Wp Header Logo 2344.png

شفقنا- شیخ الازهر گفت: آگاهی امت اسلامی از خود، تاریخ ریشه دار خود و پتانسیل هایش باید تجدید شود و باید به این یقین برسند که درمان معضلات خود را دارند.

به گزارش شفقنا، القاهره24 نوشت: شیخ احمد الطیب امروز(دوشنبه) در سخنانی با اشاره به این موضوع اظهار کرد: نظام جهانی از یاری ملت هایی که در معرض نسل کشی و کشتار قرار می گیرند، دست کشیده است.

وی افزود: نظام جهانی در قبال دردهای ملت های ستم دیده همچون قبرها سکوت کرده و به سخنان و احساسات ضعیف بسنده کرده است.

شیخ الازهر ادامه داد: باید با غزه و کودکان و زنانش و همچنین مردم ما در سودان و یمن و دیگر کشورها همبستگی کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ما به برگزاری مقایسه یا مناظره ای بین جنگ در شریعت اسلام و مدل عالی بشردوستانه آن و همچنین بین تصویر وحشیانه جنگ مدرن در قرن بیست و یکم  که به نسل کشی ها و کشتارهای وحشیانه علیه ملت های ستم دیده ای که جهان از یاری آنها دست کشیده است، نیازمندیم، تصریح کرد: مقایسه در این زمینه برای هر نتیجه ای که از مقدمات آن حاصل می شود، گمراه کننده و نادرست است.

احمد الطیب که در مراسمی به مناسبت میلاد با سعادت حضرت محمد(ص) در قاهره سخن می گفت، افزود: همین برای ما کافی است که بار دیگر بدانیم که در حکم عقل مقایسه بین خیر و شر، حسن و قبح، فضیلت و رذیلت و قانون جنگل درست نیست.

احمد الطیب بیان کرد: درسی که باید هم زمان با میلاد پیامبر(ص) به یادآوریم، تجدید آگاهی این امت به خود، تاریخ ریشه دار و پتانسیل های مادی و معنوی و نیروهای خلاق آن و رسیدن به این یقین است که اگر بخواهند، درمان خود را دارند.

متن خبر در القاهره 24

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com