Wp Header Logo 613.png

به گزارش پرشین خودرو، گیربکس این خودرو اتوماتیک بوده و از آن‌جایی که دارای پیچیدگی زیادی هست اگر در نگهداری آن سهل انگار کنید و خودرو شما نیاز به تعمیر پیدا کند مهمترین نکته برای تعمیر گیربکس اسپورتیج  این است که شما بتوانید از تعمیرکارانی استفاده کنید که دارای مهارت و تخصص کافی در این زمینه برخوردار باشند ، البته جای نگرانی نیست و ما نکات نگهداری اصولی و مراقبت از گیربکس این خودرو رو در این مقاله برای شما نگارش کرده ایم و کافی است که به آنها توجه کنید، علاقه‌مندان به این موضوع تا انتهای این مقاله با ما همراه باشند.

بر اساس تجربه تیم مهندسی تعمیرگاه تهران کره مهمترین مشکلاتی که برای گیربکس اسپورتیج به وجود می آید عبارت است از  زوزه کشیدن، گیر کردن دنده در حالت پارک، خلاص شدن گیربکس، تأخیر در عملکرد گیربکس، داشتن مکث در هنگام تعویض دنده، بوی سوختگی ناشی از سوختن روغن و یا صدای تقه هنگام دنده عقب یا …. در هر حال در صورتی که خودرو اسپورتیج شما دچار چنین مشکلاتی شده بهتر است کار تعمیر گیربکس اسپورتیج در تهران کره انجام شود.

مشکلات رایج در گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج مشکل هنگام تعویض دنده کیا اسپورتیج با اختلال و صدا

  1. حرارت بیش از حد در گیربکس کیا اسپورتیج که ممکن است به روغن مربوط شود
  2. در گیربکس اسپورتیج سطح روغن آن پایین باشد و یا روغن ریزی داشته باشد
  3. گیربکس اسپورتیج دچار لغزش و سر خوردگی شود
  4. صفحه فلایویل در خودرو اسپورتیج شکسته باشد
  5. روغن گیربکس اسپورتیج تغییر رنگ داده باشد
  6. از داخل گیربکس کیا اسپرتیج صداهایی شنیده شود مثل خر خر یا تق تق

علائم خرابی گیربکس اسپورتیج و روش های پیشگیری از آن

برخی از مشکلات داغ شدن روغن گیربکس اسپورتیج

برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد روغن گیربکس اسپورتیج ، به خصوص در هنگام توقف ترافیک در مسافت های طولانی ، وضعیت خودرواسپورتیج را به حالت پارک شده تغییر دهید . برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد روغن گیربکس اسپورتیج ، بهتر است هنگام توقف در ترافیک های طولانی ، خودرو را از حالت D خارج کرده و در حالت P قرار دهید . در برخی موارد خودرو به آرامی در سربالایی حرکت می کند ، مشکل توربین به اشتباه شناسایی می شود و افراد اقدام به تعویض توربین می کنند ، در حالی که قبل از این موضوع باید میزان روغن گیربکس بررسی و خودرو عیب یابی شود.

نکات مهم در نگهداری گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج

نسل های مختلفی از  کیا اسپوتیج در ایران وجود دارد در هر حال به صورت کلی شما باید به سرویس خودرو اسپورتیج به طور دوره ای اهمیت دهید و به موقع نسبت به انجام سرویس اقدام کنید . روغن گیربکس و فیلتر کیا اسپورتیج را در زمان مناسب تعویض نمایید . به طور مرتب سیستم خنک کننده خودرو اسپورتیج خود را چک کنید . به هیچ عنوان با خودرو اسپورتیج شتاب نگیرید . توجه داشته باشید زمان هایی که در ترافیک روان قرار دارید دنده را در حالت دستی قرار دهید. با توجه به نحوه کارکرد هر راننده زمان تعویض روغن متفاوت است ولی به صورت عمومی  روغن گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج ۴ سیلندر  باید هر ۵۵۰۰۰ کیلومتر تعویض گردد.

روش های جلوگیری از خرابی گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج

۱- در خودرو های اتوماتیک و همچنین خودرو کیا اسپورتیج ، گیربکس از اهمیت بالایی برخوردار می باشد . به همین دلیل به سرویس دوره ای گیربکس اسپورتیج اهمیت بدهید و در زمان مشخص شده ای که توسط کمپانی اعلام شده خودرو را نزد تعمیرکار ببرید .

۲- در گیربکس کیا اسپورتیج سنسورها و مدارهایی وجود دارد که بسیار حساس هستن به خاطر همین از موتورشویی خودرو اسپورتیج تا حد امکان خودداری کنید .

۳- به هیج عنوان از خودرو اسپورتیج به عنوان بکسل استفاده نکنید زیرا گیربکس اسپورتیج فشار زیادی را باید تحمل کندو باعث خرابی زود هنگام آن میشود .

