Wp Header Logo 2749.png

شفقنا- جنبش حماس تاکید کرد که تجاوزگری رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و جهان غرب ادامه دارد جایی که این رژیم همچنان غیر نظامیان فلسطینی در نوار غزه را هدف قرار می دهد.

به گزارش شفقنا، بخش عربی خبرگزاری «آناتولی» ترکیه (AA) عصر امروز (شنبه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با صدور بیانیه ای، از جامعه جهانی و سازمان ملل متحد درخواست کرد تا در راستای عمل به مسئولیت های خود، از غیر نظامیان فلسطینی در برابر رژیم صهیونیستی محافظت کرده و برای توقف جنایت های وحشیانه این رژیم علیه آنها تلاش کنند.

جنبش حماس در بیانیه خود در این باره آورده است: تجاوزگری های اشغالگر اسرائیلی با حمایت واشنگتن و پایتخت های غربی که پوششی برای دولت افراط گرایان (رژیم صهیونیستی) جهت ادامه نسل کشی فراهم می کنند، ادامه دارد. اشغالگر اسرائیلی به هدف قرار دادن غیر نظامیان غیر مسلح به ویژه در استان مرکزی نوار غزه که یک مرکز آوارگی بزرگ برای صدها هزار نفر از شمال و جنوب نوار است، ادامه می دهد.

در ادامه بیانیه این جنبش آمده است: ارتش اشغالگر در کنار ارتکاب قتل عام های شنیع علیه خانواده ها که در این اواخر ده ها شهید از جمله یک خانواده کامل متشکل از 16 نفر که بیشتر آنها کودک بودند، قربانی آن شدند، غیر نظامیان غیر مسلح را با صدور دستورهای جدید کوچاندن در چندین منطقه در نوار غزه زیر بمباران هدف قرار می دهد.

جنبش حماس که به شهادت همه اعضای یک خانواده 16 نفره فلسطینی از جمله 9 کودک در بامداد امروز در نتیجه بمباران خانه آنها در منطقه «الزوایده» در مرکز نوار غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی اشاره کرده، همچنین هشدار داد که این رژیم در تجاوز خود و در یکی از شنیع ترین اشکال مجازات گروهی و پاکسازی قومی، غیر نظامیان را برای دهمین ماه پیاپی به طور مستقیم و عمدی هدف قرار می دهد.

این جنبش در ادامه نیز از جامعه جهانی و سازمان ملل و نهادهای آن درخواست کرد تا از سکوت دست بکشند و مسئولیت های خود را با محافظت از غیر نظامیان فلسطینی و تلاش برای متوقف ساختن جنایت های وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غیر نظامیان و بازخواست عاملان آن بر عهده بگیرند.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی به دنبال عملیات غافلگیرانه گردان های شهید «عزالدین القسام»، شاخه نظامی جنبش حماس علیه پایگاه های نظامی و شهرک های صهیونیست نشین اطراف نوار غزه در هفتم اکتبر سال 2023 میلادی (15 مهر 1402) تحت عنوان «طوفان الاقصی»، دست به تجاوز نظامی به این نوار زده و با وجود این که برای نخستین بار از زمان برپایی آن در سال 1948 در دیوان کیفری بین المللی (ICC) به اتهام ارتکاب جنایت نسل کشی علیه فلسطینیان محاکمه می شود و شورای امنیت سازمان ملل نیز بیش از چهار ماه پیش برای برقراری آتش بس فوری قطعنامه به تصویب رسانده، همچنان با پشتیبانی آمریکا برای سیصد و شانزدهمین روز پیاپی به این تجاوز مرگبار و ویرانگر ادامه می دهد.

در همین راستا نیز، آمار رسمی وزارت بهداشت دولت وابسته به جنبش حماس نشان می دهد که تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی تاکنون نزدیک به 40 هزار و 100 شهید، بیش از 92 هزار و 500 زخمی و 100 هزار مفقود بر جای گذاشته که بیشتر آنها کودکان و زنان هستند و علاوه بر آن نیز، باعث یک فاجعه انسانی بی سابقه، تخریب گسترده زیرساخت های نوار غزه و دارایی های جمعیت تقریبا 2.3 میلیون نفری این نوار و همچنین آوارگی چندین باره اکثریت قاطع آنها و بروز قحطی در مناطق مختلف آن به دلیل کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت شده است.

خبر اصلی را در آناتولی ببینید

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com