Wp Header Logo 588.png

شفقنا- رسانه های عبری زبان از افزایش پرتاب موشک و پهپاد از خاک لبنان به سمت سرزمین های اشغالی در ماه گذشته میلادی خبر می دهند.

به گزارش شفقنا، شبکه خبری «آر تی عربی» و بخش عربی خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه پیش از ظهر امروز (پنج شنبه) در پایگاه های اینترنتی خود و به نقل از رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نوشتند که ماه آگوست گذشته شاهد بیشترین آمار پرتاب موشک و هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) از خاک لبنان به سمت سرزمین های اشغالی از زمان آغاز تجاوز نظامی این رژیم به نوار غزه در هفتم اکتبر سال 2023 میلادی (15 مهر 1402) تاکنون بوده است.

بنا بر گزارش رادیو ارتش رژیم صهیونیستی، در ماه گذشته میلادی در مجموع هزار و 307 موشک و پهپاد از خاک لبنان به سمت سرزمین های اشغالی پرتاب شده و این به معنای پرتاب بیش از 42 موشک و پهپاد در روز می باشد که نسبت به ماه پیش از آن، 20 درصد و نسبت به ژاتویه گذشته 80 درصد افزایش داشته است.

این رادیو در ادامه توضیح داد که این گفته ارتش رژیم صهیونیستی که حزب الله در پاسخ به حملات نیروهای این رژیم به خاک لبنان و ترور فرماندهان ارشد این حزب، اقدام به پرتاب موشک و پهپاد می کند، همیشه درست نمی باشد جایی که همین دیروز (چهارشنبه) 115 موشک و پهپاد از لبنان به سمت شمال سرزمین های اشغالی شلیک شد بدون آن که هیچ یک از فرماندهان یا نیروهای حزب الله هدف قرار گرفته باشند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی همچنین گزارش داد که شمار کلی موشک و پهپادهای پرتاب شده از خاک لبنان به سمت سرزمین های اشغالی در طول 11 ماه گذشته، شش هزار و 611 فروند بوده که بیشترین آمار مربوط به آگوست با پرتاب بیش از هزار و 300 فروند و کمترین آمار نیز مربوط به ژانویه گذشته با پرتاب 334 فروند بوده است.

این در حالی است که به دنبال عملیات غافلگیرانه گردان های شهید «عزالدین القسام»، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (فلسطین) حماس علیه پایگاه های نظامی و شهرک های صهیونیست نشین اطراف نوار غزه تحت عنوان «طوفان الاقصی»، ارتش رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون خاک لبنان به ویژه مناطق واقع در جنوب این کشور را هدف حملات هوایی و موشکی روزانه قرار داده و در نتیجه آن نیز، صدها غیر نظامی به شهادت رسیده و زخمی شدند.

در سوی مقابل نیز، حزب الله لبنان در پاسخ به حملات مستمر رژیم صهیونیستی به خاک این کشور و در حمایت از مردم و مقاومت فلسطین در نوار غزه، به عملیات نظامی خود علیه اماکن تجمع و پاگاه های نیروهای اشغالگر این رژیم در امتداد مرزهای مشترک با سرزمین های اشغالی ادامه می دهد.

خبر اصلی را در آرتی‌عربی و اسپوتنیک ببینید

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com