Wp Header Logo 3127.png
گرم ترین شهر ایران

گرم ترین شهر ایران در استان خوزستان قرار دارد. این شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی و شرایط اقلیمی که دارد، دماهای بسیار بالایی را تجربه می‌کند. به طور کلی شهر اهواز در تابستان‌ها میانگین دمای بالای 40 درجه و در برخی مواقع بالای 50 درجه سانتی‌گراد را دارد. در ادامه اگر دوست دارید که بدانید خنک ترین شهر ایران کجاست؟ این مقاله را مطالعه کنید.

گرم‌ترین شهر ایران

شهر اهواز به عنوان یکی از گرم‌ترین شهرهای ایران، با چالش‌های متعددی از جمله دماهای بالا و تأثیرات آن بر زندگی روزمره مواجه است. اهواز در جنوب غربی ایران و در کنار رودخانه کارون واقع شده و موقعیت آن، نزدیک به بیابان‌های مرکزی و دشت‌های وسیع است که دما را در این منطقه به شدت بالا می‌برد.

گرم ترین شهر ایران

این شهر تحت تأثیر جریان‌های هوای گرم و خشک قرار دارد که از سمت صحرای عربستان به این منطقه می‌وزد و این جریان‌های گرم، به شدت بر افزایش دما تأثیرگذار هستند. در بسیاری از روزهای تابستان، میزان رطوبت در اهواز به حدی پایین است که دمای واقعی بیشتر از دمای احساس‌شده به نظر می‌رسد. این عامل موجب می‌شود که دما در این منطقه حتی در شب‌ها نیز بالا باقی بماند.

تاریخچه شهر اهواز

شهر اهواز در دوره عیلامیان ساخته شد و بعد از 2 بار ویرانی، در دوره اشکانیان و به دستور اردشیر بابکان مجدداً بازسازی شد. این شهر به دلیل قرارگیری در مسیر رود کارون، به شهری پرآب با جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی شهرت دارد.

جاذبه‌های گردشگری اهواز

زیباترین جاذبه‌های گردشگری اهواز، پل‌های آن هستند. 8 پل که بر روی پرآب‌ترین و بزرگ‌ترین رود ایران ساخته شده و هر کدام، دارای معماری خاص و منحصربه‌فردی هستند. پل سفید، سیاه، سوم، نادری، پنجم، ششم، هفتم، کابلی یا هشتم، پل نهم و پل طبیعت همگی پل‌های اهواز هستند.

پل سفید اهواز

از جمله جاذبه‌های گردشگری دیگر اهواز به بازار عبدالحمید و کاوه، موزه هنرهای معاصر، کاروانسرای معین‌التجار، کلیسای سورت مسروپ یا مسروپ مقدس، سرای عجم، خانه ماپار، بازار فلافل و حرم علی ابن مهزیار اشاره کنیم.

غذاهای معروف اهواز

مشهورترین غذای اهواز که اکثر خانواده‌های ایرانی آن را تهیه می‌کنند، قلیه ماهی است. این غذای خوشمزه به صورت خورش در کنار پلو سرو می‌شود و با تمرهندی و ماهی‌هایی مانند هامور، شیر و سنگسر پخته می‌شود. از جمله غذاهای دیگر اهوازی به امگشت، آش ارده، فلافل، ماهی صبوری تنوری، سمبوسه، قلیه تخم مرغ و آش غلغل اشاره کرد.

قلیه ماهی

در این مقاله از مجله دلتا، گرم ترین شهر ایران را به همراه جاذبه‌های گردشگری و غذاهای خوشمزه این شهر را معرفی کردیم. گفته می‌شود اهواز در تابستان سال جاری شاهد 52 درجه سانتی گراد بوده است.

تعداد کلمات مطلب: 427

اپلیکیشن مجله دلتا

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com