Wp Header Logo 3043.png

رفع کند شدگی چاقوها با استفاده از سیب زمینی و در ترکیب با آبلیمو و نمک که سطح چاقو صیقل داده خواهد شد.

تیز کردن چاقو

تیز کردن چاقو، یکی از مهارت‌هایی است که افراد برای آشپزی باید بلد باشند، چرا که کند شدن چاقو به مرور زمان، می‌توانید سرعت آشپزی را پایین بیاورد. اما شاید برایتان جالب باشد بدانید که می‌توانید با استفاده از سیب زمینی، کند شدن چاقو را برطرف کنید. اما چگونه؟ در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا روش تیز کردن چاقو با سیب زمینی را به شما آموزش دهیم.

علت کند شدن چاقو

برای بسیاری از ما پیش آمده که بعد از استفاده طولانی مدت از چاقو، متوجه شویم که کند شده و میوه و سبزیحات را به خوبی برش نمی‌دهد. چند دلیل کند شدن چاقو را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

تیز کردن چاقو

  • استفاده از چاقو برای اجسام سفت و غذاهای منجمد شده
  • شرایط نگهداری نامناسب که رطوبت و گرما یکی از دلایل کند شدن چاقو است
  • شستشوی بیش از حد این وسیله با ماشین ظرف شویی
  • تماس چاقو با مواد اسیدی و شیمیایی

این نکته را هم در نظر داشته باشید که اگر می‌خواهید از کند شدن چاقوها پیشگیری کنید، آن‌ها را کنار قاشق و چنگال قرار ندهید. هم چنین از شستن چاقو با سیم ظرف شویی هم خودداری کنید، چرا که خط و خش دار شدن این وسیله، باعث می‌شود به مرور کند شود.

مراحل تیز کردن چاقو با استفاده سیب زمینی

برای انجام این کار، شما به یک عدد سیب زمینی، سرکه یا آبلیمو و نمک نیاز دارید و تنها کافی است تا مراحل زبر را انجام دهید تا چاقو مانند روز اول تیز شود.

  1. نمک پاشی

ابتدا چاقو را روی یک سطح قرار داده و نمک را روی تمام قسمت‌های آن بریزید که این کار کمک می‌کند تا سطح چاقو برای خش انداختن آماده شود.

تیز کردن چاقو

  1. اضافه کردن سرکه یا آبلیمو به نمک

سپس مقداری سرکه سفید یا آبلیمو روی نمک بریزید و توجه داشته باشید که یک لایه مرطوب، روی تمام قسمت‌های چاقو باید ایجاد شود. همین مرحله تا حدی به تیز شدن چاقو کمک می‌کند و برخی توصیه می‌کنند که ترکیب را روی چاقو مقداری با دست بمالید.

  1. ساییدگی با سیب زمینی

در این مرحله از تیز کردن چاقو با سیب زمینی، سیب زمینی را بردارید و از وسط نصف کنید و روی سطح چاقو بکشید. یک تا دو دقیقه این کار را انجام دهید تا نمک و سیب زمینی، سطح چاقو را صیقل دهند و تیز شود.

  1. شستن چاقو

در پایان، چاقو را با آب سرد بشویید و برای این‌که مطمئن شوید که چاقو تیز شده، میوه یا سبزی را با آن خرد کنید. اگر احساس کردید چاقو مقداری کند است، مراحل گفته شده را مجدد انجام دهید.

تعداد کلمات مطلب: 422

اپلیکیشن مجله دلتا

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com