Wp Header Logo 2760.png

جای قرارگیری میز تلویزیون، به عنوان یک وسیله کاربردی باید به گونه‌ای انتخاب شود که دسترسی خوبی در تمامی قسمت‌های خانه داشته باشد.

جای مناسب میز تلویزیون

انتخاب جای مناسب میز تلویزیون به عنوان یکی از پارامترهای مهم در طراحی دکوراسیون در نظر گرفته می‌شود و در کنار توجه به ابعاد و اندازه این وسیله کاربردی، به محل قرارگیری آن نیز باید اهمیت داده شود و در جایی قرار بگیرد که امکان استفاده از آن در هر قسمتی از خانه فراهم باشد. اما میز تلویزیون را کجای پذیرایی قرار دهیم تا دکوراسیون بهتری داشته باشیم؟ در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا به شما بگوییم که جای مناسب تلویزیون در خانه کجاست.

جای مناسب میز تلویزیون در خانه کجاست؟

با توجه به اینکه این روزها تلویزیون‌ها در ابعاد و اندازه‌های بزرگی ساخته می‌شوند، باید در قسمتی از خانه قرار بگیرند که بتوان به راحتی از آن استفاده کرد. بعد از خرید تلویزیون، باید جای مناسبی را برای آن در نظر بگیرید و مهم است که یک سری موارد را مد نظر قرار دهید.

جای مناسب میز تلویزیون

  1. میز تلویزیون و مبلمان را به صورت یک نقطه کانونی بچینید.

بهترین حالت جای مناسب میز تلویزیون در خانه، به گونه‌ای است که مقابل مبلمان قرار داده شود تا امکان تماشای تلویزیون برای همه افراد وجود داشته باشد. توجه داشته باشید که اگر مبلمان پشت به میز تلویزیون چیده شوند، ظاهر دکوراسیون شما زیبا نخواهد بود. نکته مهم دیگری که باید در نظر داشته باشید، این است که فاصله تلویزیون تا مبلمان باید حفظ شود تا آسیبی به چشم‌ها وارد نگردد.

  1. میز تلویزیون را کنار شومینه قرار دهید.

در صورتی که در دکوراسیون خانه، شومینه کار گذاشته شده، می‌توانید میز تلویزیون را کنار آن قرار دهید تا فضای شیک و زیبایی خلق شود. البته این مورد بیشتر در مواردی توصیه می‌شود که از شومینه استفاده نمی‌شود و نقش دکوری دارد.

  1. میز تلویزیون را پشت به پنجره قرار دهید.

زمان انتخاب جای مناسب میز تلویزیون، این نکته را در نظر داشته باشید که تلویزیون به هیچ عنوان نباید روبروی پنجره قرار بگیرد. آن هم به این دلیل که بازتاب نور بر روی صفحه تلویزیون می‌تواند مشکلاتی را برای بینایی ایجاد کنید. در مواردی که خانه کوچکی دارید و جای دیگری جز مقابل پنجره ندارید، حتما از آستری کلفت یا پرده‌های ضخیم‌تر استفاده کنید.

جای مناسب میز تلویزیون

  1. به مدل نشیمن دقت کنید.

برای خانه‌هایی که نشمین مستطیلی دارند، بهتر است میز تلویزیون در عرض اتاق قرار داده شود و بتوانید استفاده بهینه‌تری از فضا داشته باشید. در صورتی که مجبورید میز را در طول اتاق قرار دهید، چیدمان مبل‌ها باید به گونه‌ای باشد فضا از حالت کشیدگی خارج شود.

  1. از گوشه‌های خانه غافل نشوید.

در بسیاری از مواقع، گوشه‌ها و کنج پذیرایی، بهترین جا برای قرار دادن میز تلویزیون هستند و می‌توانید در قسمتی از خانه به تلویزیون، دسترسی داشته باشید.

چند نکته مهم هنگام انتخاب جای مناسب میز تلویزیون

  • از قرار دادن تلویزیون و میز آن در مقابل شوفاژ خودداری کنید، چرا که حرارت باعث می‌شود قطعات الکترونیکی این وسیله در طول زمان آسیب ببیند.
  • از قرار دادن میز تلویزیون در فضاهای پر رفت و آمد خانه مانند نزدیک آشپزخانه یا در ورودی باید خودداری شود.
  • ابعاد و اندازه میز تلویزیون را متناسب با فضایی که در اختیار دارید، انتخاب کنید. به طور مثال، تلویزیون نباید در ارتفاعی قرار بگیرد که بالا باشد، چرا که در طولانی مدت با مشکلاتی مانند گردن درد روبرو خواهید شد.
  • می‌توانید میز تلویزیون را در قسمتی قرار دهید که دیوار پشت آن رنگ شده و یا کاغذ دیواری و پتینه دارد.

 

تعداد کلمات مطلب: 551

اپلیکیشن مجله دلتا














source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com