Wp Header Logo 2057.png

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلا گفت: طبق آمار‌های بانک مرکزی تامین ارز نیاز‌های وارداتی کشور به بیش از ۲۵ میلیارد و ۸۷۰ میلیون دلار رسیده است.

بیش از ۲۵ میلیارد و ۸۷۰ میلیون دلار تامین ارز نیاز‌های وارداتی از ابتدای سال***/فاقد عکس یا فیلم

بالسینی سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما در خصوص آمار‌های مربوط به نرخ ارز در مرکز مبادله گفت: امروز در مرکز مبادله حواله دلار ۴۴ هزار و ۷۰۹ تومان و اسکناس دلار ۴۸ هزار و ۷۳۳ تومان مورد معامله قرار گرفته است.

وی افزود: اسکناس یورو ۵۳ هزار و ۱۶۴ تومان و حواله یورو ۴۸ هزار و ۷۷۴ تومان، حواله درهم ۱۲ هزار و ۱۷۴ تومان، اسکناس درهم ۱۳ هزار و ۲۶۹ تومان و همچنین یکصد دینار عراق هم ۳ هزار و ۶۷۱ تومان بوده است.

وی درباره آخرین آمار مربوط به تامین ارز ادامه داد: ۲۵ میلیارد و ۸۷۰ میلیون دلار تامین ارز از ابتدای سال صورت گرفته که با این تفکیک ۵ میلیارد و ۸۳۶ میلیون دلار کالای اساسی و دارو تامین شده که ۱۳ میلیارد و ۷۹۳ میلیون دلار کالای تجاری و بازرگانی داشتیم همچنین ۵ میلیارد و ۵۲۹ میلیون دلار نرخ واردات در مقابل صادرات ارز اشخاص و ۷۱۲ میلیون دلار هم خدمات تامین ارز داشتیم.

بالسینی افزود: آمار مربوط به تامین کالا‌های اساسی و دارو و تجهیزات پزشکی هم جمعا ۵ میلیارد و ۸۳۶ میلیون دلار بوده که از این میزان ۴ میلیارد و ۶۰۱ میلیون دلار بابت کالا‌های اساسی با نرخ ۲۸۵۰۰ تومان بوده و یک میلیارد و ۲۲۵ میلیون هم دارو با نرخ ۲۸۵۰۰ تومان تامین صورت گرفته است.

وی ادامه داد: تامین ارز صنایع هم در سرفصل نیما ۱۳ میلیارد و ۷۹۳ میلیون دلار و ۵ میلیارد و ۵۲۹ میلیون دلار در سرفصل واردات در مقابل صادرات بوده که جمعا ۱۹ میلیارد ۳۲۲ میلیون دلار است.

بالسینی تصریح کرد: دارو و تجهیزات پزشکی جمعا ۴۸۱ میلیون دلار تامین ارز در سرفصل‌های مربوط به نیما و ارز اشخاص داشتیم که با آن یک میلیارد و ۲۳۳ میلیون دلار جمعش تامین ارز برای دارو صورت گرفته یک میلیارد و ۷۱۶ میلیون دلار ارز تامین صورت گرفته که بخشی با نرخ ۲۸۵۰۰ و بخشی با نرخ نیمایی تامین ارز صورت گرفته است.

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com