Wp Header Logo 3033.png

بسته شدن منافذ باز پوستی ناشی از استفاده مداوم از لوازم آرایشی و یا آسیب‌های ناشی از نور خورشید، با استفاده از یک ماسک طبیعی.

ماسک برنج

ماسک برنج، یکی از ماسک‌های جوانساز طبیعی است که علاوه بر رفع چین و چروک‌های پوستی، به بسته شدن منافذ پوست نیز کمک می‌کند. برای آن دسته از خانم‌هایی که مدام آرایش می‌کنند و می‌خواهند پوست جوان و شادابی داشته باشند، تهیه یک ماسک طبیعی در خانه می‌تواند اثرات و نتایج فوق‌العاده‌ای را به همراه داشته باشد. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا به بررسی اثرات ماسک برنج برای منافذ پوستی بپردازیم.

مزایای ماسک برنج برای پوست

ماسک برنج، سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌های B و E است که وجود این مواد به بازسازی و احیای سلول‌های پوستی کمک می‌کند، در نتیجه، خاصیت ارتجاعی پوست افزایش پیدا می‌کند و به مرور، از میزان چین و چروک و خطوط پوستی کاسته خواهد شد.

ماسک برنج

از طرفی، استفاده از این ماسک، از پوست صورت در برابر آسیب‌های ناشی از نور خورشید محافظت می‌کند و آثار ناشی از مواد مضر و شیمیایی لوازم آرایشی را از بین می‌برد. علاوه بر این، ماسک برنج با متعادل کردن چربی موجود در پوست، منافذ باز پوستی را می‌بندد و پوست صاف و شفافی خواهید داشت.

طرز تهیه ماسک برنج برای بسته شدن منافذ پوست

شما برای تهیه این ماسک، به آب برنج نیاز دارید که ابتدا باید برنج را بشویید تا تمیز شود، سپس آن را داخل قابلمه آب بریزید تا بجوشد. بعد از چند دقیقه، برنج را آبکش کرده و آب آن را برای تهیه ماسک استفاده کنید. هم چنین، می‌توانید برنج را به مدت 12 تا 24 ساعت در آب قرار دهید تا خیس بخورد و تمام مواد مغذی آن وارد آب شود و سپس آب را نگه دارید و برای ماسک استفاده کنید.

با داشتن آب برنج، می‌توانید چند نوع ماسک برنج درست کنید.

  1. ماسک برنج و عسل

ترکیب آب برنج و عسل، یکی از موثرترین روش‌ها در شفاف شدن پوست و هم چنین بسته شدن منافذ باز پوستی است که با استفاده از این ماسک، پوست به طور عمیق پاکسازی می‌شود، التهاب پوست نیز از بین می‌رود و از داشتن پوستی شفاف و یکدست لذت خواهید برد.

برای تهیه این ماسک تنها کافی است تا آب برنج را با دو قاشق غذاخوری عسل ترکیب کرده و به مدت پنج دقیقه، به آرامی روی پوست ماساژ دهید و بعد از نیم ساعت، با آب سرد بشویید. بهتر است برای رسیدن به نتایج بهتر، هفته‌ای دو تا سه بار از این ماسک استفاده کنید.

ماسک برنج

  1. ماسک برنج و گلاب

گلاب، ماده‌ا‌ی است که منافذ پوستی را می‌بندد و پوست را شفاف می‌کند. اما اگر می‌خواهید ماسک قوی‌تری داشته باشید، ژل داخل گیاه آلوئه ورا را با دو قاشق گلاب و آب برنج ترکیب کنید و روی پوست‌تان بزنید. اجازه دهید این ماسک برنج به مدت ده تا پانزده دقیقه روی پوست بماند و بعد با آب سرد بشویید. استفاده از این ماسک، دو بار در هفته توصیه می‌شود.

  1. ماسک برنج و ویتامین E

روغن داخل ویتامین E را خارج کرده و با آب برنج ترکیب کنید و در صورت امکان، مقداری ژل آلوئه ورا را نیز به ترکیب اضافه کرده و خوب هم بزنید تا یک ماسک فوق‌العاده داشته باشید. این مواد را می‌توانید داخل یک ظرف شیشه‌ای مناسب نگه دارید و هر زمان که خواستید استفاده کنید. حتی استفاده روزانه از آن نیز توصیه می‌شود.

در صورتی که احساس می‌کنید منافذ پوستی‌تان باز شده، حتما ماسک‌های گفته شده را در خانه درست کرده و استفاده کنید.

تعداد کلمات مطلب: 554

اپلیکیشن مجله دلتا

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com