Wp Header Logo 707.png

معاون رئیس جمهور برزیل از اهتمام کشورش به تسهیل امور بازرگانان ایرانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس اتاق بازرگانی ایران در همایش تجاری ایران و برزیل گفت: انعقاد توافقنامه‌های تجارت آزاد و ترجیحی میان دو کشور بایستی از اولویت‌های توسعه روابط اقتصادی دو طرف باشد.

صمد حسن‌زاده در ادامه افزود: باید از ظرفیت‌های اقتصاد ایران در حوزه تولیدات پزشکی، انرژی، پتروشیمی، معدنی، صنایع غذایی و کشاورزی و خدمات فنی و مهندسی بر‌ای توسعه همکاری با برزیل استفاده کرد.
وی بیان کرد: ایران علاقمند به توسعه روابط اقتصادی خود با کشور‌های دوست و همسایه است و دولت تلاش می‌کند فعالان اقتصادی بتوانند از مزایایی این ارتباط و روابط اقتصادی بهره‌مند شوند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به روابط تجاری ایران و برزیل تصریح کرد: نبود توافقنامه‌های تجارت آزاد و ترجیحی میان ایران و برزیل، از مهم‌ترین مانع توسعه روابط اقتصادی دو کشور بوده که امیدواریم در این دوره این مانع برطرف شود.

همچنین در این همایش لودمار گونسالوس دآگیارنتو، معاون وزیر در بخش توسعه تجارت، علوم و فناوری، نوآوری و فرهنگ برزیل از سابقه تاریخی دوستی ایران و برزیل گفت: امیدواریم از این ظرفیت‌های خوب دوستی، در حوزه تقویت روابط اقتصادی استفاده کنیم. البته ما علاقه‌مند هستیم تجارت با ایران را بیشتر کرده و صادرات را افزایش دهیم.

همایش تجاری ایران و برزیل با حضور رئیس و نایب‌رئیس اتاق ایران، معاون رئیس‌جمهور برزیل، معاون وزیر در بخش توسعه تجارت، علوم و فناوری، نوآوری و فرهنگ برزیل، سفیر برزیل در تهران، رئیس اتاق مشترک ایران و برزیل و جمعی از فعالان اقتصادی دو کشور ۱۰ مرداد ماه در تهران برگزار شد.

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com