Wp Header Logo 1948.png

شفقنا- مطالعه‌ای که توسط مؤسسه تحقیقاتی بیمارستان دل مار به همراه دانشگاه‌های Cima of Navarra و Pompeu Fabra انجام شد، گروهی از مولکول‌های کوچک مخصوص تومورهای کبدی را شناسایی کرد که می‌توانند برای توسعه واکسن‌های سرطانی اساسی باشند.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه آرتی عربی نوشت: «این مولکول‌ها پروتئین‌های ریزی هستند که فقط توسط سلول‌های سرطانی تولید می‌شوند و می‌توانند منجر به فعال شدن سلول‌های ایمنی در برابر تومور شوند».

تیم تحقیقاتی این مجموعه از میکروپروتئین‌ها را با ترکیب داده‌های تومورها و بافت‌های سالم بیش از صد بیمار مبتلا به سرطان کبد شناسایی کردند. این مولکول‌های کوچک از ژن‌هایی ایجاد می‌شوند که قبلا تصور می‌شد قادر به رمزگذاری پروتئین نیستند.

این مطالعه نشان داد که تولید واکسن‌های سرطان به توانایی سیستم ایمنی در تشخیص ذرات خارجی که بخشی از بدن نیستند بستگی دارد. جهش در سلول‌های سرطانی پپتیدهای خارجی تولید می‌کند که به سیستم ایمنی هشدار می‌دهد. با این حال، چالش در سرطان‌هایی است که نرخ جهش پایینی دارند، مانند سرطان کبد.

«مارتا اسپینوزا کامارنا»، محقق در موسسه تحقیقاتی بیمارستان دل مار می‌گوید: «تعداد زیادی ریزپروتئین وجود دارد که منحصراً در سلول‌های سرطانی کبد دیده می‌شود و می‌توان از آنها برای توسعه درمان‌های جدید استفاده کرد».

«پوری فورتیس»، محقق CIMA، گفت: «ما دیدیم که برخی از این ریزپروتئین‌ها می‌توانند سیستم ایمنی را تحریک کنند، که ممکن است پاسخی در برابر سلول‌های سرطانی ایجاد کند این میکروپروتئین ها می توانند رشد تومور را متوقف کنند.

بر خلاف انواع دیگر واکسن‌ها که بر جهش‌های خاص بیمار تکیه می‌کنند، این درمان می‌تواند در افراد مختلف استفاده شود، زیرا دقیقاً همان پروتئین در بیماران مختلف بیان می‌شود.

این خبر را در آرتی عربی ببینید

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com