Wp Header Logo 4943.png

­معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: صنعت ساختمان یک صنعت پیشران است و می‌تواند باعث پویایی سایر صنایع شود، رشد این صنعت می‌تواند رشد اقتصادی ۸ درصد را محقق کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای محمد مهدی برادران در آیین افتتاح بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان که با حضور معاونان وزارتخانه‌های صمت، راه و شهرسازی و نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی افتتاح شد، گفت: ما برای افزایش بهره وری در صنعت ساختمان باید کارآیی را افزایش دهیم تا قیمت تمام شده کاهش یابد.

وی افزود: در استاندارد‌های اجباری ساختمان ما چالش‌های جدی نسبت به سایر کشور‌ها داریم و شهرداری‌ها نتوانسته اند استاندار‌های لازم را تدوین کنند.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: امروز شیرآلات با سرب بالا در کشور تولید و در ساختمان‌ها مصرف می‌شود که دغدغه وزارت صمت، کنترل این محصولات است.

برادران در ادامه افزود: در موضوع ساختمان نیازمند تجارب جهانی هستیم، البته برخی محصولات مورد نیاز در این صنعت امروزه با کیفیت مناسب در کشور تولید می‌شوند و امکان صادرات دارند.

همچنین علی مطیع جهانی معاون پشتیبانی و امور نمایشگاهی اتاق تعاون ایران درباره این نمایشگاه گفت: ۸۵۰ شرکت داخلی و خارجی در این نمایشگاه حضور دارند و ۲۳ گروه کالایی را عرضه کرده اند.

وی افزود: از ۶ کشور دنیا مدیران شرکت‌های مرتبط با حوزه مسکن برای بازدید از نمایشگاه حضور پیدا کرده اند، تلاش خواهیم کرد تا تفاهم نامه‌های همکاری با کشور‌های پیشرو در صنعت ساختمان داشته باشیم.

مطیع جهانی اضافه کرد: این رویداد‌ها نه تنها فرصتی ارزشمند برای معرفی محصولات و خدمات جدید به بازار‌های داخلی و خارجی فراهم می‌آورند، بلکه بستر مناسبی برای ایجاد ارتباطات تجاری پایدار و گسترش شبکه‌های کسب و کار نیز محسوب می‌شوند.

 بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان از ۸ الی ۱۱ شهریورماه ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپاست.

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com