Wp Header Logo 681.png

شفقنا- روزنامه های جهان، موضوعاتی نظیر پیامدهای ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و قصد بنیامین نتانیاهو برای برکناری یوآو گالانت وزیر دفاع در محور موضوعات خود قرار دادند.

به گزارش شفقنا، الجزیره نوشت: وال استریت ژورنال نوشت: منطقه خاورمیانه صحنه نوعی ابهام است که ممکن است به یکی از خطرناک ترین لحظات خود از زمان آغاز جنگ علیه نوار غزه کشانده شود.

این روزنامه به نقل از آندرو نابلر  مدیر سابق امور خاورمیانه در شورای امنیت ملی آمریکا نوشت: فقدان ارتباط بین طرف ها چه بسا به سوء برداشت گام بعدی نردبان تشدید و گردبادی منجر شود که کنترل آن دشوار باشد.

نشنال اینترست نیز در مقاله ای آورد: ترور هنیه دایره درگیری اسرائیل و ایران را گسترش خواهد داد به طوری که همه نشانه ها حاکی از تشدید تنش منطقه ای در جبهه های متعدد است.

در این مقاله هشدار داده شده است که هرگونه اشتباهی در محاسبات چه بسا به یک جنگ منطقه ای شدید تبدیل شود.

تقویت موضع حماس

در مقاله ای در روزنامه «تایمز آف اسرائیل» تاکید شده است: «تاریخ اسرائیل در کشتار رهبران ارشد حماس نتوانست قدرت این جنبش برای اجرای حمله هفتم کتبر گذشته را مهار کند. برخی از عملیات های گذشته به تقویت موضع حماس کمک کرد و این ثابت می کند که این ترورها جنبش حماس را تضعیف نکرده است.

«پاتریک وینتور» نیز در مقاله ای در گاردین نوشت: «ترور هنیه بار دیگر بی تفاوتی نتانیاهو به روابط آمریکا و اسرائیل و تحقیر دولت بایدن را نشان می دهد طوری که در این روابط به نظر آمریکا شریک کوچکتر به شمار می رود.

در مقاله ای در مجله «فارین پالسی» درباره دلیل توافق آمریکایی ها و اسرائیلی ها درباره ایران پرسیده شده و آمده است: نبود چنین توافقی اسرائیل را به قمار و تشدید تنش در منطقه تشویق می کند.

جروزالم پست اسرائیل نیز به نقل از منابع آگاه نوشت: نتانیاهو به جدیت خواستار برکناری وزیر دفاع است اما او اجرای این تصمیم را به دلیل حساسیت اوضاع امنیتی به تعویق انداخته است. این تصمیم در واقع گرفته شده است.

متن خبر در الجزیره

 

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com