۴- توجه داشته باشید که در زمان مشخص جهت تعویض روغن گیربکس اسپورتیج اقدام نمایید تا کارایی اجزا داخلی گیربکس اسپورتیج بالا برود و همچنین قطعات جعبه دنده نیز به خوبی کار کند .زیرا اهمیت دادن به سرویس های دوره ای طول عمر گیربکس اسپورتیج را بالا می برد و هزینه کمتری برای شما در بر دارد .

علائم خرابی گیربکس اسپورتیج و روش های پیشگیری از آن

شایع ترین علل خرابی گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج

کاهش شتاب خودرو یا پاسخ ناکافی دریچه گاز : علت اصلی ایراد و خراب شدن در گیربکس اسپورتیج کاهش شتاب خورو می باشد . با وجود این مشکل در تعویض دنده تاخیر در شتاب خودرو را مشاهده می کنید که این مسئله بیشتر به علت خرابی جزئی در کلاچ می باشد . لرزش خودرو اسپرتیج همراه با صدای در حین تعویض دنده : در زمان عادی در هنگام تعویض دنده صفحه کلاچ نباید صدا و یا لرزش داشته باشد . اگر در خودرو اسپرتیج هنگام رانندگی متوجه همچین صدایی شدید بلافاصله خودرو اسپرتیج را جهت چک شدن به تعمیرگاه ببرید . بیرون پریدن دنده کیا اسپرتیج : بیرون پریدن دنده باعث آسیب رساندن به قطعات گیربکس اسپورتیج میشود ، اما فراتر از خرابی برای سلامتی خود شما نیز زیان آور است مخصوصا در سرعت بالا . پریدن دنده به علت آسیب دیدن در محل انشعاب دنده رخ می دهد که باعث میشود قسمت آسیب دیده به خوبی حرکت نکند و این موضوع باعث می شود به مرور گیربکس اسپرتیج خراب شود .

سوالات متداول در گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج

زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج چه دلیل می تواند داشته باشد؟

یکی از دلایل عمده زوزه کشیدن خرابی بلبرینگ است. البته ایرادهای دیگر نیز می تواند به زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج منجر شوند که دلیل اصلی پس از بازدید و کارشناسی مشخص خواهد شد.

گیر کردن دنده در وضعیت پارک چه عواقبی را به دنبال دارد؟

ممکن است با خاموش و روشن کردن خودرو بتوانید گیربکس خودرو را آزاد کرده و حرکت کنید اما اگر ایراد اصلی گیربکس به خوبی شناسایی و برطرف نشود ممکن است در نهایت به قفل شدن دائمی گیربکس منجر شود.

گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج چگونه رفع می شود؟

اگر گیربکس خودرو شما با کاهش سطح روغن مواجه شده حتما ابتدا باید سطح روغن افزایش یابد سپس حرکت کنید چرا که به دلیل کاهش سطح روغن فشار مورد نیاز روغن برای متصل کرده کلاچ تامین نمی شود.

لرزش گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج پس از انجام تعمیرات معمولا به چه دلیل رخ می دهد؟

اگر به تعمیرگاه غیر مجاز گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج مراجعه کرده باشید ممکن است اتصالات گیربکس به خوبی مونتاژ نشده باشد و خیلی زود و در عرض چند روز گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج شما به لرزش بیافتد.

آیا تعویض روغن در گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج امری ضروری محسوب می شود؟

قطعا به تاخیر انداختن تعویض روغن گیربکس و کار کردن با روغن فاسد می تواند لطمات بسیار زیادی بر قطعات مختلف گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج وارد آورد.

تقه زدن گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج به چه قسمتهایی در سیستم روغن مربوط می شود؟

معمولا ایراد در سوپاپهای روغن یا شیربرقی ها می توان به تقه زدن گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج منجر شود.

آیا گیربکس خودروهای هیبریدی نیز درست مانند گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج نیاز به تعویض روغن دوره ای دارند؟

هر وسیله نقلیه یا دستگاهی که از گیربکس اتوماتیک استفاده می کند و در آن گیربکس از روغن استفاده شده است این احتمال را دارد که روغن آن فاسد شود و لذا تعویض روغن برای ان درست مانند گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج ضروری خواهد بود.

گیر کردن دنده در وضعیت دنده پارک چطور می تواند به سیستم برق خودرو مربوط باشد؟

به عنوان مثال اگر راننده از لامپهای پر مصرف استفاده کند و توان باتری و دینام خودرو برای تولید برق مورد نیاز این لامپها کم باشد برق مورد نیاز شیربرقیهای گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج نیز تامین نشده ممکن است به قفل شد دنده در وضعیت دنده پارک بیانجامد.

آیا وضعیت حالت اضطراری گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج با روش تعمیر موقت برطرف می شود؟

قفل شدن گیربکس در دنده سه معمولا به صورت اتوماتیک به انجام می رسد. مخصوصا اگر گیربکس دچار عیب بزرگی شده باشد با راهکارهای موقت نمی توان گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج را راه اندازی کرد. اما در حالتی که ایراد از برنامه کامپیوتری گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج باشد می توان با کمی دقت و به روش توضیح داده شده مشکل را رفع کرد.

منبع: الوگیربکس

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com