ابتدایی امسال شاهد افزایش ۷۰ درصدی ترانزیت جاده‌ای بودیم.
معاون وزیر درباره ناوگان مسافری افزود : با اینکه با کمبود ناوگان اتوبوس و بخش مسافر مواجه هستیم پارسال ۴۸ میلیون مسافر داشتیم که ۱۸ درصد افزایش داشت.اما ما باز هم به ۷ هزار ناوگان برای نیاز مسافر لازم داریم.

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com