Wp Header Logo 2323.png

شایانیوز- اواخر تابستون و اوایل پاییز، بهترین زمان برای درست کردن ترشی، شوری و انواع کنار غذاهای جذابه و خیلی از خانواده ها با خریدن گل کلم، هویج، خیار، کرفس، سبزی های معطر، سرکه و… حال و هوای خاصی به خونه هاشون میدن. خیارشور هم یه کنار غذای عالی به حساب میاد که خیلی پرطرفداره و در تمام طول سال میتونه با غذاهایی مثل ماکارونی، ساندویچ و کوکو سیب زمینی میل بشه و به عنوان یکی از مهم ترین مواد اولیه غذاهایی مثل سالاد الویه و سالاد ماکارونی استفاده بشه. در این مطلب، طرز تهیه خیارشور ترد و خوشمزه خونگی به علاوه فوت و فن درست کردنش رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

khiarshur-6

مواد لازم برای تهیه خیارشور ترد خونگی

خیار ریز یک کیلو

سرکه سفید یا قرمز یک پیمانه

آب 6 لیوان

نمک ۳ قاشق غذاخوری

شوید، مرزه و ترخون 200 گرم

سیر 10 حبه

فلفل سبز تند 4 عدد

نخود خام 8 عدد

khiarshur-7

طرز تهیه خیار شور ترد خونگی

مرحله اول

خیارها و فلفل سبزها رو بشویید و اجازه بدید کاملا خشک بشن. سیرها رو پوست بگیرید. سبزی های معطر رو پاک کنید، بشویید و اجازه بدید آبشون تبخیر بشه.

مرحله دوم

حالا آب رو به همراه سرکه و نمک داخل یک قابلمه بریزید، سپس قابلمه رو روی حرارت قرار بدید. مواد رو هم بزنید تا نمک به طور کامل داخل آب حل بشه. وقتی آب به نقطه جوش رسید، قابلمه رو از روی حرارت بردارید و اجازه بدید خنک بشه.

khiarshur-4

مرحله سوم

ظرفی که برای تهیه خیارشور انتخاب کردید رو کاملا بشویید و با دستمال تمیز خشک کنید. بهتره از ظرف شیشه ای با در فلزی در تهیه خیارشور ترد استفاده کنید تا هوا داخل ظرف نره و موجب کپک زدن خیارشور نشه.

مرحله چهارم

نیمی از شوید، ترخون و مرزه رو در کف ظرف قرار بدید، سپس نخودها رو اضافه کنید. یک حبه سیر و یک عدد فلفل سبز داخل شیشه قرار بدید، سپس خیارها رو روی مواد بچینید.

khiarshur-1

مرحله پنجم

پس از اینکه خیارها رو داخل ظرف چیدید، باقیمانده شوید، مرزه و ترخون رو به همراه سیر و فلفل سبز روی خیارها قرار بدید. در ادامه محلول آب نمک و سرکه رو که کاملا خنک شده روی مواد خیارشور خونگی بریزید.

مرحله ششم

در ظرف رو محکم ببندید و اون رو به مدت 10 روز داخل محیط آشپزخونه قرار بدید تا خیارشور ترد و خوشمزه آماده بشه.

khiarshur-3

رازهای تهیه خیارشور ترد خونگی

-استفاده از نخود برای ترد شدن خیارشوره پس اون رو حذف نکنید. نخود در طول زمان از خود گازی متساعد میکنه که باعث تردتر شدن خیارشور میشه.

-می تونید با یک خلال دندون سوراخ هایی روی خیارها ایجاد کنید این کار هم به ترد شدن خیارشور کمک میکنه.

-برای تهیه خیار شور ترد خونگی حتما باید از خیار بوته ای استفاده کنید، چون خیار درختی برای این کار اصلا مناسب نیست.

-آب نمک و سرکه باید به مقداری باشه که به اندازه یه بند انگشت روی خیارها رو بگیره.

-هر وقت خیارشور خونگی آماده شد و در ظرف رو باز کردید، اون رو به یخچال منتقل کنید تا کپک نزنه.

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com