Wp Header Logo 3020.png

رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: در صنعت خودرو نیازی به بومی سازی کل قطعات نیست بلکه باید قطعات گلوگاهی را داخلی سازی کرد تا در مواجهه با شرایط حساس به صنعت خودرو زیان وارد نشود.

داخلی سازی قطعات گلوگاهی خودرو راهی برای جلوگیری از زیان

 

آقای داوود یونسیان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه صنعت خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به زیان رو به افزایش خودروسازان در سال‌های اخیر، گفت: روش مدیریتی و حکمرانی در صنعت خودرو باعث شده که این صنعت زیان ده باشد و کیفیت خودرو متناسب با خودرو‌های جهانی رشد نکند؛ این روش مدیریتی، مبتنی بر روش دولتی بوده که در دنیا کم است و رها شدن از آن، الزامات سختی دارد، در واقع برای خارج شدن از حالت دولتی نیاز به تدبیر ویژه‌ای است. 

 

به گفته رئیس دانشگاه علم و صنعت، روش حکمرانی و مدیریتی در صنعت خودرو باعث شده یارانه‌های آشکار و پنهانی به این صنعت داده شود که همین موضوع سرعت حرکت فناوری را کند کرده است. 

 

یونسیان افزود: از طرفی در سال‌های اخیر ارتباط صنعت با دانشگاه‌ها کم بوده که تقویت این رابطه می‌تواند تاثیر گذار بسزایی در این صنعت بگذارد. 

 

وی با اشاره به داخلی سازی خودرو و مزیت‌های آن گفت: لزوما اینکه خودرویی را صد در صد در داخل تولید کنیم، از منظر اقتصادی و بازاری که وجود دارد، مزیت نیست. آنچه که هوشمندانه در حوزه داخلی سازی است، ساخت قطعات گلوگاهی است. 

 

رئیس دانشگاه علم و صنعت می‌گوید: قطعات گلوگاهی جزو قطعاتی است که در مواجهه با تحریم و امواج اقتصادی، دچار کمبود می‌شوند بنابراین اگر بتوانیم این قطعات را داخلی سازی کنیم می‌توانیم از ضربات سهمگینی که بعد از تحریم اتفاق می‌افتد، جلوگیری کنیم.

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com