Wp Header Logo 2959.png

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: اشتغالزایی و افزایش کمی و کیفی تولید ملاک انتخاب تولیدکنندگان و صنعتگران برتر استان بوده است.

به گزارش خبرنگار تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای محمود سیجانی در مراسم تجلیل از تولیدکنندگان و صنعتگران برتر استان تهران افزود: یازده هزار واحد تولیدی و صنعتی در تهران وجود دارد که حدود ۴۹۰ هزار اشتغال ایجاد کرده است. همچنین ۱۷۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در این واحد‌های تولیدی انجام شده است.

 

وی با بیان اینکه ۲۷ درصد از واحد‌های تولیدی کشور در استان تهران مستقر است اضافه کرد: استان تهران ۱۲ درصد از صنایع کشور و ۱۵ درصد از اشتغال را به خود اختصاص داده است.

 

 

وی ادامه داد: در چند سال اخیر، برنامه اصلی ما بازسازی و نوسازی واحد‌های تولید موجود، تعمیر تجهیزات برای ماشین آلات، زیرساخت‌ها و امکانات و حمایت و تخصیص ارز برای تامین ماشین آلات بوده است.

 

سیجانی گفت: بازسازی و نوسازی ماشین آلات باعث کاهش آلایندگی، مدیریت مصرف انرژی، تولید محصول با کیفیت و کاهش ضایعات می‌شود و در نتیجه رقابت پذیری واحد در سطح ملی و جهانی افزایش می‌یابد.

 

وی با اشاره به اینکه اولویت ما همواره حمایت از سرمایه گذار است افزود: تولیداتی که تکمیل کننده زنجیره تولید باشد حمایت می‌شود.

 

سیجانی افزود: برنامه اصلی ما در تهران توسعه واحد‌های موجود است و توسعه واحد‌های موجود هم باید در جهت تکمیل زنجیر تولیدو تعمیق عمق ساخت داخل باشد به این مفهوم آن قطعه‌ای که وارد می‌شود در داخل تولید شود.

 

مدیرکل صمت استان تهران با اشاره به اینکه واحد‌های تولیدی استان فرسوده و قدیمی شده اند گفت: بازسازی و نوسازی یکی از اولویت‌های ما در استان تهران است همچنین بهره روی از سرمایه یا استفاده حداکثری از ظرفیت ایجاد شده یکی از مهمترین برنامه‌های راهبردی ما است.

 

مراسم تجلیل از صنعتگران و معدن کاران نمونه استان تهران با حضور برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت، بهرامن نائب رئیس اتاق ایران، سیجانی مدیرکل سازمان صنعت معدن و تجارت استان، احمدی رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و تولیدکنندگان و صنعتگران در محل سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار و در این مراسم از ۴۹ تولیدکننده و واحد صنعتی برگزیده قدردانی شد. 

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com